راهنمای گرفتن وام ۴۰ میلیون تومانی

راهنمای گرفتن وام ۴۰ میلیون تومانی

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه راهنمای گرفتن وام ۴۰ میلیون تومانی را ببینید.

راهنمای گرفتن وام ۴۰ میلیون تومانی

در روزهایی که بانک مرکزی سعی در افزایش مبالغ وام‌هایی همچون خودرو و تسهیلات کارت اعتباری خرید برای تحرک بخشی به اقتصاد دارد، برخی از بانک‌ها همچنان داستان پرداخت وام به شرط سپرده را دنبال می کنند و در پی کسب سود و جذب سپرده های بیشتر هستند.

 

گرچه این موضوع یعنی جذب سپرده فی نفسه منفی نیست اما این در حالی هست که بانک مرکزی پرداخت وام به شرط سپرده را ممنوع کرده هست، با این وجود برخی از بانک‌ها که شامل بانک‌های بزرگ و دولتی هم می شوند، همچنان این رویه را اجرا می کنند و بدون واهمه این موضوع را هم با نصب اطلاعیه هایی در معرض دید مشتریان قرار می دهند.

 

نکته جالب اینکه پرداخت این نوع وام‌ها که حداکثر تا مبلغ ۴۰ میلیون تومان هست، در قبال دریافت سند ملک و در رهن بانک قراردادن آن هست و این شیوه هم به نوبه خود تامل برانگیز هست، این در حالی هست که مسئولان بانک مرکزی و بانک‌ها هر اقدام خلاف قانون و مقررات را به موسسات مالی و اعتباری که مجوز ندارند نسبت می دهند.

 

نمونه ای از اطلاعیه یکی از بانک‌ها به عنوان سند:

سپرده گذاری کنید تسهیلات دریافت کنید/ وام از ۴۰ میلیون ریال تا ۴۰۰ میلیون ریال بگیرد
 سپرده گذاری جاری     سپرده گذاری با نرخ سود ۱۰ درصد
 مدت ماندگاری                  ۴ ماه           ۵ ماه
نرخ تسهیلات                 ۱۷ درصد     ۲۰ درصد
بازپرداخت تسهیلات        ۲۴ ماه          ۲۴ ماه
 

حداقل مانده سپرده گذاری ۱۰ میلیون ریال (برای دریافت تسهیلات باید مبلغ سپرده افزایش یابد.) به ازای افزایش هر یک ماه کامل ماندگاری سپرده. افزایش ۳ ماه در دوره بازپرداخت (حداکثر دوره بازپرداخت با توجه به ماندگاری ۴۸ ماه می باشد).

 
تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال یک ضامن (کارمند رسمی با گواهی کسر از حقوق). تا ۲۰۰ میلیون ریال دو نفر ضامن کارمند رسمی (با ارائه سند مالکیت مسکن). تا ۴۰۰ میلیون ریال سند باید در رهن بانک باشد. / این تنها نمونه ای از شیوه های بانک‌ها برای جذب سپرده هست.

 
بررسی های میدانی خبرنگاران از شعب بانک‌ها نشان می دهد که تسهیلات دهی برخی از بانک‌ها به ویژه بانک‌های بزرگ و خصوصی کشور کاملا در بخش وام‌های خرد خريد کالاها و خدمات ضروري و وام خودرو قطع شده و آنها دلیل این امر را قرمز شدن وضعیت مطالبات معوق خود اعلام می کنند. این شعب حتی در قبال سپرده هم وام نمی دهند.

 
به هر حال سخت شدن نحوه پرداخت وام در بانکهای بزرگ دولتی و خصوصی، مردم را به سمت موسسات اعتباری بدون مجوز سوق می دهد که البته پرداخت وام توسط آنها هم به نوبه خود جای تامل دارد.

The post راهنمای گرفتن وام ۴۰ میلیون تومانی appeared first on ایران ناز.

راهنمای گرفتن وام ۴۰ میلیون تومانی

لطفا نظر خود را درباره راهنمای گرفتن وام ۴۰ میلیون تومانی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا