روانشناسی صحبت کردن مردان

روانشناسی صحبت کردن مردان

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه روانشناسی صحبت کردن مردان را ببینید.

وبسایت اجتماعی پورتال ۱:یکی از چیزهایی که به نظر مردان نشان‌دهنده زیر سوال رفتن اقتدار هست، نصیحت‌کردن همسرانشان هست

images (6)

صحبت کردن مردان
روانشناسی حرف زدن در مردان چگونه هست و چرا آن ها نسبت به خواهران کم حرف تر هستند
یکی از ویژگی‌های شحصیتی مردان، اقتدارطلبی آنان هست. مردان از اول بچگی یاد می‌گیرند، مسابقه طلب باشند تا موفق شوند. از طرف دیگر هورمون تستوسترون یا هورمون مردانه هم آنان را برای این مسابقه‌جویی که گاهی به پرخاشگری تبدیل می‌شود، آماده می‌کند.

نصیحت پذیر نبودن مردها
وی در ادامه گفت: مردان به خاطر ویژگی اقتدارطلبی‌شان با هر چیزی که نشاندهنده این باشد که توانایی شان زیر سوال رفته هست، مقابله می‌کنند. یکی از چیزهایی که به نظر مردان نشان‌دهنده زیر سوال رفتن اقتدار هست، نصیحت‌کردن همسرانشان هست. هدف مردها این نیست که شما را ناراحت کنند یا با حرفتان موافق نباشند، مسئله این هست که لحن نصیحت‌گرانه شما باعث موضع گیری او شده هست. کافی هست لحن تان را جوری عوض کنید انگار که دارید در زمین او بازی می‌کنید.

راه حل سریع مردها
این روانشناس تاکید کرد: وقتی برای مردها مشکلی را تعریف می کنید، بیشتر از هر چیزی در سرشان به فکر راه حل آن مشکل هستند. برای شما به عنوان یک زن احتمالا از همه مهمتر این هست که شوهرتان مشکل شما را بشنود و با شما همدردی کند اما برای آنان مهم این هست که به عنوان کمک، راه حل مشکل شما را بگویند، ضمن اینکه پیدا کردن راه حل نشاندهنده توانایی آنهاست.
وی اضافه کرد: ارائه سریع راه حل اصلا به معنای نادیده گرفتن حس شما و حوصله نداشتن برای شنیدن حرف‌های شما نیست. آنان فکر می‌کنند شما به این خاطر مشکلتان را تعریف کرده‌اید تا راه حلی پیدا کنید. گاهی سکوت مردها هم به همین معناست. سکوت می‌کنند چون راه حلی ندارند.

images (7)

خونسردی مردان
وی با بیان اینکه برخی مردان خواهران را متهم به بی‌عاطفگی می‌کنند گفت: به اعتقاد روانشناسان وجه تمایز خواهران و مردان این هست که مردان می توانند جنبه‌های عاطفی و عقلانی یک موضوع را از هم جدا کنند اما برای خواهران تقریبا همه چیز می‌تواند عاطفی باشد. به این معنا که خواهران احساساتشان را در خیلی از چیزها دخیل می کنند اما آقایان می توانند خیلی مواقع احساساتشان را کنترل کنند.
بی‌نیاز اضافه کرد: به گفته عصب شناسان دلیل این قضیه این هست که مرکز عاطفه در مردها فقط در نیمکره راست مغز هست اما در خواهران مراکز عاطفه در هر دو بخش چپ و راست مغز پراکنده هستند. مرکز صحبت کردن و تفکر منطقی سمت چپ مغز هست برای همین تفکر منطقی خواهران با عواطفشان در هم آمیخته هست اما مردها می تواننند این دو را از هم جدا کنند. این تفاوت جنسیتی، در دعواهای بین خواهران و مردان خیلی خوب خودش را نشان می دهد.
وی در ادامه گفت: وقتی خواهران وسط بحث با شوهرشان عصبانی می‌شوند یا گریه می‌کنند یا هر دو، معمولا همزمان تعجب می کنند که چطور شوهرشان همچنان خونسرد ایستاده هست و منطقی بحث را پیش می‌برد. در واقع مردان غیرعاطفی نیستند. گواه عاطفی بودن آنها این همه دیوان شعر که توسط مردها سروده شده هست. البته این به معنای این نیست که مردها هرگز در بحث ها احساسی نمی شوند. آنان هر وقتی احساس کنند قلمروشان زیر سوال رفته هست احساساتی و معمولا عصبانی می شوند.

سکوت مردان
این روانشناس با بیان اینکه مردها کم حرف‌تر از زن‌ها هستند گفت: روانشناسان می گویند خواهران روزانه ۶ هزار تا ۸ هزار لغت به کار می برند اما مردها یک سوم این تعداد کلمات را می‌گویند. دلیل این پدیده به گفته عصب شناسان این هست که مرکز تکلم در مردها فقط در سمت چپ مغزشان واقع شده هست اما مرکز تکلم در خواهران هم در سمت راست و هم در سمت چپ مغز وجود دارد. البته روانشناسان تکاملی می‌گویند مردان در طول هزاران سال یاد گرفته‌اند کم حرف باشند چون باید ساکت کمین می‌کردند وگرنه شکار فرار می‌کرد و بقای خانواده به خطرمی‌افتاد.
وی اضافه کرد: خواهران باید با همگروهی‌های خانم خودشان حرف می زدند و از بچه‌هایشان مراقبت می کردند. بقای آنها به همین رابطه داشتن بر می‌گشت. مردها در طول رشد هم دیرتر زبان باز می کنند و مهارت‌های کلامی‌شان از خواهران کمتر هست.

تیتروار حرف زدن مردها
وی درباره اشکال متفاوت حرف زدن خواهران و مردان اظهارکرد: اگر صحبت کردن در مورد مسائل روزمره را به دو شیوه گزارش توصیفی وگزارش علمی تقسیم کنیم؛ خواهران به شیوه توصیفی ومردان به شیوه علمی حرف می‌زنند. در واقع خواهران بیشتر در مورد جزئیات صحبت می‌کنند اما حرف‌زدن مردان بیشتر منطقی و علمی هست. آنها آن چیزی که فکر می کنند گفتنش لازم هست را می گویند. برای همین به نظر می رسد مردها فقط تیتر اتفاقات را می گویند و نه شرح آنها را.
بی‌نیاز تصریح کرد: این اصلا به این معنا نیست که شوهرتان نمی خواهد شما از اتفاقات روزمره خبردار شوید، یا شما را لایق دانستن آنها نمی‌داند. مردها به طبیعت خودشان رفتار می کنند و شما نباید با دید زنانه خودتان حرف های آنها را تفسیر کنید.

صراحت مردان
وی در این زمینه گفت: خواهران معمولا غیرمستقیم حرف خودشان را می‌زنند و گلایه دارند چرا مردها حرف هایشان را نمی‌فهمند. مثلا ممکن هست شما به همسرتان بگویید چایی نمی خوری و منظورتان این باشد که باید با هم چایی بخوریم اما مردها معمولا به درون خودشان مراجعه می کنند و اگر چایی میل نداشته باشند با صراحت این را می گویند. این صراحت نشانه بی‌ادبی یا بی‌توجهی همسرتان نسبت به شما نیست او فقط طبق طبیعت مردانه‌اش به شما گوش می دهد.
دستور دادن مردان
بی‌نیاز تصریح کرد: مردها از بچگی به امری حرف زدن عادت می کنند و دخترها به پیشنهادی حرف زدن. پسرها در بازی‌های‌شان می گویند: «توپ را بنداز برای من» اما دخترها می گویند: «می یاین با هم خاله بازی کنیم؟» هم دخترها و هم پسرها به خاطر شیوه خاص حرف زدن خودشان تشویق می شوند و این نوع حرف زدن در آنها نهادینه می شود. اگر مردی از جمله‌های امری زیادی استفاده می کند به این معنا نیست که صبح تا شب دستور می دهد و قصدش ریاست کردن هست، فقط طبق طبیعت مردانه‌اش رفتار می کند.

کج بودن دوزاری مردان
بی‌نیاز در پایان نوشته خود در مجله سپیده دانایی گفت: خواهران راحت‌تر می توانند ذهن دیگران را بخوانند. مردان در این مورد خیلی ضعیف تر عمل می‌کنند. آنان کمتر از خواهران از روی چهره به قصد یا احساس پشت آن پی می‌برند. شما به عنوان یک زن احتمالا از این ناتوانی مردها خیلی شاکی هستید و آن را به پای بی توجهی می گذارید اما واقعا این شم زنانه شما را ندارند و بهتر هست احساساتتان را به زبان بیاورید تا آنها متوجه شوند.

روانشناسی صحبت کردن مردان

لطفا نظر خود را درباره روانشناسی صحبت کردن مردان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا