راهکارهای مقابله با احساس خواب آلودگی و خستگی

راهکارهای مقابله با احساس خواب آلودگی و خستگی

خواب آلودگی sleep

خواب آلودگی sleep

برای داشتن حس سرزندگی و مفید بودن در طول روز، استراحت مناسب ضروری می باشد. اگر صبحها معمولاً احساس کسالت و خواب آلودگی می‌کنید، باید در نحوۀ خواب خود عوض دهید.

به گزارش پورتال۱ ، رعایت موارد زیر به شما کمک می‌کنند تا هم خواب بهتری داشته باشید و هم صبح‌ها بعد از بیدار شدن احساس خواب آلودگی نکنید:

قبل از خواب تلویزیون دیدن نکنید

اینکه صبحها بعد از بیدار شدن احساس سرزندگی داشته باشید، تا حدود زیادی به کیفیت خواب شما وابسته می باشد. نور روشن تلویزیون شما بر کیفیت کلی خواب شبانۀ شما تاثیر می‌گذارد.

به اندازۀ کافی بخوابید

به نظر برسد این موضوع نیازی به بیان کردن نداشته باشد، اما اغلبِ ما خواب کافی نداریم. مدت زمان خواب مورد نیاز از فردی به فرد دیگر متغیر می باشد.

هر روز صبح در یک ساعت مشخص بیدار شوید

داشتن زمانبندی، برای چرخۀ خواب/ بیداریِ طبیعی بدن اهمیت فراوانی دارد. به این نکته توجه داشته باشید تا دچار اختلالات خواب نشوید.

صبح‌ها دوش بگیرید

برای دوش گرفتن هم از آب سرد استفاده کنید و هم از آب گرم، چون این کار به رفع سریع احساس خواب‌آلودگی شما کمک می‌کند. این کار را هر روز صبح انجام دهید تا دچار خستگی نشوید و هوشیاری ذهنی خود را افزایش دهید.

خیلی سریع خودتان را در معرض نور قرار دهید

نور آفتاب سطح ملاتونین را در بدن ما کاهش می‌شود و در نتیجه باعث می‌شود که بیشتر احساس هوشیاری و بیداری داشته باشیم.

ورزش کنید

فرقی نمی‌کند که حرکات کششی انجام دهید یا دور پارک بدوید، وقتی که روزتان را با ورزش آغاز کنید، انرژی لازم برای رها شدن از خواب آلودگی در بدنتان به وجود می‌آید.

قهوه بخورید

قهوه میزان زیادی کافئین دارد که باعث می‌شود خیلی سریع احساس بیداری به ما دست دهد. با این وجود سعی کنید که خیلی خودتان را به قهوه وابسته نکنید.

آب بنوشید

وقتی از خواب بیدار می‌شوید، طبیعتاً ساعتها از آخرین باری که آب نوشیده‌اید گذشته و به همین دلیل بدنتان دچار کمبود آب می باشد. نوشیدن یک لیوان آب خنک می‌تواند هم این کمبود را جبران کند و هم به انرژی گرفتن بدنتان کمک کند.

زمانبندی خوابتان را در آخر هفته‌ها هم حفظ کنید

هر عوض ناگهانی‌ای که در چرخۀ طبیعی ساعت بیداری بدن اتفاق بیافتد، خواب شما را شدیداً دچار اختلال خواهد کرد. سعی کنید آخر هفته‌ها هم در همان ساعتی که در روزهای دیگر هفته از خواب بیدار می‌شوید، بیدار شوید.

صبح را برای خود آسان کنید

کارهایی نظیر آماده کردن ناهاری که باید سرکار ببرید، یا اتوی لباس را پیش از خواب انجام دهید، تا در هنگام صبح استرس نداشته باشید.

شام سبک بخورید

اگر دیر شام بخورید، تمرکز بدنتان صرف هضم غذا می‌شود و این امر می‌تواند مانع از خواب مناسب شما شود. با این حال اگر مجبورید که دیروقت شام بخورید، کم غذا بخورید.

از صبحانه غفلت نکنید

به نظر برسد وسوسه شوید که از صبحانه بگذرید، اما مطمئن باشید که اصلاً به نفعتان نیست. روزتان را با صبحانه‌ای پرانرژی شروع کنید تا در طول روز سرحال باشید.

The post راهکارهای مقابله با احساس خواب آلودگی و خستگی appeared first on آلامتو.

راهکارهای مقابله با احساس خواب آلودگی و خستگی

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره راهکارهای مقابله با احساس خواب آلودگی و خستگی با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا