شخصیت شناسی: درونگرا هستم یا برونگرا؟ 

شخصیت شناسی: درونگرا هستم یا برونگرا؟ 

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه شخصیت شناسی: درونگرا هستم یا برونگرا؟  را ببینید.

شخصیت شناسی: درونگرا هستم یا برونگرا؟ 

آیا شما هم از خودتان این سئوال را می‌پرسید: درونگرا هستم یا برونگرا؟ تشخیص اینکه در طیف شخصیتی کجا قرار می‌گیرید به این سادگی‌ها نیست.

در این مقاله می‌خوانید: 

  • چه کسی درونگرا است؟
  • ویژگی های یک فرد درونگرا
  • چه کسی برونگرا است؟
  • ویژگی های یک فرد برونگرا
  • شخصیت شناسی: درونگرا هستم یا برونگرا؟
  • چطور بفهمید درونگرا هستید یا برونگرا؟
  • افسانه‌های رایج، اما اشتباه درباره درونگرایی و برونگرایی؟
  • آیا درونگرایی و برونگرایی در طول زمان تغییر می‌کند؟
  • خلاصه

وقتی به درون‌گراها و برون‌گراها فکر می‌کنیم، پیش‌زمینه‌های زیادی در ذهنمان داریم. بسیاری از این باورهای عمومی و پیش‌زمینه‌ها لزوما درست نیستند. مثلا این تصور که همه افراد درونگرا خجالتی هستند، یا از اضطراب رنج می‌برند، یک تفکر اشتباه است. برونگراها هم افرادی سلطه‌جو، یا پرخاشگر نیستند. نکته مهم‌تر این‌که، هیچ‌کدام از تیپ‌های شخصیتی بهتر از دیگری نیست.


بیشتر بخوانید: مراقبت از روح و روان، عادت‌هایی که معجزه می‌کند 


شخصیت شناسی: درونگرا هستم یا برونگرا؟ 

چه کسی درونگرا است؟

درونگرا شخصی است که بیشتر به درون خود تمایل دارد. او در زمان تنهایی خود زیباترین احساس را تجربه می‌کند و پیشرفت او بیشتر در گرو تنها بودن است. زمانی که افراد درونگرا تنها هستند، ممکن است به بهترین نتایج برسند. 

تحقیقات نشان می‌دهد که سکوتی که درونگراها با آن عجین هستند، می‌تواند در مدیریت استرس و اضطراب به آن‌ها کمک کند. 

درونگراها ممکن است دوست داشته باشند کارهایی مثل دویدن یا صرف ناهار را به تنهایی انجام دهند.
احتمال این‌که آن‌ها را به عنوان یک سخنران در جمع ببینیم اندک و بعید است که در یک محیط جمعی صحبت کنند. این‌طور به نظرتان رسید که آن‌ها از سخنرانی در جمع می‌ترسند؟ تحقیقات نشان می‌دهد که سکوتی که درونگراها با آن عجین هستند، می‌تواند در مدیریت استرس و اضطراب به آن‌ها کمک کند. 

ویژگی های یک فرد درونگرا

برخی از ویژگی‌های یک فرد درونگرا عبارتند از:

شخصیت شناسی: درونگرا هستم یا برونگرا؟ 

چه کسی برونگرا است؟

افراد برونگا انرژی خود را از دنیای بیرون جذب می‌کنند. آن‌ها در بین جمع احساس راحتی بیشتری دارند. علاقه‌مندند با صدای بلند فکر کنند، با دیگران در حل مشکلات مشارکت می‌کنند و حتی ممکن است در اطراف دیگران احساس انرژی بیشتری داشته باشند. برونگراها جزو افرادی هستند که بعد از یک روز کاری خسته‌کننده، می‌توانند با دوستانشان برای صرف شام بیرون بروند یا در مهمانی شرکت کنند. 
آن‌ها اغلب رهبران خوبی هستند و ممکن است به زمان کمتری برای تصمیم‌گیری نیاز داشته باشند. در حالی که این ویژگی می‌تواند گاهی اوقات یک مزیت باشد، اما در مواقع دیگر می‌تواند به عنوان یک نقطه ضعف هم دیده شود.

ویژگی های یک فرد برونگرا

برخی از ویژگی‌های یک فرد برونگرا عبارتند از:

شخصیت شناسی: درونگرا هستم یا برونگرا؟ 

شخصیت شناسی: درونگرا هستم یا برونگرا؟

وقتی به ویژگی‌های درونگراها و برون‌گراها فکر می‌کنیم، کاملا واضح نیست که کدام یکی هستیم. ممکن است ویژگی‌های یکی را داشته باشیم. اما به این معنا نیست که همه این ویژگی‌ها به طور کامل شخصیت ما را توصیف می‌کنند. 

مهم‌ترین نکته درباره درونگرا یا برونگرا بودن، نحوه انرژی گرفتن شماست. کدام‌یک بیشتر به شما انرژی می‌دهد؟ تنهایی یا بودن در جمع؟

مثلا ممکن است ویژگی‌های خاصی در محل کار داشته باشید که همکارانتان شما را بیشتر برون‌گرا بدانند. مثلا رهبری جلسات و صحبت کردن درباره مشکلات، برخی از ویژگی‌های برونگراها است، اما امکان دارد شما در سایر مواقع بیشتر درون‌گرا باشید و دوست داشته باشید زمان بیشتری را تنها بگذرانید تا دوباره شارژ شوید و بتوانید در جمع دوستان صمیمی‌تان شرکت کنید. 

چطور بفهمید درونگرا هستید یا برونگرا؟

علاوه بر خصوصیات کلی که گفتیم، ممکن است مهم‌ترین نکته درباره درونگرا یا برونگرا بودن، نحوه انرژی گرفتن شماست. کدام‌یک بیشتر به شما انرژی می‌دهد؟ تنهایی یا بودن در جمع؟ در کدام حالت، بهره‌وری و خلاقیتتان افزایش می‌یابد. اگر از تنهایی لذت می‌برید و تنهایی را به بودن در جمع ترجیح می‌دهید، شما یک درونگرا هستید. 
علاوه بر این تست‌های آنلاین زیادی وجود دارد که با مراجعه به سایت‌ها و پاسخ دادن به سئوالات آن‌ها می‌توانید متوجه شوید که جزو کدام گروه شخصیتی هستید.


بیشتر بخوانید: زندگی بانوان برونگرا با مردان درونگرا و برعکس 


شخصیت شناسی: درونگرا هستم یا برونگرا؟ 

 افسانه‌های رایج، اما اشتباه درباره درونگرایی و برونگرایی؟

اشتباهات رایجی درباره درونگرایی و برونگرایی وجود دارد که در ادامه درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم: 

۱- فقط افراد برونگرا دوست دارند معاشرت کنند

مردم اغلب به اشتباه فکر می‌کنند درونگراها «ضد اجتماعی» هستند، اما آن‌ها هم از روابط و معاشرت لذت می‌برند. فقط سطح تحمل متفاوتی نسبت به میزان معاشرت با مردم دارند.

مردم اغلب به اشتباه فکر می‌کنند درونگراها «ضد اجتماعی» هستند، اما آن‌ها هم از روابط و معاشرت لذت می‌برند. فقط سطح تحمل متفاوتی نسبت به میزان معاشرت با مردم دارند.

۲- درونگراها ریسک نمی‌کنند

این‌که دوست دارید با چند نفر معاشرت کنید، هیچ ربطی به ریسک کردن ندارد ترس‌ها و خواسته‌های افراد، از برونگرایی و درونگرایی کاملا متمایز است. بنابراین به افراد درونگرا فرصت دهید تا خود را ابراز و انتخاب کنند که به چه فعالیت‌هایی علاقه دارند.

۳- برونگراها شادتر هستند

این هم یک افسانه رایج اما اشتباه دیگر است. 

۴- درونگراها بیشتر با بیماری روانی سروکار دارند

این‌که یک فرد در جمع، خوب عمل می‌کند و پرحرف است به این معنا نیست که کمتر با بیماری روانی روبرو می‌شود.


پیشنهاد ویژه پورتال یک: آشنایی با متخصصان روانشناسی


شخصیت شناسی: درونگرا هستم یا برونگرا؟ 

آیا درونگرایی و برونگرایی در طول زمان تغییر می‌کند؟

درون‌گراها و برون‌گراها هم ویژگی‌های مثبتی و هم معایبی دارند. شما با کار کردن روی این ویژگی‌ها می‌توانید خود را به تیپ شخصیتی مورد نظرتان نزدیک کنید. مثلا اگر دوست دارید قبل از اینکه عمیقا راجع به موضوعی فکر کنید، نظرتان را مطرح کنید، روی سریع پاسخ دادن، تمرکز و تمرین کنید. 

حتی تمرین مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند. لحظات سکوت می‌تواند به تامل و آگاهی عمیق‌تر منجر شود و حتی به شما کمک می‌کند ابزارهایی برای مسابقه با اضطراب در محیط‌های اجتماعی بیاموزید.

یا اگر معمولا سریع هر چیزی را که به فکرتان می‌رسد، مطرح می‌کنید کمی زمان بگذارید، روی آن فکر کنید و بعد نظرتان را بگویید. اگر درونگرایی هستید که بیشتر اوقات ساکت و در حال فکر کردن هستید، سعی کنید افکارتان را در یک دفترچه یادداشت کنید و سپس با صدای بلند برای اطرافیانتان بگویید.
اگر در محیط‌های اجتماعی آنقدر برون‌گرا نیستید، روی مکالمات کوچک با بقیه کار کنید. اگر یک برونگرای پر جنب و جوش و همیشه در حال حرکت هستید، سعی کنید یک بعدازظهر را صرف خواندن کتاب کنید.
تفاوتی ندارد که خودتان را درونگرا یا برونگرا در نظر می‌گیرید، در هر صورت حتی تمرین مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند. لحظات سکوت می‌تواند به تامل و آگاهی عمیق‌تر منجر شود و حتی به شما کمک می‌کند ابزارهایی برای مسابقه با اضطراب در محیط‌های اجتماعی بیاموزید.
همه چیز در مورد آگاهی یافتن درباره ویژگی‌های منحصر به فرد شما است. اگر به عنوان یک درونگرا یا برونگرا می‌‌خواهید برخی از این ویژگی‌ها را تغییر دهید، روی ویژگی‌های مثبت هر تیپ شخصیتی کار کنید. 

خلاصه

درونگرایی و برونگرایی درباره انرژی گرفتن شما از تنهایی، یا بودن در جمع است. در حالی که درونگراها بیشتر به تفکر می‌پردازند، برونگراها بیشتر صحبت می‌کنند، اما ممکن است شما یک درونگرا باشید که برخی از خصوصیات برونگراها را دارید و برعکس. اگر می‌خواهید ببینید برونگرا هستید یا درونگرا، به سایت‌های آنلاین سر بزنید و به سئوالاتی که در این‌باره وجود دارد، پاسخ دهید.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک پورتال یک مراجعه کنید.

شخصیت شناسی: درونگرا هستم یا برونگرا؟ 

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره شخصیت شناسی: درونگرا هستم یا برونگرا؟  با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید. داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین …

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا