نکات بهداشتی در انتخاب سالن زیبایی

سلامت

نکات بهداشتی در انتخاب سالن زیبایی

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه نکات بهداشتی در انتخاب سالن زیبایی را ببینید.

سالن زیبایی

یکی از مکان‌های عمومی که بانوان ممکن است در هر ماه چند مرتبه آن مراجعه کنند، سالن‌های زیبایی است. در این مقاله قصد داریم در کنار بیان چند نکته‌ی بهداشتی، نکاتی را بیان کنیم تا بتوانید بهترین سالن زیبایی تهران را انتخاب نمایید. اول از همه چیز باید مطمئن باشید که مجوزهای لازم برای تاسیس سالن دریافت شده است. این بدان معناست که موسس مجموعه باید حتما دوره‌های تخصصی را گذرانده باشد تا مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای کشوری یا دریافت نماید. سپس با داشتن این مدرک و همچنین فراهم کردن یک مکان با موقعیت جغرافیایی مناسب، می‌تواند برای دریافت جواز کسب و راه‌اندازی سالن زیبایی اقدام نماید. طبیعتا دریافت خدمات از سالن‌هایی که دارای مجوز نیستند، کار صحیحی نبوده و در صورت بروز هرگونه مشکل، روند پیگیری برای شما بسیار دشوار خواهد بود.

اگرچه صدها و ممکن است هزاران سالن زیبایی کوچک و بزرگ در سطح تهران وجود داشته باشد، اما تنها چند سالن زیبایی وجود دارد که به اصطلاح لاکچری بوده و خدمات خاص و متمایزی را برای شما فراهم کرده‌اند. در میان این چند سالن لاکچری نیز تنها چند مجموعه وجود دارد که تحت نظر مدیریتی است که تحصیلات خود و دوره‌های آموزشی خود را در خارج از کشور گذارنده است. برای مثال، سالن زیبایی فرناز صفری که توسط بانو صفری تاسیس شده است، یکی از همین سالن‌های لاکچری است که تحت مدیریت فردی است که نه تنها مدرک معتبر فنی حرفه‌ای را دریافت کرده، بلکه دوره‌های آموزشی خود را در خارج از کشور گذرانده است. فرناز صفری در اروپا و کانادا تحصیل کرده و چندین مدرک معتبر در حوزه‌ی میکاپ و آرایش عروس را کسب کرده است.

مدیریت سالن زیبایی

همانطور که می‌دانید، در سالن‌های زیبایی مجلل که چندین لاین تخصصی دارند، با متخصصان مختلفی همکاری شده تا تمامی خدمات با کیفیت بالا ارائه شوند. هر چقدر که مدیریت مجموعه دلسوزتر و مشتری‌مدارتر باشد، در انتخاب همکار و نوع همکاری دقت بیشتری به عمل آورده و نهایتا خدمات با کیفیت‌تری ارائه خواهد کرد. عموما مدیریت هر سالن دارای تخصصی در لاین میکاپ و آرایش عروس بوده و در سایر لاین‌ها از همکارانی استفاده می‌کند که کیفیت کار آن‌ها در سطح سالن زیبایی و حتی بیشتر از آن باشد. یکی از نکاتی که در انتخاب سالن زیبایی باید به آن توجه داشته باشید، حضور مستمر مدیریت مجموعه است. متاسفانه امروزه میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای سر خود را بسیار شلوغ کرده و چندین سالن مختلف در سطح شهر تاسیس کرده‌اند. این کار باعث شده که نتوانند نظارت کافی بر خدمات سایر لاین‌ها داشته باشند و به مرور زمان، کیفیت کار خود را از دست بدهند. پایین آمدن کیفیت ممکن است علاوه بر تاثیرگذاری بر رضایت شما از هر خدمت، بر سلامت شما نیز اثرگذار باشد.

خدمات سالن زیبایی که با نواحی چشم در ارتباط هستند و همچنین خدمات مربوط به ناخن، مهمترین لاین‌هایی هستند که درصورت عدم نظارت، ممکن است منجر به بروز حساسیت یا حتی عفونت شوند. برای مثال، خدمات مژه و ابرو نه تنها تحت تاثیر بهداشت محیطی هستند، بلکه استفاده از متریال درجه یک نیز تاثیر مستقیمی بر سلامت شما خواهد داشت. همانطور که می‌دانید خدمات مربوط به ناخن به دلیل استفاده از سوهان و تراشیدن ناخن، نیاز به مراقبت بیشتری داشته تا مانع از بروز عفونت و حتی قارچ در نک انگشتان شود. عموما مشکلات مربوط به سلامت در سالن‌هایی بیشتر اتفاق می‌افتد که مدیریت نظارت کمتری بر خدمات ارائه شده توسط همکاران خود داشته باشد.

میکاپ آرتیست

یکی از خدمات ارزشمند سالن‌های زیبایی مربوط به میکاپ و خصوصا میکاپ عروس است که عموما توسط خود مدیریت مجموعه انجام می‌شود. همانطور که در مقاله بهترین میکاپ آرتیست تهران بیان شده است، بهترین سالن‌های زیبایی تهران عموما یک بخش مجزا از سالن را برای ارائه‌ی این خدمات در نظر گرفته‌اند. این بخش مجزا دارای تهویه مناسب بوده و مانع از ازدحام جمعیت می‌شود. خصوصا در سالن‌های سرشناس تهران که تعداد مشتریان بالاست، جدا کردن محل ارائه‌ی خدمات عروس از بخش‌های دیگر سالن، نه تنها باعث سلامت روان عروس خانم خواهد شد، بلکه مانع از انتقال بیماری به ایشان در چنین دوران مهمی خواهد شد. همچنین نکته‌ی دیگری که عموما به آن توجه نمی‌شود، متریال استفاده شده برای میکاپ عروس است. متاسفانه به دلیل وجود برندهای تقلبی متعدد و قیمت کمتر آن‌ها، ممکن است در بعضی از سالن‌های زیبایی از متریالی استفاده شود که باعث بروز واکنش‌های آلرژیک و حساسیت پوستی شود. بنابراین، یکی از نکات مهم بهداشتی در انتخاب سالن زیبایی، بررسی و اطمینان از کیفیت متریال استفاده شده است.

خدمات مژه و ابرو

همانطور که پیشتر مطرح شد، هنگام انتخاب سالن زیبایی برای دریافت این خدمات، باید توجه بیشتری به بهداشت داشت. هرگونه مشکلی در این خدمت ممکن است باعث بروز عفونت در منطقه‌ی چشم و یا شکل گرفتن گل مژه شده که تا چند روز، چهره‌ی شما را تغییر خواهد داد. در کنار استفاده از متریال درجه یک، برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، تجهیزات استفاده شده در سالن زیبایی باید ضد عفونی و حتی در مواردی باید استریل شوند. صدعفونی کردن تجهیزات گاهی با اسپری انجام شده و گاهی حتی ممکن است نیاز به تجهیزات اتوکلاو داشته باشد. طبیعتا استفاده از یک موچین یا شانه برای مشتریان حاضر در سالن، نمی‌تواند روشی بهداشتی باشد که باید حتما به آن دقت نمایید.

خدمات ناخن

ممکن است مهمترین بخش هر سالن زیبایی برای بررسی بهداشت مجموعه، بخشی است که در آن خدمات ناخن ارائه شده است. در کاشت ناخن، باید صدف  تراشیده شود که این کار توسط سوهان انجام می‌شود. همواره مطمئن شوید که سوهان استفاده شده برای تراش ناخن شما، بهداشت کافی را داشته باشد و در مراحل بعدی نیز از مواد قارچ کش با کیفیت استفاده شود. علاوه بر آن، استفاده از انواع لاک یا لیکوئید همراه با متصاعد شدن بوهای نسبتا شدید بوده که محرک اصلی انواع سردرد و واکنش‌های آلرژیک است. امروزه در سالن‌های لاکچری زیبایی از سیستم‌های تهویه مطبوع مجهزی استفاده می‌شود که مانع از پخش این بو در سطح سالن می‌شود. داشتن چنین سیستمی برای تصفیه هوا، یکی از ملاک‌های مهم در انتخاب سالن زیبایی بر اساس نکات بهداشتی است. همانطور که در مقاله بهترین ناخن کار تهران توضیح داده شده است، تنها چند سالن وجود دارند که این خدمات را به صورت تخصصی ارائه می‌نمایند. خصوصا در مانیکور و پدیکور که با پوست اطراف ناخن سر و کار دارد، رعایت بهداشت تجهیزات یکی از مهمترین نکات در حفظ سلامتی شما است.

رنگ مش و هایلایت

در خدمات مربوط به رنگ کردن مو، علاوه بر رسیدن به رنگ موی مد نظر، باید به نکته‌ی مهم دیگری توجه فرمایید. همانطور که می‌دانید، رنگ‌ها دارای مواد شیمیاعی نسبتا قوی بوده و مدت زمان ماندن آن برروی سر بسیار مهم است. در سالن‌های زیبایی که به دلایل مختلف (از جمله مشتریان زیاد و خارج از نوبت) توجه از شما (به عنوان مشتری فعلی) برداشته شده و زمانبندی لحاظ نمی‌شود، امکان سوختگی تارهای مو و حتی ریزش مو وجود دارد. همواره بهتر است سالنی را انتخاب نمایید که مشتریان خارج از نوبت را قبول نکرده و توجه کامل ایشان به مشتری است که از پیش نوبت گرفته است. این امر نه تنها باعث می‌شود که زمان شما هدر نرود، بلکه مطابق با هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید، خدمات دریافت خواهید کرد. یکی از اصول اولیه در احترام به مشتری نیز همین زمان دهی منظم و قبول نکردن مشتریان بدون نوبت است.

 


۲۱ آذر ۱۴۰۱ ۱۱:۵۳

اشتراک گذاری (چگونه میتوانید این نوشته را برای دیگران بفرستید)

نکات بهداشتی در انتخاب سالن زیبایی

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره نکات بهداشتی در انتخاب سالن زیبایی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید. داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین …

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا