رمزگشایی جوغن در دفینه یابی ، اشکال هندسی جوغن ها

مطالب جدید

رمزگشایی جوغن در دفینه یابی ، اشکال هندسی جوغن ها

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه رمزگشایی جوغن در دفینه یابی ، اشکال هندسی جوغن ها را ببینید.

رمزگشایی جوغن در دفینه یابی ، اشکال هندسی جوغن هاReviewed by Yoosefi on Feb 16Rating: 5.0

در این نوشته از سایت خودمونی قصد داریم تا شما عزیزان را با رمزگشایی جوغن در دفینه یابی ، اشکال هندسی جوغن ها بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات مختصر و جامعی را در اختیارتان بگذاریم واز شما دوستان گرامی خواهشمندیم که ما را تا پایان این نوشته یاری کنید .

رمز گشایی جوغن ها در دفینه یابی ، کشف وجود جوغن در دفینه یابی ، تفسیر و تشخیص علائم و نشانه های جوغن و دفینه یابی ، جوغن در علم دفینه شناسی و باستان شناسی ، انواع مختلف جوغن

در این پست از سایت antique-book-treasure.ir تعدادی جوغن (جوغان و کاسه) بر روی سنگ نشانه چیست؟ را برای شما عزیزان دانشجوی رشته باستان شناسی قرار دادیم . تعدادی جوغن و یا جوغان کاسه بر روی سنگ حکاکی شده است این جوغنها نشانه چیست ؟ رمزیابی و رمزگشایی تعدادی جوغان و جوغن که بر روی سنگها به صورت سوراخ حکاکی شده اند و شبیه کاسه هستند . آیا وجود تعداد زیادی جوغن یا جوغان بر روی سنگها در یک محل و مکان نشانه وجود قبر و قبرستان دسته جمعی دارای بار و اموال گنج و دفینه هستند ؟ آیا در محل و مکانی که بر روی سنگ تعدادی جوغن جوغان به صورت کاسه سوراخ شده است قبر و گورستان جمعی وجود دارد ؟ آیا قبرها دارای بار (گنج و دفینه ) هستند ؟

تعدادی جوغن (جوغان و کاسه) بر روی سنگ نشانه چیست؟

تعدادی جوغن (جوغان و کاسه) بر روی سنگ نشانه چیست؟

تعدادی جوغن (جوغان و کاسه) بر روی سنگ نشانه چیست؟,تعدادی جوغن بر روی سنگ نشانه چیست,چند عدد جوغن جوغان روی سنگ نشانه چیست,جوغن یا جوغان بر روی سنگها,علامت تعدادی جوغن جوغان روی سنگ,آیا تعدادی جوغن بر روی سنگ نشانه وجود تعدادی قبر دسته جمعی هست؟,تعدادی جوغن جوغان نشانه تعدادی قبر خانوادگی است,جوغن جوغان نشانه وجود قبر و گورستان در محل و مکان است,رمزیابی و رمزگشایی نشانه های تعدادی جوغن جوغان بر روی سنگ,علامت جوغن جوغان نشانه قبر و دنیای مردگان,سنگ جوغن در گنج یابی و دفینه یابی,آیا جوغن جوغان نشانه وجود بار و اموال گنج و دفینه در محل و مکان هست؟

تعدادی جوغن (جوغان و کاسه) بر روی سنگ نشانه چیست؟

تعدادی جوغن (جوغان و کاسه) بر روی سنگ نشانه چیست؟

جوغن در زبان آریاییان به معنی کاسه هست . در بعضی متون نیز از جوغان میتوان معنی هاون را برداشت نمود . در هر صورت مفهومی که منتقل میکند فضایی دایره شکل است که پیرامون و اطرافش به وسیله سنگ ، فلز ، سفال و هرچیز دیگری پوشیده باشد . تعبیر کاسه برای کلمه جوغن بسیار مناسب است .در حال حاضر به سنگ نگاره های مثلثی شکل و مربع و مستطیل و … نیز جوغن اطلاق می شود. چند مکان تاریخی و روستا در کشورمان داریم که نامی برگرفته از جوغن دارند مثلا چغان تپه کردستان ،  تپه چوغان لو در آذربایجان و ….

اقوام هند و اروپایی بنا بر اعتقاداتشان گورهایی مدور و کوچک میساختند و مردگان خودرا درون آن به دفن میکردند . ( دلایل آن در نسخ استخوانی و نحوه تدفین آریایی تشریح شده ) این قبور حفره مانند ، شباهت زیادی با کاسه و یا هاون داشت به نظر نگارنده علامت جوغن از همان زمان برای نماد قبر مورد استفاده قرار گرفته است . البته مشاهدات باستانشناسان نیز موید هم زمانی آغاز بکار گیری نماد جوغن ، برای شناسایی قبور گبریان ، با این نوع تدفین میباشد . جوغن فقط و فقط نشانه وجود قبر است . به همین دلیل است که در ارتفاعات پایین تر قبرستانهای گبری ، که تعداد بیشتری از مردم که همانا کشاورزان و …مردم عادی هستند ، وجود دارد و در ارتفاعات بلند تر که اکثر مقبره ها در آن قرار دارد تعداد جوغنها خیلی کمتر می شود .

جوغنها به صورت افقی روی سطح سنگ ، عمودی بر دیواره سنگ و مایل وجود دارند که همگی نشانه وجود قبرند مگر اینکه نماد های دیگری نیز به همراه آن بکار گرفته باشند که این نمادها میتوانند نشانه وجود هدایا باشند .

یکی از مواردی که از این جوغنها استفاده میشده این بوده که درون آن مواد یا روغن خاصی می ریختند و آتش میزدند و در کنار نور و گرمای آن و چه بسا دود حاصل از آن ، به اجرای مراسم های مذهبی خود می پرداختند .

علامت جوغن گرد روی تخته سنگ بطور عمودی دارم وبغلشم علامت رد پای برهنه چپ

علامت جوغن و رد پا نشانه قبر است و باید متمایل به سمت انگشتان پای چپ بین سه الی هفت قدم یا هفت متر حرکت و دستگاه بزنید .لورنز دستگاه خوبیه و در ایران خوب جواب داد ولی با همه تفاسیر نمیشه به دستگاه اعتماد کرد چرا که اولا اصل نیستند و ثانیا ما اپراتوری و کارکرد آن را نمیدانیم و با آزمون و خطا میخواهیم قلق گیری کنیم که این کار هزینه های سنگینی را برامون داره ولی با توجه به بهترین چیزی که شما دارید ( آثار ) کارتون را انجام دهید اگر صفحه سنگی که جوغن روی اون قرار دارد صاف باشد قبری در کنار همان جوغن روی همان سنگ قرار دارد ولی چون با رد پای چپ همراه بود تا هفت متر از ردپا فاصله و به سمت چپ کاوش کنید روش کاوش هم به این صورت از فاصله سه متری پا به شکل قبری کار کنید و به همون سمت تا فاصله هفت متر ادامه دهید.دفینه های پای چپ به خود پا نزدیک است.

اگر چندین جوغن بر روی یک سنگ یا صخره متحرک دیدید . مثل سنگی در زمین کشاورزی یا بیابان که قابل حرکت باشد نشانه چندین قبر است که در همان حوالی موجود است قبرها را مثل شکل بالا پیدا می کنید و بعد از پیدا کردن اولین قبر بقیه قبرها رو به عقب هستند برای پیدا کردن فاصله بین قبرها نیز باید فاصله بین جوغن ها را اندازه گیری کرده و هر یک سانتیمتر را یک متر محاسبه کنید

در اکثر نقاط ایران و حتی جهان! حکاکی های فوق را ، میتوانید پیدا نمایید که مشابه موارد یاد شده فوق بوده و بسیاری از آنها، نشانه ای برای قبرها و مقبره ها می باشند ولی تمام آنها الزاما نشانه قبر نبوده و نیست!
برای اینکه بفهمیم کدام یک از این حکاکی ها درست می باشند باید در نزدیکی محلی که مشغول تحقیقات می باشیم، این سه عنصر وجود داشته باشد:

از انواع نشانه ها که به تعداد زیادی در اراضی و مناطق مختلف کشور با آنها روبرو می شویم، جوغان ها بوده که در زمینه گنج یابی یکی از موارد بحث برانگیز به شمار می روند.

باید متذکر شوم که بطور کلی، تمامی حکاکی های هندسی گود بر روی سنگ ها و صخره ها را، جوغان یا جوغن می گوییم و البته در مناطق مختلف کشور با نامها و اسامی مختلفی از آن یاد می شود، مانند:

کاسه سنگ

پیاله

فنجان

گوَن

جَوَن

چوگان

تَلم

جوقن و …

ضمنا توجه داشته باشید که جوغان ها فقط شامل حکاکی های گود گرد نبوده و تمامی اشکال هندسی را نیز، در بر می گیرد، مانند:
حکاکی های گرد و بیضی شکل (کروی)
حکاکی های مربع و مستطیل شکل (مکعبی)
حکاکی های مثلثی و هرمی شکل و مخروطی
در اکثر نقاط ایران و حتی جهان! حکاکی های فوق را ، میتوانید پیدا نمایید که مشابه موارد یاد شده فوق بوده و بسیاری از آنها، نشانه ای برای قبرها و مقبره ها می باشند ولی تمام آنها الزاما نشانه قبر نبوده و نیست!
برای اینکه بفهمیم کدام یک از این حکاکی ها درست می باشند باید در نزدیکی محلی که مشغول تحقیقات می باشیم، این سه عنصر وجود داشته باشد:
۱ -آب
۲- تپه یا زمین شیب دار به سمتی که خورشید صبح ها بصورت مایل به آن بتابد و تقریبا در تمام طول روز نور خورشید به آنجا تابیده شود.
۳- قسمت مسکونی جدید یا قدیمی و تخریب شده (آثار زندگی)
هر سه مورد فوق باید حتما موجود باشند. اگر یکی از این عناصر وجود نداشته باشد نشانه هایی که روی صخره ها حکاکی شده  مفهوم دیگری داشته و نشانه قبر و مقبره نخواهد بود.
اولین معیار کیفیت است ، باید حکاکی ها یکنواخت و اصولی باشد و حتی اگر فرسایش بر روی آنها تاثیراتی گذاشته باشد، باز هم بتوان تاثیرات دست بشر را بر روی آن تماشا نمود. این نکته را نیز باید مد نظر داشته باشیم که در مکان هایی که احتمال آب چکه بر روی سنگها و صخره ها وجود دارد (ماتند: کف غارها و سنگهایی که در در پناه و زیر سنگهای بزرگ تر قرار دارند) احتمال خطای ما زیاد خواهد بود و لذا بهتر آن است که از آنها چشم پوشی نماییم.
عمق آنها از ۵ سانت شروع می شود و گاها تا ۳۵ سانت نیز دیده شده است ، قطرشان نیز، بین ۵ سانت تا یک متر هم هست!
هدف از ساخت این نشانه ها گاهی تقدیم کردن چیزی برای مرده است… (مانند امروز که حلوا و خرما بر سر مزار می گذارند) که در باستان شناسی آن را ” گودال قبر” می گویند، ولی این شامل همه قبرها و قبرستانها نمی شود، چرا که در بسیاری از موارد، کروکی یک قبرستان یا چند مقبره مهم در زیر زمین هست و به این دلیل ساخته شده اند که با این روش فقط نزدیکان و اقوام متوفی از محل قبرهای خاندان خود، مطلع گردد و بدین ترتیب از گزند دزدان و دستبرد، به دور باشند.

اشکال هندسی و جوغن ها در گنج یابی

نشانه حکاکی های گرد ، حکاکی مربع ، حکاکی مستطیل

سه عدد نشانه است که در اراضی و مناطق مختلف کشورمان خیلی زیاد با آنها روبرو می شویم و در زمینه گنج یابی مورد بحث ترین علائم هستند
این سه نشانه کدام ها هستند؟

حکاکی های گرد!!!
حکاکی های مربع !!!
حکاکی های مستطیل  !!!

در اراضی حکاکی هایی میتونیم پیدا کنیم که شبیه اینها باشند که خیلی از اینها نشانه قبر نیست.
برای اینکه بفهمیم کدام یک از این حکاکی ها درست هست در اراضی و  در جایی که تحقیقات می کنیم باید این سه عنصر وجود داشته باشد

۱ -آب
۲- زمین کشاورزی
۳- قسمت مسکونی

هر سه عنصر باید ترکیب هم باشد. اگر یکی از این عناصر وجود نداشته باشد نشانه هایی که روی صخره ها حکاکی شده  مفهوم خاصی نخواهد داشت
و حالا در مورد ابعاد و اندازه ها صحبت می کنیم

اولین معیار کیفیت است ، باید حکاکی ها یکنواخت و با کیفیت باشد
عمق ۵ – ۱۰ سانت ، قطرش هم باید بین ۱۰ – ۳۰ سانت باشد
با گفتن اینکه مثلا عمق حکاکی فلان قدر یا قطرش فلان قدر پیدا کردن فاصله و عمق هدف به صورت دقیق غیر ممکن خواهد بود .

حالا بعد از بررسی نمونه ها . نتیجه گیری می کنیم

قسمت داخل و دهانه باید صاف باشد
هدف از ساخت این نشانه ها تقدیم کردن چیزی برای مرده است… در باستانشناسی و اسم علمی آن نیز ” نشانه گودال قبر” است ، ما نیز به این معرف گودال قبر می گوییم

نشانه گودال قبر ،حکاکی گرد روی صخرها
نشانه گودال قبر ،حکاکی مربع روی صخرها
نشانه گودال قبر ،حکاکی مستطیل روی صخره

۱-جوغنی که قطروعمق ان باهم مساوی وبالاتراز ۱۲سانتی مترباشد
محاسبه=قطر جوغن *۲*۳/ ۳
۲-جوغنی که به لبه ان یک دایره کوجک وصل باشد
محاسبه=نشان از یک تپه درهمان نزدیکی میدهد که جوغنی دیگر در انجا میباشد و محاسبات دیگر ازان جوغن اغاز میشود
۳-جوغنی که دردیواره ان یک گردی ویاسوراخ داشته باشد
محاسبه=روبروی همان سوراخ یا دایره ۶متر حرکت شود
۴-جوغنی که عمقش بزرگترازقطرش باشد
محاسبه=عمق*۳/۳به طرف جنوب غربی
۵-جوغنی که یک شیار ازان خارج میشود
محاسبه=دارای اهمیت میباشد وجهتهای ان غالبا بطرف شمال غربی وجنوب غربی میباشد طول شیار*۳/۳وبه طرف مسیر شیار حرکت شود
۶-جوغنی که دهانه ان ۳تا۷سانتیمتر وعمق ان کمتر ۲سانتیمتر باشد
محاسبه=قطر عمق تقسیم بر۷ *۳/۳بطرف علامت مشخصه
۷-جوغنی که بشکل کاسه وارونه میباشد
محاسبه=قطر- عمق*۳/۳بطرف علامت مشخصه

 

 

**********************************

 

محاسبات واسرارجوغنها

۱-جوغنی که قطروعمق ان باهم مساوی وبالاتراز ۱۲سانتی مترباشد

محاسبه=قطر جوغن *۲*۳/ ۳

۲-جوغنی که به لبه ان یک دایره کوجک وصل باشد

محاسبه=نشان از یک تپه درهمان نزدیکی میدهد که جوغنی دیگر در انجا میباشد و محاسبات دیگر ازان جوغن اغاز میشود

۳-جوغنی که دردیواره ان یک گردی ویاسوراخ داشته باشد

محاسبه=روبروی همان سوراخ یا دایره ۶متر حرکت شود

۴-جوغنی که عمقش بزرگترازقطرش باشد

محاسبه=عمق*۳/۳به طرف جنوب غربی

۵-جوغنی که یک شیار ازان خارج میشود

محاسبه=دارای اهمیت میباشد وجهتهای ان غالبا بطرف شمال غربی وجنوب غربی میباشد طول شیار*۳/۳وبه طرف مسیر شیار حرکت شود

۶-جوغنی که دهانه ان ۳تا۷سانتیمتر وعمق ان کمتر ۲سانتیمتر باشد

محاسبه=قطر+عمق تقسیم بر۷ *۳/۳بطرف علامت مشخصه

۷-جوغنی که بشکل کاسه وارونه میباشد

محاسبه=قطر- عمق*۳/۳بطرف علامت مشخصه

۸-جوغنی که قطر۲۰وعمقش۲۰ودارای شیار باشد

محاسبه=طول شیار*۳/۳

۹-جوغن مربعی که متساوی الاضلاع وهمجنین در عمق باشد

محاسبه=طول ظلع *۳/۳بطرف علامت مشخصه واگر علامتی برای مسیر نداشت ان را پر اب کرده ومحل سر ریز شدن اب مسیر را نشان میدهدواگر بازبوسیله اب مسیر مشخص نشد یعنی اب از جند جهت یاازهمه طرف سر ریزشده هدف در زیر علامت میباشد

۱۰-جوغنی که عمق وقطرش مساوی وکمتر از ۱۲سانتی متر باشد

محاسبه=قطر*عمق*۵/۲بطرف علامت مشخصه

۱۱-جوغن بصورت مایل ومقداری افقی

محاسبه=اشاره به تپه ای درنزدیکی دارد که علامتی دیگر درانجامیباشد

۱۲-جوغن بصورت فنجان قهوه

محاسبه=۴قدم به طرف علامت مشخصه

۱۳جوغن مربعی که در کنار یا دیواره یک سوراخ یا دایره دارد

محاسبه=۶متر بطرف دایره حرکت شود

۱۴-جوغنی کوجک درون جوغنی بزرگ وقطرجوغن کوجک کمتر از۱۱سانتی مترودارای شیارباشد

محاسبه=قطرجوغن کوجک * طول شیاروبطرف علامت مشخصه

۱۵-جوغنی کوجک درون جوغنی بزرگ وقطر جوغن کوجک بالاتراز۱۱سانتی مترودارای شیارباشد

محاسبه=طول شیار رااندازه گرفته ومعمولامسیر وجهت به طرف شمال غربی وتوابع میباشدواگر شیار به طرف زمین وپایین میرود هدف در همان جاوزیرمیباشد

۱۵-اگرجوغنی مساوی در قطر وعمق بصورت کاملا دقیق باشد یکی از جوغنهای بسیار سرشناس میباشد که هدف در زیر همان جوغن میباشد

۱۶-جوغن بصورت حلزونی که شیاری بلندازان خارج شده باشد

محاسبه= قبر در انتهای شیار میباشد

۱۷-جوغنی که بصورت عمودی در دیواره سنگ یا سخره اما بصورتی که دهانه ان مایل ورو به زمین باشد

محاسبه =هدف در روبروی دهانه وودر خاک میباشدکه بافاصله ۲مترویا تاکمتراز ۳متر میباشد

۱۷-جوغنی که قطر وقاعده یا ته ان باهم مساوی باشد =دلالت وتاکید بر مال دارد وهدف معمولا درون صخره میباشد

۱۹-جوغنی که شیار بسته داردیعنی دوسره شیار به خوده جوغن ختم میشود=اشاره به یک قبر مهم در همان نزدیکی ودرون سخره دارد

۲۰-جوغنی که در کنار کانال اب باشد=اشاره وتاکید بردفینه درون یک جاه دارد

۲۱-اگر جوغنی بصورت افقی وکمی مایل رو به بالا باشد=اشاره به درب سرداب یا درب اتاقک در روبروی دهانه جوغن دارد

۲۲-جوغنی که بصورت فنجان قهوه باشدوقطر ان ۱تا۲سانتیمتر باش وعمق ان نیز کم باشد اشاره وتاکید بر دفینه وهمجنین اشاره به مسیر حرکت داردکه معمولا همرا ودر کنار یک علامت دیگر ویا در بعضی مواقع هم بصورت تکی دیده میشود

۲۳-جوغنی که به شکل فنجان قهوه باشد وقطر ان از۳تا ۵سانتی متر باشد اشاره به ثابت بودن همین نماد دارد ودر اصطلاح اخرین نمادهستش ولازم نیست به دنبال نماددیگری باشید که

معمولا همراه ودر کنار یک علامت دیگر ویا در بعضی مواقع هم بصورت تکی دیده میشود

۲۴-جوغنی که در دهانه وعمق و ته ان باهم مساوی باشنداشاره برمهم بودن وتاکید بردارابودن مال دارد که معمولا هدف درون سخره میباشد.

۱-جوغنی که قطروعمق ان باهم مساوی وبالاتراز ۱۲سانتی مترباشد
محاسبه=قطر جوغن *۲*۳/ ۳
۲-جوغنی که به لبه ان یک دایره کوجک وصل باشد
محاسبه=نشان از یک تپه درهمان نزدیکی میدهد که جوغنی دیگر در انجا میباشد و محاسبات دیگر ازان جوغن اغاز میشود
۳-جوغنی که دردیواره ان یک گردی ویاسوراخ داشته باشد
محاسبه=روبروی همان سوراخ یا دایره ۶متر حرکت شود
۴-جوغنی که عمقش بزرگترازقطرش باشد
محاسبه=عمق*۳/۳به طرف جنوب غربی
۵-جوغنی که یک شیار ازان خارج میشود
محاسبه=دارای اهمیت میباشد وجهتهای ان غالبا بطرف شمال غربی وجنوب غربی میباشد طول شیار*۳/۳وبه طرف مسیر شیار حرکت شود
۶-جوغنی که دهانه ان ۳تا۷سانتیمتر وعمق ان کمتر ۲سانتیمتر باشد
محاسبه=قطر عمق تقسیم بر۷ *۳/۳بطرف علامت مشخصه
۷-جوغنی که بشکل کاسه وارونه میباشد
محاسبه=قطر- عمق*۳/۳بطرف علامت مشخصه

 

 

**********************************

 

محاسبات واسرارجوغنها

۱-جوغنی که قطروعمق ان باهم مساوی وبالاتراز ۱۲سانتی مترباشد

محاسبه=قطر جوغن *۲*۳/ ۳

۲-جوغنی که به لبه ان یک دایره کوجک وصل باشد

محاسبه=نشان از یک تپه درهمان نزدیکی میدهد که جوغنی دیگر در انجا میباشد و محاسبات دیگر ازان جوغن اغاز میشود

۳-جوغنی که دردیواره ان یک گردی ویاسوراخ داشته باشد

محاسبه=روبروی همان سوراخ یا دایره ۶متر حرکت شود

۴-جوغنی که عمقش بزرگترازقطرش باشد

محاسبه=عمق*۳/۳به طرف جنوب غربی

۵-جوغنی که یک شیار ازان خارج میشود

محاسبه=دارای اهمیت میباشد وجهتهای ان غالبا بطرف شمال غربی وجنوب غربی میباشد طول شیار*۳/۳وبه طرف مسیر شیار حرکت شود

۶-جوغنی که دهانه ان ۳تا۷سانتیمتر وعمق ان کمتر ۲سانتیمتر باشد

محاسبه=قطر+عمق تقسیم بر۷ *۳/۳بطرف علامت مشخصه

۷-جوغنی که بشکل کاسه وارونه میباشد

محاسبه=قطر- عمق*۳/۳بطرف علامت مشخصه

۸-جوغنی که قطر۲۰وعمقش۲۰ودارای شیار باشد

محاسبه=طول شیار*۳/۳

۹-جوغن مربعی که متساوی الاضلاع وهمجنین در عمق باشد

محاسبه=طول ظلع *۳/۳بطرف علامت مشخصه واگر علامتی برای مسیر نداشت ان را پر اب کرده ومحل سر ریز شدن اب مسیر را نشان میدهدواگر بازبوسیله اب مسیر مشخص نشد یعنی اب از جند جهت یاازهمه طرف سر ریزشده هدف در زیر علامت میباشد

۱۰-جوغنی که عمق وقطرش مساوی وکمتر از ۱۲سانتی متر باشد

محاسبه=قطر*عمق*۵/۲بطرف علامت مشخصه

۱۱-جوغن بصورت مایل ومقداری افقی

محاسبه=اشاره به تپه ای درنزدیکی دارد که علامتی دیگر درانجامیباشد

۱۲-جوغن بصورت فنجان قهوه

محاسبه=۴قدم به طرف علامت مشخصه

۱۳جوغن مربعی که در کنار یا دیواره یک سوراخ یا دایره دارد

محاسبه=۶متر بطرف دایره حرکت شود

۱۴-جوغنی کوجک درون جوغنی بزرگ وقطرجوغن کوجک کمتر از۱۱سانتی مترودارای شیارباشد

محاسبه=قطرجوغن کوجک * طول شیاروبطرف علامت مشخصه

۱۵-جوغنی کوجک درون جوغنی بزرگ وقطر جوغن کوجک بالاتراز۱۱سانتی مترودارای شیارباشد

محاسبه=طول شیار رااندازه گرفته ومعمولامسیر وجهت به طرف شمال غربی وتوابع میباشدواگر شیار به طرف زمین وپایین میرود هدف در همان جاوزیرمیباشد

۱۵-اگرجوغنی مساوی در قطر وعمق بصورت کاملا دقیق باشد یکی از جوغنهای بسیار سرشناس میباشد که هدف در زیر همان جوغن میباشد

۱۶-جوغن بصورت حلزونی که شیاری بلندازان خارج شده باشد

محاسبه= قبر در انتهای شیار میباشد

۱۷-جوغنی که بصورت عمودی در دیواره سنگ یا سخره اما بصورتی که دهانه ان مایل ورو به زمین باشد

محاسبه =هدف در روبروی دهانه وودر خاک میباشدکه بافاصله ۲مترویا تاکمتراز ۳متر میباشد

۱۷-جوغنی که قطر وقاعده یا ته ان باهم مساوی باشد =دلالت وتاکید بر مال دارد وهدف معمولا درون صخره میباشد

۱۹-جوغنی که شیار بسته داردیعنی دوسره شیار به خوده جوغن ختم میشود=اشاره به یک قبر مهم در همان نزدیکی ودرون سخره دارد

۲۰-جوغنی که در کنار کانال اب باشد=اشاره وتاکید بردفینه درون یک جاه دارد

۲۱-اگر جوغنی بصورت افقی وکمی مایل رو به بالا باشد=اشاره به درب سرداب یا درب اتاقک در روبروی دهانه جوغن دارد

۲۲-جوغنی که بصورت فنجان قهوه باشدوقطر ان ۱تا۲سانتیمتر باش وعمق ان نیز کم باشد اشاره وتاکید بر دفینه وهمجنین اشاره به مسیر حرکت داردکه معمولا همرا ودر کنار یک علامت دیگر ویا در بعضی مواقع هم بصورت تکی دیده میشود

۲۳-جوغنی که به شکل فنجان قهوه باشد وقطر ان از۳تا ۵سانتی متر باشد اشاره به ثابت بودن همین نماد دارد ودر اصطلاح اخرین نمادهستش ولازم نیست به دنبال نماددیگری باشید که

معمولا همراه ودر کنار یک علامت دیگر ویا در بعضی مواقع هم بصورت تکی دیده میشود

۲۴-جوغنی که در دهانه وعمق و ته ان باهم مساوی باشنداشاره برمهم بودن وتاکید بردارابودن مال دارد که معمولا هدف درون سخره میباشد.

علامت خشت یا همان آجر در حفاری در خاک و یا چاه ها این علامت اگر به صورت درسته باشد و در وسط به صورت تک قرار گرفته باشد  یعنی زیر آن کامل راه میدهد مثال اگر در چاه دیده شود یعنی زیر چاه کامل راه میدهد.

 خشت نیمه یا شکسته در حفاری علامت این است که نصف راه به سمت پایین راه میدهد اگر در چاه دیده شود یعنی نیم دایره چاه را به سمتی که خشت وجود دارد را باید پایین بروید البته باز هم اگر به صورت تک دیده شود.

سنگ دایره در حفاری به این معنی است که فضای زیر آن بعد یک الی ۲ متر به صورت گنبدی میشود البته باید به صورت تک وسط در وسط قرار گرفته باشد .

سنگ بیضی نصف شده معنی درب  را میدهد یعنی به محل درب ورود نزدیک شده اید که وقتی به این سنگ برخورد کردید ۲ متر زیرش راه مشخص میشود البته معنی دیگر آن راه رو هم میشود .

کوزه برعکس به این معنی است که باید به سمت زیر آن بروید مسیر در قسمت زیر آن درست است.

علامت ضربدر به معنی حفره , اتاقک و سرداب را میدهد که زیر همان علامت پنهان است .

پیسوز : این علامت مسیر به سمت جلو را نشان میدهد نوک پیسوز را دنبال کنید .

 ماهی

این نماد معنی پول و ثروت را می دهد و بیشتر در کنار نهر آب و چشمه ها و باتلاق ها بکار می رود در قسمت دم ماهی باید دنبال قبر باشید در قسمت دهان ماهی باید دنبال آثار دوم باشید اگر ماهی دارای پولک بود و شکم آن بزرگ در داخل یا زیر ماهی باید دنبال سنگ قیمتی بود که معمولا در قسمت تخمدان ماهی قسمتی از آن ساروجی است که دقیقا با ضربه کوچک به آن قسمت بزنید سنگ قیمتی نمایان میشود البته این در صورتی است که ماهی شکمش پر باشد

 در صورتی که بالای سر یا زیر دم ماهی یک کاسه هم بود باید در اطراف ماهی دنبال سنگ بزرگ باشید که زیر سنگ بزرگ سردابه یا اتاقک موجود است که  دفینه در آن مدفون است . ولی اگر دو ماهی بر روی سنگی در روبروی هم قرار گرفته باشند باید زیر سنگ را بکاوید که منتهی میشود به پله و اتاق که دفینه ارزشمندی در آن جای داده شده . اگر ماهی مانند عکس بالا باشد که به تل اشاره دارد .

کتاب نمادها و نشانه های دفینه

کتاب نمادها و نشانه های دفینه

Jan 9, 2016 – کارشناسی انواع جوغنها از قبیل جوغن های دایره (گرد) و جوغنهای مثلث و مربع … های هندسی گود بر روی سنگ ها و صخره ها رمزگشایی و رمزیابی جوغان (جوغن) …

Nov 3, 2016 – رمزگشایی و رمزیابی جوغان (جوغن) کاسه هایی رو سنگ جوغان ها در گنج یابی و دفینه یابی حکاکی های هندسی گود بر روی سنگ ها و صخره ها,رمزیابی جوغن ها گرد … کارشناسی انواع جوغنها از قبیل جوغن های دایره (گرد) و جوغنهای مثلث و مربع و …

Oct 30, 2016 – تعدادی جوغن و یا جوغان کاسه بر روی سنگ حکاکی شده است این جوغنها … و رمزگشایی نشانه های تعدادی جوغن جوغان بر روی سنگ,علامت جوغن جوغان نشانه قبر و دنیای مردگان,سنگ جوغن در گنج یابی و دفینه یابی,آیا جوغن جوغان نشانه وجود بار و اموال … جوغان ها فقط شامل حکاکی های گود گرد نبوده و تمامی اشکال هندسی را نیز، در …

Oct 30, 2016 – انواع مختلفی از جوغن ها یا جوغان در همه شهرها و روستاهای ایران دیده شده … جوغنهای گرد (دایره) , جوغن مثلث و مستطیل , جوغن لوزی و مربع و سایر جوغنها که …

Aug 6, 2016 – اشکال هندسی و جوغن ها در گنج یابی – آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه، … دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، منبع گنج یابی و آشنایی با دفینه.

جوغن – ۱

www.iranikaan.loxtarin.com/tag/%20جوغن%۲۰/%۲۰جوغن%۲۰٫htm

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، منبع گنج یابی و آشنایی با دفینه. دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها …. هندسی و جوغن ها در گنج یابی. اشکال هندسی و جوغن ها در گنج یابی.

دانلود کتاب جوغن ها رمز یابی و رمزگشایی آثار علائم و نشانه ها همراه عکس و فیلم … ۱۳جوغن مربعی که در کنار یا دیواره یک سوراخ یا دایره دارد محاسبه=۶متر بطرف دایره …

رمزگشایی بیش از ۱۰۰ نوع جوغن (حکاکی هندسی) با تصویر رنگی و توضیحات برای اولین بار … جوغان ها در گنج یابی … حکاکی های گود که با اشکال هندسی (مربع، دایره، مستطیل، مثلث و بیضی و یا لوزی) که بر روی سنگها و صخره ها از زمانهای دور، بجای …

رمزگشایی جوغن در دفینه یابی ، اشکال هندسی جوغن ها

لطفا نظر خود را درباره رمزگشایی جوغن در دفینه یابی ، اشکال هندسی جوغن ها با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا