شکسته شدن رکورد حضور آمریکایی‌ها در فضا

شکسته شدن رکورد حضور آمریکایی‌ها در فضا

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه شکسته شدن رکورد حضور آمریکایی‌ها در فضا را ببینید.

روز ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر)، اسکات کلی حضور ۳۸۳ روزه خود را که رکورد ۳۸۲ روزه مایک فینک، فضانورد آمریکایی را شکسته، در فضا آغاز کرد.

این امر درست قبل از پانزدهمین سالگرد حضور مستمر انسان در ایستگاه فضایی بین‌المللی اتفاق افتاده هست.

در ۲۹ اکتبر (هفتم آبان) کلی رکورد دیگری در دویست و شانزدهمین روز‌ متوالی حضور خود در فضا خواهد شکست که در آن زمان از رکورد مایکل لوپز-الجزایر برای طولانی‌ترین سفرفضایی انفرادی توسط یک آمریکایی پیشی خواهد گرفت. لوپز-الجزایر ۲۱۵ روز را در فضا به عنوان فرمانده اعزامی ماموریت اکسپدیشن ۱۴ ایستگاه فضایی در سال ۲۰۰۶ گذراند.

بازگشت اسکات کلی به زمین برای سوم مارس ۲۰۱۶ (۱۳ اسفند) برنامه‌ریزی شده هست که در آن زمان، وی در طول چهار ماموریت خود در مجموع ۵۲۲ روز را در فضا حضور داشته هست.

البته کلی تنها کسی نیست که رکورد ماندن در فضا را شکسته هست.

گنادی پادالکا فرمانده اکسپدیشن ۴۴ ایستگاه فضایی، در روز ۲۸ ژوئن رکورد ۱۰ ساله تعداد روز کلی حضور در فضا را شکست.

هنگامی که او در ۱۱ سپتامبر به زمین بازگشت، ۸۷۹ روز را به زندگی و کار در فضا اختصاص داده بود.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد: کلی، پادالکا و بیش از ۲۰۰ فضانوردی که به ایستگاه فضایی سفر کرده‌اند، در توسعه قابلیت‌هایی برای امکان‌پذیر کردن حضور پایدار انسان در اعماق فضا مشارکت داشته‌اند.

شکستن چنین رکورد زمانی در فضا مهم هست زیرا هر روز اضافی به ما کمک می‌کند تا چگونگی تاثیر پرواز فضایی طولانی‌مدت بر بدن و ذهن را بهتر درک کنیم که این امر برای پیشبرد سفر ناسا به مریخ حیاتی هست.

در این بیانیه آمده هست: پانزده سال زندگی و کار در خارج از زمین، همچنین کیفیت زندگی ما را بر روی زمین نیز بهبود می‌بخشد زیرا دانشمندان و مهندسان، دانش به دست آمده از تحقیقات انجام شده بر روی آزمایشگاه میکروگرانش را بر انسان اعمال می‌کنند.

کلی به عنوان بخشی از ماموریت یک ساله خود در کنار میخائیل کورنینکو، فضانورد روسی به افزودن به رکوردش و همچنین درک دانشمندان از اثرات طولانی مدت پرواز فضایی ادامه خواهد داد.

این دو نفر در ماه مارس به ایستگاه فضایی وارد شده و طی حضور ۳۴۲ روزه خود در فضا در تحقیقاتی شرکت کرده‌اند که بینش‌های جدیدی را از چگونگی سازگار شدن بدن انسان با بی‌وزنی، انزوا، پرتوها و استرس پرواز فضایی طولانی‌مدت ارائه می‌کنند.

مارک کلی، فضانورد سابق ناسا و برادر دو قلوی اسکات، در پژوهش‌های موازی بر روی زمین شرکت خواهد کرد که به دانشمندان برای مقایسه تاثیرات وارده بر بدن و ذهن در فضا کمک می‌کند.

به گفته ناسا، تحقیقات در حال انجام بر روی ایستگاه فضایی به دانشمندان کمک خواهد کرد تا درک بهتری از چگونگی محافظت از فضانوردان در زمان سفر به اعماق فضا و ماموریت به سیاره سرخ بدست بیاورند.

۵۴۵۴

نوشته شده توسط : kotoleha در موضوع : تکنولوژی

با فالو کردن ما در پیچ اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی، از جوایز و قرعه کشی های ما که فقط از طریق شبکه های اجتماعی اعلام میشود مطلع شوید.

http://www.khabaronline.ir/detail/469233

The post شکسته شدن رکورد حضور آمریکایی‌ها در فضا appeared first on کوتوله ها|عکس،بازیگران،مدل مانتو جدید، فال روزانه ، فال حافظ.

شکسته شدن رکورد حضور آمریکایی‌ها در فضا

لطفا نظر خود را درباره شکسته شدن رکورد حضور آمریکایی‌ها در فضا با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا