رییس ستاد انتخابات کشور: وزارت کشور و شورای نگهبان بر الکترونیکی شدن انتخابات اتفاق نظر دارند

رییس ستاد انتخابات کشور: وزارت کشور و شورای نگهبان بر الکترونیکی شدن انتخابات اتفاق نظر دارند

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه رییس ستاد انتخابات کشور: وزارت کشور و شورای نگهبان بر الکترونیکی شدن انتخابات اتفاق نظر دارند را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:

رییس ستاد انتخابات کشور: وزارت کشور و شورای نگهبان بر الکترونیکی شدن انتخابات اتفاق نظر دارند استان‌ها > کرمانشاه – مقیمی گفت: هر دو مرجع شورای نگهبان و وزارت کشور بر الکترونیکی شدن انتخابات اتفاق نظر دارند اما باید این اطمینان حاصل شود که در برگزاری الکترونیکی دچار مشکلی نخواهیم شد.

به گزارش خبرآنلاین، محمدحسین مقیمی در حاشیه همایش قسمت ای، آموزشی و توجیهی مجریان انتخابات که از امروز در هتل پارسیان کرمانشاه آغاز شده به خبرنگاران گفت: ما سخت افزار ویژه انتخابات را تهیه و به شورای نگهبان هم ارائه کرده ایم و در مرحله بعد نیز قرار هست نرم افزار ویژه ای را کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان تهیه و رایزنی های مشترکی در این خصوص داشته باشیم.   مقیمی گفت: از ۲۵ مرحله انتخاباتی که برگزار شده، تنها در انتخابات قبلی مجلس شورای اسلامی بود که بصورت آزمایشی کار رای گیری و شمارش آرا در ۱۴ حوزه انتخابیه به شیوه الکترونیک انجام شد که اتفاقا نتایج بسیار خوبی هم در پی داشت و اکنون هم از سوی دولت یک سوم بودجه لازم برای الکترونیکی شدن انتخابات در اختیار وزارت کشور قرار گرفته اما برای این کار همفکری و موافقت شورای نگهبان و وزارت کشور لازم هست.
وی تاکید کرد: همه تلاش مان را برای برگزاری الکترونیکی دو انتخابات پیش رو بکار خواهیم گرفت.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه تامین هزینه های برگزاری انتخابات گفت: در این خصوص از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور لایحه ای ۲ فوریتی برای شفاف سازی هزینه های انتخاباتی تهیه و برای تصویب به دولت ارائه شده هست.
مقیمی همچنین در پاسخ به این سئوال که ممکن هست از منابع دولتی و ادارات سوء استفاده هایی تبلیغاتی له یا علیه نامزدها بعمل آید گفت: طبق قانون هرگونه استفاده از بیت المال و منابع عمومی برای تبلیغ له یا علیه نامزدی خاص ممنوع هست اما کارمندان دولت می توانند با اخذ مرخصی اداری در ایام تبلیغات و خارج از محیط اداری فعالیت داشته باشند البته این شرط شامل حال مجریان برگزاری انتخابات نخواهد شد.   رییس ستاد انتخابات کشور همچنین در پاسخ به این سووال که در انتخابات گذشته شاهد سوء استفاده از امکانات برخی نهادهای حمایتی بوده ایم اظهار کرد: ما با روسای سازمان ها و نهادهای حمایتی از قبیل هلال احمر، بهزیستی و کمیته امداد در تهران نشست هایی برگزار کرده ایم و این نکات را به آنها یادآور شدیم.
مقیمی ادامه داد: قرار بر این هست که این نهادها مراقب رفتارشان باشند و شائبه آفرینی نکنند.   وی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد صندوق های شفاف که مورد تاکید رییس جمهوری نیز بود اظهار کرد: وجود این صندوق ها از این رو موثر هست که پیش از آغاز فرایند رای گیری مطمئن شویم که صندوق کاملا خالیست و چیزی درون آن قرار ندارد و دیگر اینکه رای مردم هم بهتر صیانت خواهد شد لذا همچنان روی این موضوع در حال فعالیت هستیم.   وی در مورد بلاتکلیفی معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه که از سوی یکی از خبرنگاران سئوال شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه استاندار کرمانشاه به تازگی منصوب شده، ایشان در حال بررسی گزینه هایی هستند تا به وزارت کشور معرفی کنند.
مقیمی گفت: با توجه به اهمیت راهبردی استان کرمانشاه، انتظار داریم هرچه زودتر گزینه ای از سوی استاندار کرمانشاه برای تصدی پست معاونت سیاسی و امنیتی این استان به وزارت کشور معرفی شود گرچه تا این لحظه گزینه ای معرفی نشده هست.  

کلید واژه ها: محمدحسین مقیمی – معاون سیاسی وزارت کشور – سخنگوی وزارت کشور – انتخابات مجلس دهم – استان کرمانشاه – انتخابات مجلس – وزارت کشور –

چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ – ۱۴:۴۴:۱۷

رییس ستاد انتخابات کشور: وزارت کشور و شورای نگهبان بر الکترونیکی شدن انتخابات اتفاق نظر دارند

منبع : وبسایت پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره رییس ستاد انتخابات کشور: وزارت کشور و شورای نگهبان بر الکترونیکی شدن انتخابات اتفاق نظر دارند با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا