رایزنی ظریف با وزرای خارجه اروگوئه و لوکزامبورگ در نیویورک

رایزنی ظریف با وزرای خارجه اروگوئه و لوکزامبورگ در نیویورک

پورتال یک آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
رایزنی ظریف با وزرای خارجه اروگوئه و لوکزامبورگ در نیویورک
رایزنی ظریف با وزرای خارجه اروگوئه و لوکزامبورگ در نیویورک وزیر امور خارجه کشورمان با وزرای خارجه اروگوئه و لوکزامبورگ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخت.

به گزارش فرهنگ نیوز، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اروگوئه صبح روز چهارشنبه هشتم مهرماه در سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات و گفت‌وگو کردند.
 
در این ملاقات طرفین در خصوص ارتقاء سطح روابط دوجانبه و آخرین وضعیت روابط دو کشور رایزنی و تبادل‌نظر کردند.
 
لوئیس المارگو با اشاره به اهمیت ایران در سیاست خارجی اروگوئه توافق هسته‌ای وین بین ایران و کشورهای ۱+۵ در وین را نه تنها برای خارومیانه بلکه برای کل جهان مهم دانست و آمادگی کشورش برای آغاز دور جدیدی از روابط بین دو کشور پس از لغو تحریم‌ها را اعلام کرد.
 
ظریف در این ملاقات ضمن اشاره به اهمیت مناسبات خوب دو کشور برای ایران و اروگوئه در شرایط کنونی، بر استفاده از فرصت ایجاد شده پس از توافق هسته‌ای برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تأکید و ابراز امیدواری کرد که اروگوئه همچنان به نقش سازنده خود ادامه دهد و از نفوذ خود در مجامع بین‌المللی در خصوص کمک به کشتار مردم بیگناه یمن و فاجعه انسانی در منا استفاده کند.
 
 * رایزنی وزرای خارجه ایران و لوکزامبورگ
 
وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و لوکزامبورگ نیز صبح چهارشنبه در سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر ملاقات و گفت‌وگو کردند.
 
در این ملاقات طرفین ضمن رایزنی در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه ارتقاء سطح روابط دوجانبه پس از لغو تحریم‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
 
جین آسلبورن در این دیدار با تأکید بر روابط سنتی و خوب دو کشور و انجام آمادگی‌های لازم برای لغو تحریم‌های اروپایی و گسترش بیشتر روابط دو کشور به اهمیت سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و رقابت با تروریسم داعش اشاره کرد و گفت: لوکزامبورگ و اتحادیه اروپایی تلاش می‌کند به وضعیت وخیم انسانی در کشورهای منطقه کمک کند و در این زمینه مساعدت جمهوری اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار هست. در این ملاقات ظریف وزیر خارجه لوکزامبورگ را در جریان حادثه مکه و تلفات انسانی به ویژه هموطنان ایرانی قرار داد و خواستار ایفای نقش فعال‌تر اتحادیه اروپایی در زمینه کشتار در یمن و فاجعه منا شد.
 
در ادامه این دیدار طرفین همچنین در مورد بحران‌های منطقه‌ای به ویژه سوریه و یمن و جنبه‌های بشردوستانه این بحران‌ها و مراحل اجرای برجام بحث و تبادل‌نظر کردند.
 

منبع: فارس

۹۴/۷/۹ – ۱۰:۴۸ – ۲۰۱۵-۱۰-۱ ۱۰:۴۸:۰۹

رایزنی ظریف با وزرای خارجه اروگوئه و لوکزامبورگ در نیویورک

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا