دیدنی های کشور برف و یخ

دیدنی های کشور برف و یخ

کانادا را همه به سرما و برف و یخ می شناسیم. یک کشور بسیار سرد که مرزهای مشترک با آمریکا دارد. اما همه جای کانادا هم با برف پوشیده نشده. در سفر به آن می توانید تجربه های بسیار جالبی داشته باشید که یاد و خاطره آن برای همیشه در ذهنتان باقی بماند. 

کانادا اگرچه مقصد خیلی از مهاجران یا دانشجویان می باشد اما به عنوان یک کشور دیدنی با جاذبه های گردشگری فراوان شناخته می شود.

کانادا سرما و برف و یخ دارد و مردمی بومی با فرهنگ های جالب محلی. اما به جز این، کانادای مهاجر پذیر پر از جاذبه های طبیعی و فرصت های ویژه برای تجربه های هیجان انگیز می باشد. در اینجا برایتان می گوییم که اگر برای تماشا قوم و خویش یا حتی برای گردش و تفریح گذارتان به کانادا افتاد کجاها سر بزنید و چه کارهایی را انجام دهید تا بهتان خوش بگذرد. آنچه در ادامه می خوانید، جاذبه های مهم و دیدنی این کشور می باشد که به‌نوعی کانادا با آن‌ها شناخته می‌شود و سند هویت آن به شمار می‌آیند:

فرهنگ رنگارنگ کانادا
در کشور کانادا به وفور می توانید فرهنگ و استایل فرانسوی را ببینید و از نزدیک لمس کنید. مونترال دومین منظقه بزرگ جهان می باشد که مردم آن به زبان فرانسوی صحبت می کنند. مردم کبک نیز به زبان فرانسوی صحبت می کنند. سرخپوست های کارائیبی هم بخشی از جمعیت این کشور هستند که از ۳۰ جولای تا دوم اوت هر سال، جشنواره ای دارند که در آن به پایکوبی، سالسا، هیپ‌هاپ، سوکا و سامبا می پردازند

در کبک هر سال دو هفته جشنواره زمستانه دارد که بزرگ ترین جشنواره زمستانی دنیا می باشد. در این فستیوال می توانید از انواع تفریحات همانند اسکیت روی برف و یخ، ساخت مجسمه های برفی، یخی و … لذت ببرید.

آبشار نیاگارا
یک طرف آبشار نیاگارا در آمریکا قرار دارد اما تقریبا می توان گفت که مرز مشترک این دو کشور می باشد. آبشار نیاگارا یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در دنیا به شمار می رود. توریست ها از همه جای دنیا برای تماشای این آبشار بزرگ روانه مرز کانادا و آمریکا می شوند. این آبشار در هر ثانیه، ۶۰۰ هزار گالن آن به دریاچه می ریزد.

دیدنی های کشور کانادا

دیدنی های کشور کانادا

در ادامه نوشته با جوانی ها همراه باشید .

جنگل درخت های خمیده
در منطقه Saskatchewan، جنگلی از درختان صنوبر خمیده و پرپیچ و تاب وجود دارد که گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند. این درختان که منظره مرموزی را ایجاد کرده و به جای اینکه به سمت بالا قد بکشند، به سمت پایین خمیده می شوند. این درختان به صورت ژنتیکی اینگونه هستند. دانشمندان در حال تحقیق و بررسی این روند هستند تا دلیل اصلی آن را کشف کنند.

دیدنی های کشور کانادا

دیدنی های کشور کانادا

خلیج فاندی
اسم خلیج فاندی در کتاب رکوردهای گینس به عنوان پرجزرومدترین خلیج دنیا ثبت شده می باشد. البته این تنها دلیل حضورگردشگران در آن نیست. این خلیج مناظر بسیار زیبا و شگفت انگیزی نیز دارد و می توانید در ساحل آن پرواز پرنده ها را تماشا کنید. پارک ملی فاندی در کانادا نیز مکان های گردشگری متعددی دارد.

دیدنی های کشور کانادا

دیدنی های کشور کانادا

رشته کوه های راکی
رشته‌کوه‌های راکی با زیبایی و مناظر منحصر به فرد خود، از جمله جاذبه‌های زیبا و طبیعی کانادا به شمار می‌آیند و منطقه‌ای مفرح برای انجام فعالیت‌هایی همچون اسکی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کوهستان و مکانی آرامش‌بخش برای گردشگران محسوب می‌شوند. این ارتفاعات از جاذبه‌های مختلف دیگری همچون یخچال‌های طبیعی، آبشارها، دریاچه‌ها و غارهایی که در آن‌ها می‌توان فسیل‌هایی از حیوانات ماقبل تاریخ را یافت، برخوردارند.

سپیده شمالی
به گفته بسیاری از کارشناسان محیط زیست، یکی از بهترین مکان هایی که می توان سپیده شمالی را در وسیع ترین حالت تماشا کرد، کانادا می باشد که قطب شمال نیز ادامه دارد. نورهای پگاه شمالی از اواخر پاییز تا بهار ادامه دارد. زیباترین منظره سپیده را در شمال غربی منطقه Yukon می توانید تماشا کنید.

دیدنی های کشور کانادا

دیدنی های کشور کانادا

غواصی در کنار سالمون ها

در کانادا این فرصت را دارید که در رودخانه Campbell غواصی کرده و با ماهی های سالمون بازی و شنا کنید. سپس هر کدام را می خواهید انتخاب کنید تا برایتان طبخ و سرو شود.

برای اینکه تورنتو را زیر پای خود ببینید، کافی می باشد بالای برج CN بروید و در تراس آن قدم بزنید
برجی برفراز تورنتو
برای اینکه تورنتو را زیر پای خود ببینید، کافی می باشد بالای برج CN بروید و در تراس آن قدم بزنید. این برج در سال ۲۰۰۷ میلادی بلندترین برج دنیا به شمار می رفت. این برج تا تراس ها، ۱۱۶ طبقه دارد و به افرادی که از ارتفاع ترس دارند، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

دیدنی های کشور کانادا

دیدنی های کشور کانادا

پارک کوهستانی و جنگل خرس
هفتمین پارک بزرگ و ملی کانادا، وبسایت هایی برای نمایش فسیل، غارهای آهکی، یخچال طبیعی، کوهستان بلند و بهارهای گرم دارد. این پارک در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده می باشد. همچنین جنگل خرس بزرگ هم با وسعت زیاد و درختان و گیاهان کهنسال و متنوع در کانادا قرار دارد که به آن آمازون شمال می گویند. این جنگل بزرگ ترین جنگل معتدله دنیا می باشد.

منظقه قدیمی کبک
یکی از جاذبه های کشور کانادا که توصیه می کنیم حتما از آن بازدید کنید، منظقه قدیمی کبک Quebec می باشد. این منظقه در میراث جهانی کانادا ثبت شده می باشد. این منظقه در قرن هفدهم میلادی توسط یک کاشف فرانسوی بنا شد و امروز شهرک‌های بالایی و پایینی آن مملو از بناهای تاریخی و قدیمی می باشد که به صورت گسترده زیبایی‌های خود را به رخ گردشگران می‌کشند. سبک‌های معماری به کار رفته در ساختمان‌ها و اماکن عمومی این منظقه منحصر به فرد و متفاوت و هریک دارای ریزه‌کاری‌های مخصوص به خود می باشد.

خانه اسکیموها
خانه‌های برفی یا ایگلوها که نمونه‌های آن‌ را می‌توان در قطب شمال به‌وفور دید، از عایق‌کاری پیچیده‌ای برخوردارند که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. مهندسی و معماری به کار رفته در ساخت این خانه‌ها بسیار پیچیده می باشد از این رو از آثار دستی زیبای بشر به شمار می‌آیند. در ساخت این خانه‌ها علاوه بر یخ از استخوان نهنگ نیز استفاده می‌شود تا استحکام آن افزایش یابد.

دیدنی های کشور کانادا

دیدنی های کشور کانادا

چی بخوریم؟
پیوتین نوعی غذای محلی کبک می باشد که با سیب‌زمینی سرخ شده، پنیر و آب گوشت تهیه و سرو می شود و طرفداران بسیاری دارد. همانند پای سیب در آمریکا، پیوتین را هم در همه جای کانادا می توانید پیدا کنید. تقریبا همه فست فودها بشقاب های پیوتن را در منوی خود دارند. سیب‌زمینی سرخ شده با تکه های درشت پنیر و آب گوشت چیزی می باشد که توصیه می کنیم حتما آن را در محله های فرانسوی کانادا امتحان کنید.

نوشته دیدنی های کشور برف و یخ اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.

دیدنی های کشور برف و یخ

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره دیدنی های کشور برف و یخ با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا