سامی یوسف: ایران تنها جاییست که فلسفه در آن جریان دارد

سامی یوسف: ایران تنها جاییست که فلسفه در آن جریان دارد

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه سامی یوسف: ایران تنها جاییست که فلسفه در آن جریان دارد را ببینید.

سامی یوسف: ایران تنها جاییست که فلسفه در آن جریان دارد

fn94-7-259

جدیدترین مصاحبه ی سامی یوسف به همراه <a
href="http://kotoleha.com/fa/photo-gallery/" target="_blank" title="گالری عکس” >عکس های جدیدش را در این پست ببینید.
خواننده سر شناس دنیای اسلام می‌گوید یکی از بزرگترین رویاهای زندگی‌اش ارتباط مداوم با ایران و ایرانیان می باشد. او می‌گوید: من به لحاظ فرهنگی و اخلاقی ایرانی هستم.ایران همیشه در قلب من می باشد و دعا می‌کنم ان شاءالله به زودی بتوانم در آنجا اجرا داشته باشم.

مشهورترین خواننده جهان اسلام، راه دور و درازی برای رسیدن به جایگاه امروزش طی کرده می باشد. کودک متولد شده در پایتخت، در سالهای ابتدایی انقلاب ایران امروز بعد از ۳۵ سال از سوی مجله تایم آمریکا، ملقب به «بزرگترین ستاره راک جهان اسلام» شده می باشد و طرفداران بی‌شمارش، مسلمانان روی آورده به مسیر فرهنگ و هنر برای «تغییر دادن دنیا» امروز او را بر صدر فهرست صدای تبلیغی جهان اسلام می‌نشانند.

گفتگو با سامی یوسف؛ یکی از مشهورترین خواننده‌ها و موسیقی‌دان‌های جهان اسلام،همیشه با جذابیت‌های ژورنالیستی قابل‌توجهی همراه می باشد، این جذابیت اما در ماه‌های اخیر به سبب حرف‌ها و حاشیه‌هایی که درباره او مطرح شده می باشد، دو چندان شده می باشد.

اسم کوچک سلبریتی دنیای موسیقی جهان اسلام، در ماه‌های اخیر با فیلم «محمد رسول‌الله (ص)», و یک سفر جنجالی به ناصریه بر سر زبان‌ها بوده می باشد. خواننده جوانی که هر چند در ایران متولد شده و خودش را از لحاظ فرهنگی با افتخار ایرانی می‌داند، اما آوازه و گستره فعالیت‌اش ابتدا در جهان اسلام و بلکه کل دنیا و بعد از آن در ایران به گوش رسید.

سامی یوسف می‌گوید در رویاهایش، ارتباط مستقیم با ایرانی‌ها را می‌بیند و مطمئن می باشد که روزی این اتفاق رخ خواهد داد.

دوست دارم این مصاحبه را با سوالی درباره بزرگترین اتفاق فرهنگی این روزهای جهان اسلام آغاز کنم: فیلم «محمد رسول الله(ص)». همان طور که می‌دانید این فیلم علیرغم استقبال بسیار گسترده در داخل ایران و در اولین جشنواره بین‌المللی که حضور یافته می باشد، متاسفانه با برخی برداشت‌های نادرست هم در جهان اسلام روبرو شده می باشد. مخالفت‌های جریان الازهر را همه شنیده‌ایم؛ تا جایی که حتی برخی اعلام کرده‌اند که این فیلم باید تحریم شود. در این باره چه فکر می‌کنید؟ از دید شما این فیلم به لحاظ عقیدتی چه قدر قابل دفاع هست؟

سامی یوسف: در ابتدا باید بگویم که بسیار باعث افتخار من می باشد که بخشی از این پروژه عظیم بودم و فکر می‌کنم افراد زیادی، مخصوصا جهان غرب این فیلم را خواهند دید. من هم به بزودی این فیلم را خواهم دید ان‌شاءالله و امیدوارم این فیلم تاثیر مثبتی در شناساندن اسلام و حضرت محمد (ص) به جهانیان داشته باشد. در واقع در طول ۲۰۰ سال گذشته صحبت‌های زیادی درباره هنر اسلامی به صورت مثبت صورت گرفته اما برای شخص پیامبر به هیچ وجه اینگونه نبوده می باشد. اما نکته مهم این می باشد که ما باید فیلم‌های بیشتری مانند فیلم آقای مجیدی داشته باشیم و این خوب نیست که تا کنون فقط دو فیلم درباره پیامبر اسلام (ص) تولید شده می باشد. امیدوارم که اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

اظهارات الازهر درباره «محمد رسول‌الله(ص)» بیشتر سیاسی می باشد تا عقیدتی و مذهبی

و اما درباره بخش دوم سوالتان این یک مسئله فقهی می باشد و مرتبط با فقه و شریعت که از این دید مستلزم ورود علما به این بحث می باشد. اما همانطور که می‌دانی برخی مسائل خاص سیاسی در خاورمیانه وجود دارد. بخشی از این‌ها مربوط به الازهر الشریف می باشد که نمی‌دانم، می‌دانی یا نه توسط شیعیان بنیان‌گذاری شده می باشد (خنده). آنجا توسط امپراطوری فاطمیون و اسماعیلی‌ها ساخته شد. اما مسئله‌ای که می‌خواهم بیان کنم این می باشد که امروزه مسائل سیاسی پیچیده‌ای در خاورمیانه در جریان می باشد و به عقیده من همه آنچه که در سطح عمومی بیان می‌شود کاملاً برآمده از اعتقادات و مواضع مذهبی نیست.

همانطور که گفتم من احترام بسیار زیادی به الازهر می‌گذارم و این در حد من نیست که بخواهم درباره این مسائل سیاسی اظهار نظر کنم. اما بیشتر مردم می‌دانند الازهر و مفتی‌های الازهر کاملاً مستقل از دولت مصر نیستند. در تاریخ معاصر و در بیش از ۲۵۰ سال گذشته علما و مفتی‌های الازهر به طور خاص از حکومت‌های مصر استقلال داشتند، اما امروزه تمامی خطبای نماز جمعه و ائمه الازهر با دولت این کشور در ارتباط هستند و درحقیقت توسط دولت انتخاب می‌شوند. بنابراین این اظهار نظرها و دیدگاه‌ها نمی‌تواند کاملا برخاسته از عقاید مذهبی آن‌ها باشد. من باز هم تاکید می‌کنم که در این زمینه نظر فقهی باید بررسی شود که من در آن تخصصی ندارم اما شخصاً بر این باورم که همانطور که پیش‌تر در مصاحبه‌ام با رویترز تشریح کردم این‌گونه اظهارات بیشتر سیاسی می باشد تا عقیدتی و مذهبی.

فکر می‌کنید ممکن می باشد برخی از این موضع گیری‌ها به خاطر این باشد که این فیلم تولید کشور ایران می باشد؟

حقیقت این می باشد که ایران کشور بسیار مهمی در قسمت می باشد. حق دارد که برای امور خودش تصمیم بگیرد و انتخاب‌های خودش را داشته باشد همانطور که دیگر کشورها این حق را دارند. اساساً این کشور جوانان بسیار با استعدادی دارد، مردم و کشور بسیار پر استعدادی دارد، در سطح قسمت بسیار با ظرفیت و با استعداد می باشد، منابع باور نکردنی دارد، سرمایه، سرزمین و… و برخی ممکن می باشد نسبت به این امکانات حسادت بورزند. البته من از این بابت نگرانی ندارم و فکر می‌کنم ایران راه درستی را انتخاب کرده و همچنان ادامه می‌دهد و ماشاءالله این کشور مملو از علماست. بنابراین فکر نمی‌کنم با وجود چنین شرایطی آقای مجید مجیدی در فیلم «محمد رسول الله(ص)» اشتباهی کرده باشد.

بله؛ تیم قدرتمندی از علمای مذهبی ایران در پژوهش این فیلم ایشان را راهنمایی کردند.

طیف بی نظری از علما، افراد صالح و در رأس آن‌ها رهبری ایران، مجیدی و این فیلم را حمایت می‌کنند و فکر نمی‌کنم اشتباه یا ایرادی در آن باشد.

همان‌طور که خود شما هم اشاره داشتید، قرار بود تیتراژ «محمد رسول الله(ص)» را بخوانید، حتی یادم هست مدتی را برای همکاری با این پروژه در هند ساکن شدید؛ درست می باشد؟

در آلبوم موسیقی فیلم «محمد رسول الله» اثری خواهم داشت

بله. در واقع چند سال پیش در سال ۲۰۰۹ یکی از افراد نزدیک به من، گفت که آقای مجیدی و دفتر او می‌خواهند من را ببینند و در این مورد با من صحبت کنند. این برای من افتخار بسیار بزرگی بود اما متأسفانه عملی نشد، به هر دلیلی که بود، عملی نشد. حالا در سال ۲۰۱۵ افتخار بزرگی برای من بود که با آقای “الله راخا رحمان” همکاری کنم، به هند رفتم و با همکاری یکدیگر اثری را ضبط کردیم که قرار می باشد این آهنگ در آلبوم موسیقی فیلم «محمد رسول الله(ص)» که به زودی منتشر می‌شود، قرار داشته باشد.

fn94-7-258

ماشاءالله او کار موسیقی این فیلم را بسیار عالی انجام داده می باشد که به خاطر این کار فوق العاده‌اش به او تبریک می‌گویم؛ هر دو نفر ما به لحاظ اعتقادی و روحی به این پروژه علاقه ویژه‌ای داشتیم، این کار به هیچ وجه یک کار تجاری و گیشه‌ای نبود بلکه تماماً روحانی بود.

حتی جالب می باشد که بگویم زمانی که به هند رفتم، آقای رحمان خواست هزینه بلیط و هتل من را بپردازد اما من به او چنین اجازه‌ای را ندادم و به او گفتم من به خاطر تو نیامدم من بخاطر پیامبرم به هند آمده‌ام. می خواهم بگویم در واقع من به هیچ دلیل دیگری مگر پیامبرم به آنجا نرفتم و نیت من ادای احترام به پیامبرم بود، چیز دیگری برای گفتن نیست، فقط اینکه خدا را از این بابت شاکرم.

خب بگذار کمی درباره وضعیت فعلی جهان اسلام در غرب آسیا باهم صحبت کنیم. امروز ما شاهد وضعیت بسیار بدی در قسمت هستیم، قسمت غرب آسیا شاهد جنگ‌های نیابتی متعددی می باشد و از سوی دیگر شاهد جلوه بسیار بد و غیرقابل قبولی از اسلام با عنوان «داعش» هستیم. این گروه های نفرت انگیز تروریستی دارند خود را به جای اسلام به تمام دنیا معرفی می‌کنند.

داعش، یک گروه مدرن می باشد نه سنتی/ما مسلمانان به دلیل نفوذ مدرنیته در حالتی از غفلت بسر می‌بریم

همانطور که می‌دانی این مسئله‌ای می باشد که متخصصان امور سیاسی در قسمت ما باید درمورد آن نظر بدهند و این در حوزه اطلاعات من نیست. اما مختصراً می‌گویم، واقعیت این می باشد که ما در عصر مدرنیته هستیم. جهل و غفلت در بسیاری از نقاط دنیا فراگیر می باشد. اسلام سنتی مانند دیگر ادیان سنتی دارای وجه رحمانی و بخشندگی می باشد و داعش و داعشیان از اساس گروه‌های مدرنی هستند که نمی‌توان آنان را سنتی دانست، آنها مطلقاً جدید و مدرن و اساساً شیطانی هستند. نه تنها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند بلکه می‌توان نشانه هایی از گرایش‌های چپ گرایانه و کمونیستی در قرن ۱۹ را در میان آن‌ها دید. از دید من متأسفانه ما مسلمانان به دلیل نفوذ مدرنیته در حالتی از غفلت بسر می‌بریم.

تنها جایی که فلسفه واقعاً در آن در جریان می باشد، ایران می باشد

متأسفانه فلسفه در جهان اسلام پایان یافته و تنها جایی که فلسفه واقعاً در آن در جریان می باشد و راه خودش را ادامه می‌دهد، ایران می باشد. در سایر بخش‌های جهان اسلام از جمله کشورهای سنی مذهب فلسفه اسلامی که شامل سهروردی، ملاصدرا و… بود، پایان یافته می باشد. فلسفه و به نوعی حتی تفکر در این کشورها تقریباً مرده می باشد و به هیچ وجه حیث فعال ندارد و کاملاً منفعل می باشد. تنها جایی که ما شاهد فلسفه اسلامی سنتی هستیم ایران می باشد که خیلی مسئله مهمی می باشد؛ که از این بابت بسیار خوشحالم و به ایرانیان تبریک می‌گویم. اما همانطور که گفتم داعش و پدیده تکفیری‌ها، پدیده‌هایی مدرن هستند که کاملاً نامشروع هستند و انسان‌هایی هستند که به لحاظ روانی و روحی مریض هستند و نیاز به کمک دارند.

شیعه یک فرقه نیست؛بعد از ظهور اسلام پیدا نشد، شیعه به معنای واقعی از همان آغاز با پیامبر بوده می باشد

فکر می‌کنم دیگر نیازی نیست درباره این صحبت کنیم که وحدت اهل تسنن و شیعیان در این موقعیت خاص تاریخی چه‌قدر حیاتی و ضروری می باشد.

به طور حتم. ببینید درباره این بحث‌های شیعه و سنی، اگر به سنت و تاریخ تفکر اسلامی نگاهی بیندازید واقعا وجود نداشتند. من همیشه گفته‌ام که علاقه‌ای به بحث در این زمینه (شیعه و سنی) ندارم و در مصاحبه‌های خود نیز رعایت کرده‌ام. ممکن می باشد عده‌ای در میان اهل سنت از شیعیان تحت عنوان یک فرقه یا عنوان «رافضی» یاد کنند، این مسئله من را ناراحت می‌کند، شیعه یک فرقه نیست. من مانند پروتستانتیست‌ها نیستم که فرقه‌گرایانه دیدن کنم. شیعه بعد از ظهور اسلام پیدا نشد، شیعه به معنای واقعی از همان آغاز با پیامبر بوده می باشد. شیعه و سنی فرقه‌های جداگانه نیستند بلکه از یک ریشه اصلی سرچشمه گرفته‌اند.

بنابراین البته که باید وحدت باشد، صد در صد. واقعیت این می باشد که هر دو با هم برادرند و این مسئله بارها مورد بحث قرار گرفته می باشد و ناراحت کننده می باشد که الان وضعیت چنین می باشد.

خوانندگی من با فلسطین و برای فلسطین آغاز شد/ اولین اثری که ضبط کردم برای فلسطین بود، ترانه «فلسطین جاویدان»

چند ماه پیش اتفاقی افتاد که حاشیه‌های زیادی برای شما در رسانه‌ها به وجود آورد. ماه رمضان امسال در شهرستان ناصریه کنسرتی برگزار کردید که بعنوان پایتخت عربی رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود. این اتفاق با پورتال یک‌های منفی زیادی از سمت هواداران شما مواجه شد. خیلی از ایرانی‌‌ها که طرفداران پروپاقرص سامی یوسف هستند؛ دل‌آزرده شدند. مردمی که همیشه از رژیم صهیونیست‌ها متنفر بوده‌اند و هستند، ناگهان سامی را در یکی از شهرهای عرب زبان این رژیم دیدند. داستان از چه قرار بود؟

اول از همه بگذارید یک مسئله‌ای را توضیح دهم. این خیلی مهم می باشد و از تو می‌خواهم که به دقت به مطلبی که می‌گویم گوش کنی! زندگی هنری من با آهنگ «المعلم» آغاز نشد. بلکه خوانندگی من با فلسطین و برای فلسطین آغاز شد. اولین اثری که ضبط کردم برای فلسطین بود. ترانه «فلسطین جاویدان» Palestine Forever اولین آن بود. این آهنگ هرچند در سال ۲۰۰۸ منتشر و توزیع شد اما در سال ۲۰۰۲ ضبط شده بود. الان ۱۴ سال از آن روزها می‌گذرد. این خیلی مسئله مهمی می باشد که من از زمانی که بچه بودم با مسئله فلسطین درگیر بودم و دغدغه فلسطین را داشتم و همینطور این دغدغه با من ماند و برای باقی عمرم نیز باقی خواهد ماند. ان‌شاءالله.

فلسطین مسئله به غایت مهمی می باشد نه تنها صرفا برای من، بلکه برای تمامی امت اسلام و مردم آگاه دنیا.

من برای اسرائیل اجرا نکردم؛ برای ناصریه اجرا کردم و ناصریه پایتخت عربی فلسطین می باشد

وقتی من دعوت شدم که آنجا اجرا کنم، از دید خودم برای رژیم اسرائیل اجرا نمی‌کردم بلکه برای ناصریه اجرا می‌کردم، ناصریه، پایتخت عربی فلسطین می باشد. نمی‌دانم تو تا چه اندازه درباره فلسطینیان اطلاع داری؟ اما باید به تو بگویم صحبت‌های زیادی درباره مردم فلسطین وجود دارد، خیلی‌ها درباره فلسطین صحبت می‌کنند اما عده بسیار اندکی واقعاً درباره فلسطین و فلسطینی‌ها اطلاعات و آگاهی دارند.

اگر تو یک بار ان‌شاءالله به آن‌جا بروی و این شانس را داشته باشی که آن‌جا را ببینی و با چشمای خودت ببینی که این‌ها چه مردمانی هستند، با شعارهای زیبایی مانند «زنده باد فلسطین، آزادی و…».متوجه ماجرا می‌شوی.

اما در واقعیت آنچه این مردم واقعا به آن نیاز دارند ارتباط انسانی می باشد. آنچه که آن‌ها واقعاً از سوی تو به آن احتیاج دارند، این می باشد که به آن‌جا بروی و آن‌ها را به شکل واقعی و فیزیکی حمایت کنی، نه فقط با شعار و دعا. البته که این‌ها هم در جای خودش بسیار اهمیت دارد، اما آنها می‌خواهند به دیدنشان بروی، در خودِ قدس.

من به کشور اسرائیل نرفتم، من رفتم آنجا تا برادران و خواهران فلسطینی خود را ببینم و تنها بخاطر آنها رفتم

اما به هر حال آنجا در حال حاضر جزو مناطق تحت تصرف رژیم اشغالگر قدس می باشد.

بر مبنای تاریخ اسلامی سرزمین فلسطین همواره مورد تعرض و اشغال بوده و در واقع فلسطین هیچ‌گاه به طور کامل آزاد نبوده می باشد. فلسطین زمانی توسط امپراطوری پارسی اشغال بوده، بابلی‌ها، رومی‌ها، عثمانی‌ها و… آنجا را اشغال کرده‌اند. حتی امام محمد غزالی و حتی ابن تیمیه ۱۰۰۰ سال پیش گفته‌اند. این خیلی مهم می باشد که از قدس تماشا کنید و به آنجا بروید. حتی زمانی که در اشغال می باشد.

fn94-7-260

واقعیت این می باشد که ما با مردم فلسطینی روبرو هستیم که منزوی، خاموش و در حال از بین رفتن هستند. آن‌ها در حال محو شدن هستند، دارند کشورشان را ترک می‌کنند، آن‌ها دیگر وجود ندارند. من به کشور اسرائیل نرفتم، من رفتم آنجا تا برادران و خواهران فلسطینی خود را ببینم و تنها بخاطر آن‌ها رفتم. و باید به تو بگویم، خیلی مهم می باشد که بدانی من ترانه «فلسطین جاویدان» که اثری بسیار انتقادی و تند می باشد را برای اجرا در آنجا آماده کرده بودم که وقتی داشتم این ترانه را شروع به خواندن می‌کردم، شهردار نزدیک من آمد و در گوش من گفت: سامی تو باید اجرا را متوقف کنی. من هنوز ۲ – ۳ ترانه دیگر برای اجرا داشتم اما وی گفت این‌ها -مأمورین امنیتی رژیم۰ در دو دقیقه نور و صدا و دیگر تجهیزات را قطع می‌کنند.

من برای خوش گذارنی به ناصریه نرفتم، این نوعی جهاد بود
من برای خوش گذارنی آنجا نرفتم، این نوعی جهاد بود. باید خیلی «جرات» داشته باشی که آنجا بروی و ترانه «فلسطین جاویدان» را بخوانی که بعد آن‌ها تهدید به قطع صدا و تصویر کنند. ویدئوها و تصاویر این اجرا در اینترنت موجود می باشد و تو می‌توانی ببینی.

واقعیت این می باشد که برخی مردم بر اساس فتواهای برخی از علما رفتن به آنجا را اشتباه می‌دانند و من به همه آنها احترام می‌گذارم.  اما در واقع من ملیت انگلیسی دارم و قادرم از این ظرفیت برای سفر به آنجا استفاده کنم، اما نه برای خوش گذرانی و حمایت از گروه و رژیم سیاسی بلکه من به آنجا رفتم بخاطر برادران و خواهران فلسطینی‌ام. برای تماشا آنها و برای اینکه لبخند به لبانشان بیاورم و برایشان امید به ارمغان بیاورم.

این‌ها، انسان‌ها و مردمی هستند که امیدشان را دارند از دست می‌دهند و محتاج روابط انسانی هستند. چرا که هیچ کس به آنجا نمی‌رود و اگر تو این شانس را داشته باشی باذن‌الله، تا روزی آنچه را که درباره آن با تو حرف می‌زنم با چشمان خودت ببینی، معنای صحبت من را خواهی فهمید. اینکه به آنجا بروی به منظور حمایت از آن‌ها، کباب فلسطینی و فلافل با آنها بخوری (خنده) و با این کار از تجارت و اقتصاد آن‌ها حمایت کنی. به نظر من این کار خیلی تاثیرگذارتر می باشد تا اینکه به خیابان بروی، عصبانی شوی و فریاد بزنی! هرچند دوباره تاکید می‌کنم دعا کردن و شعار دادن هم در جای خودشان بسیار مهم هستند اما اقدام عملی خیلی مهم‌تر می باشد. در این رابطه نظرات مختلفی وجود دارد اما نظر متواضعانه و شخصی من این می باشد که هر کسی که قادر به سفر به فلسطین می باشد مثلا با پاسپورت بریتانیایی به این کشور سفر کند و با فلسطینیان ملاقات کند.

چه طور ممکن می باشد که در بین خواننده‌های غربی کسانی باشند که حضور در رژیم صهیونیستی را به نوعی تحریم کرده‌اند و آن زمان سامی یوسف، چهره شاخص جهان اسلام این کار را نکند؟

بله من هم این را شنیده‌ام که برخی می‌گویند چرا سامی یوسف اجرا و کنسرت در این کشور را همانند برخی از خواننده‌های غربی بایکوت نکرده می باشد. باید بگویم آن‌ها برای اجرا برای مردم اسرائیل در حیفا یا تل آویو آن را بایکوت کرده بودند اما من که برای این منظور آنجا نبودم. سفر من فقط و فقط برای فلسطینیان در پایتخت عربی فلسطین و در مقابل بیش از ۱۰۰ هزار مسلمان و مسیحی فلسطینی بود که از همه مناطق به آنجا آمده بودند.

و خدا را شکر همه رسانه‌های عربی که اخبار حضور من در فلسطین  را پوشش دادند و از این جریان حمایت کردند و می‌دانستند که به چه علتی من به آنجا سفر کردم و برای چه کسانی اجرا کردم. ممکن است به نظر خیلی‌ها این کار عجیب به نظر بیاید که خیلی شجاعانه بروی آنجا و این اشعار را بخوانی: «خداوند بزرگی که به او اطمینان دارم شاهد هست/ کودکان کشته می‌شوند برای پرتاب سنگ به آسمان/ به مادر و پدرانشان می‌گویند «نگران نباشید. خداوند با ماست/ نابود شده‌اند ملت‌هایی که با ظلم حکومت می‌کردند/ فرزندان فلسطین برای زندگی شان می‌جنگند و به پدران و مادران خود می‌گویند ما می‌دانیم که فلسطین حق ماست/ در پایان نگران نباشید، خدا همواره با ماست/ فلسطین جاویدان فلسطین”(بخشی از ترانه فسلطین جاویدان)

یکی از بزرگ ترین رویاهای من در زندگی ارتباط مداوم با ایران و ایرانیان می باشد/«مشهد» اولین شهری خواهد بود که به دیدنش می‌روم

بی‌مقدمه می‌پرسم. شما چرا به ایران نمی‌آیید؟ هواداران ایرانی یوسف مدتهاست در انتظار تماشا او در کشور مادری‌اش هستند. شما اینجا خیلی پرطرفدارید.

fn94-7-261

یکی از بزرگ ترین رویاهای من در زندگی ارتباط مداوم با ایران و ایرانیان می باشد. اینکه به طور مرتب به آن‌جا بروم، تا در تعطیلات و جشن‌ها برای برادران و خواهران ایرانی خود اجرا داشته باشم. ایران اساساً کشور من می باشد، ریشه‌های من در ایران می باشد. من به لحاظ فرهنگی و اخلاقی ایرانی هستم. والدین من آنجا زندگی می‌کنند و خویشاوندان زیادی در تهران و تبریز داریم. ایران همیشه در قلب من می باشد و دعا می‌کنم ان شاءالله به زودی بتوانم به ایران رفت و آمد داشته باشم و اجرا داشته باشم. نه فقط اجرا، حتی برای سفر. البته فکر می‌کنم اولین شهری که در صورت سفر برای تماشا انتخاب می‌کنم مشهد خواهد بود.

اما چرا این اتفاق نیفتاده می باشد؟ منتظر چه هستیم؟ مثلاً هیچ‌زمان مسئولان وزارت ارشاد از تو دعوتی نکرده اند؟
نه متاسفانه تاکنون به صورت رسمی دعوتی برای اجرا صورت نگرفته می باشد پیشنهاداتی از موسسات مختلف بوده اما هیچ گاه به نتیجه و پیگیری لازم نرسیده ولی امیدوارم به زودی این اتقاق بیفتد. همچنین بسیار امیدوارم آلبوم‌های من که بسیار الهام گرفته از موسیقی سنتی ایرانی می باشد در ایران به صورت رسمی در دسترس همگان باشد.

یک کمی هم از موسیقی ایرانی حرف بزنیم. موسیقی‌های وطنی ما را گوش می‌دهید؟
من بسیار به موسیقی سنتی علاقه‌مند هستم؛ موسیقی عرفانی یا موسیقی سنتی. حتی اگر بخواهم اسم کوچک کوچک ببرم می‌توانم به استاد شجریان، شهرام ناظری، استاد تجویدی، استاد شهناز و… اشاره کنم. اصولاً موسیقی هرچه سنتی‌تر باشد بیشتر آن را دوست دارند.

و سوال آخر؛ چه خبر از آلبوم جدید؟ چه زمانی قرار می باشد منتشر شود؟
اخیرا دو آلبوم از من در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به اسم کوچک های «مرکز» و «ترانه‌های راه» که این آلبوم با همکاری و اشعار سید حسین نصر تهیه شده، منتشر شده می باشد که در اکثر ترانه‌های این دو آلبوم از سازها و تم‌های ایرانی استفاده شده می باشد و دو ترانه تمام فارسی در این دو آلبوم به اسم کوچک «زعشقت» و «جان جانان» قرار دارد که در دستگاه شور و دشتی موسیقی سنتی ایرانی اجرا کرده‌ام.

آلبوم جدید هم در راه انتشار می باشد و در سال ۲۰۱۶ منتشر می‌شود. ان شاءالله در این آلبوم ترک‌های فارسی خوبی هم موجود می باشد.

#سامی یوسف: ایران تنها جاییست که فلسفه در آن جریان دارد, #سامی یوسف, #<a
href="http://kotoleha.com/fa/photo-gallery/" target="_blank" title="گالری عکس” >عکس سامی یوسف, #<a
href="http://kotoleha.com/fa/photo-gallery/" target="_blank" title="گالری عکس” >عکس جدید سامی یوسف, #مصاحبه ی سامی یوسف, #مصاحبه ی جدید سامی یوسف, #کنسرت سامی یوسف در اران

The post سامی یوسف: ایران تنها جاییست که فلسفه در آن جریان دارد appeared first on کوتوله ها|عکس،بازیگران،مدل مانتو جدید، فال روزانه ، فال حافظ.

سامی یوسف: ایران تنها جاییست که فلسفه در آن جریان دارد

لطفا نظر خود را درباره سامی یوسف: ایران تنها جاییست که فلسفه در آن جریان دارد با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا