دیپلمات آمریکایی: سیاست اوباما در سوریه شکست خورده می باشد |اخبار ایران و جهان

دیپلمات آمریکایی: سیاست اوباما در سوریه شکست خورده می باشد |اخبار ایران و جهان

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه دیپلمات آمریکایی: سیاست اوباما در سوریه شکست خورده می باشد |اخبار ایران و جهان را ببینید.

پورتال یک آرشیو وب فارسی:تابناک: دیپلمات آمریکایی: سیاست اوباما در سوریه شکست خورده می باشد
رابرت فورد از سال ۲۰۱۱ سفیر آمریکا در سوریه بود و در سال ۲۰۱۴ از این منصب استعفا کرد.
کد خبر: ۵۳۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ – ۰۳:۵۱ – ۱۳ October 2015

 سفیر مستعفی واشنگتن در دمشق، دلایل اختلافش با دولت آمریکا را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه رای‌الیوم، سفیر پیشین آمریکا در دمشق که سال گذشته در اعتراض به سیاست‌های دولت اوباما از منصب خود استعفا کرده بود، دلایل اختلافش با دولت اوباما را تشریح کرد.

این روزنامه نوشت که «رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه، اخیرا در مصاحبه‌ای تاکید کرده که اوباما گوش شنوا برای نصیحت‌ها درباره تسلیح نظامی معارضان سوری نداشت و وی به همین دلیل از منصب خود استعفا کرده می باشد.

وی تصریح کرد: من بارها خواستار تجهیز مخالفان به سلاح پیشرفته برای حمایت از آن‌ها علیه نظام سوریه شدم اما با آن مخالفت می‌شد.

فورد در دوران مسئولیتش به‌ عنوان سفیر آمریکا در دمشق بارها خواستار حمایت مستقیم از معارضان سوری شده بود چنان که بارها با آن‌ها جلسه گذاشت، به حمص رفت و با رهبران آن‌ها دیدار کرد و در نهایت تاثیری نداشت.

رابرت فورد در مصاحبه با مجله «واشنگتن اگزمینر» گفت: دلیل استعفایم این بود که نمی‌توانستم از سیاست‌های دولت آمریکا دفاع کنم. «اوباما» سیاست فعال و کارآمدی برای حل بحران در خاورمیانه ندارد.

استعفای «فورد» بلافاصله پس از آن انجام شد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم به اجرای نقشه‌ای برای آموزش و تسلیح معارضان سوری گرفت و واشنگتن به این منظور ۵۰۰ میلیون دلار اختصاص داد. این در حالی می باشد که بسیاری از انواع سلاح که آمریکا به سوریه ارسال کرده بود، به دست عناصر «القاعده» و دیگر گروه‌های افراط‌‌گرا افتاد.

سفیر سابق آمریکا در سوریه درباره متوقف نشدن درگیری‌ها در سوریه، آغاز موج فرار آوارگان سوری و افزایش موج پناه‌جویی در اروپا هشدار داد و گفت: اروپا به زودی روزهای سیاهی پس از جنگ جهانی دوم را تجربه خواهد کرد و در این میان ممکن می باشد حدود ۴۰۰ هزار سوری آواره قربانی شوند.

این مجله از قول فورد افزود: بیش از چهار میلیون سوری ظرف پنج سالی که از آغاز جنگ می‌گذرد، کشور خود را ترک کرده‌اند و این در حالی می باشد که بسیاری از کشورهای اروپایی خواهان پذیرش آن‌ها به‌عنوان پناهجو نیستند و این اوضاع را بدتر کرده می باشد.

سفیر سابق آمریکا در دمشق، بدون اشاره به عاملان گسترش افراطی‌گری در قسمت، مدعی شد که “سوریه در زمان کنونی نیازمند حکومتی جدید می باشد که بتواند افراط‌ی گری را کنترل و بازسازی مناطق تخریب‌شده را با کمک مجامع جهانی آغاز کند، گرچه بازسازی سوریه خود به سال‌ها زمان نیاز دارد”.

رابرت فورد از سال ۲۰۱۱ سفیر آمریکا در سوریه بود و در سال ۲۰۱۴ از این منصب استعفا کرد.

دیپلمات آمریکایی: سیاست اوباما در سوریه شکست خورده می باشد |اخبار ایران و جهان

منبع : وبسایت پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره دیپلمات آمریکایی: سیاست اوباما در سوریه شکست خورده می باشد |اخبار ایران و جهان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا