دوقطبی‌سازی جامعه و ايجاد نامعادله خود – مخالفين خود زمينه‌ساز مناقشات و درگيری‌ها خواهد بود

دوقطبی‌سازی جامعه و ايجاد نامعادله خود – مخالفين خود زمينه‌ساز مناقشات و درگيری‌ها خواهد بود

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه دوقطبی‌سازی جامعه و ايجاد نامعادله خود – مخالفين خود زمينه‌ساز مناقشات و درگيری‌ها خواهد بود را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: دوقطبی‌سازی جامعه و ايجاد نامعادله “خود – مخالفين خود” زمينه‌ساز مناقشات و درگيری‌ها خواهد بود
دبیر جامعه اسلامی مهندسین تهران تاکید کرد: دو قطبی‌سازی جامعه و ايجاد نامعادله ” خود – مخالفين خود ” زمينه‌ساز مناقشات و درگيری‌ها خواهد بود.

دو قطبی سازی جامعه و ايجاد نا معادله
علیرضا خجسته پور دبیر جامعه اسلامی مهندسین تهران در یادداشتی که در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار داده هست، به موضوع دوقطبی‌شدن جامعه در زمان انتخابات پرداخته هست.

متن این یادداشت به شرح زیر هست:
 
از ثمرات نظام مردم‌سالاری دينی كه پس از انقلاب شكوهمند اسلامی در كشور عزيزمان تحت عنوان جمهوری اسلامی و با رای قاطع ملت ايران استقرار يافت، تشكيل نهادهای قانون‌گذاری و اجرايی براساس آرای ملت ايران بود.

برگزاری ۹ دوره انتخابات پرشكوه مجلس شورای اسلامی و ۱۱ دوره انتخابات رياست جمهوری در اين كشور نشان از مردمی بودن پايه‌های حكومت جمهوری اسلامی دارد. انتخاباتی كه همواره مورد تاكيد و توجه بنيان‌گذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل( رضوان‌الله تعالی عليه) و مقام معظم ولايت، حضرت آيت‌الله خامنه‌‎ای(مدّ ظلّه العالی) بوده هست.

حضور پرشور ملت هميشه در صحنه در عرصه انتخابات، يكی از افتخارات بزرگ نظام اسلامی هست. مردمی كه در زيرموشك‌باران شهرها هم حضور در پای صندوق‌های رای را فراموش نكردند و همواره خود را حامی و پشتيبان نظام اسلامی می‌دانند، شايسته تقدير و درخور توجه هستند.

متاسفانه يكی از معضلاتی كه می‌تواند حضور شيرين ملت را درعرصه انتخابات تلخ سازد، دوقطبی شدن فضای جامعه توسط كانديداها يا جريانات سياسی در هنگامه انتخابات هست. پرهيز از اين موضوع كه قطعا موجب دلزدگی آحاد جامعه و شكننده شدن فضای اجتماعی كشور می‌شود، يكی از توصيه‌های ۱۵ گانه و مهم رهبرفرزانه انقلاب در ديدار با دولتمردان در پنجم شهريور ماه سال ۹۳ بود كه مقام معظم رهبري فرمودند: “دولتمردان از دوقطبی كردن جامعه با شعارها و دعواهای سياسی پرهيز كنند، جناح‌بندی‌های سياسی اشكالی ندارد اما نبايد جامعه را به دو قطب تبديل كرد زيرا اين كار موجب دل‌زدگی و خستگی مردم و شكننده شدن محيط جامعه می‌شود “. ‌

دوقطبی سازی جامعه و ايجاد نامعادله  ” خود – مخالفين خود ” زمينه‌ساز مناقشات و درگيری‌ها خواهد بود. قطعا طراحان دو‌قطبی سازی، بيش از آنكه به فكر ارائه برنامه‌های خود برای اداره كشور باشند، بر نفی و انتقاد از قطب مقابل تاكيد می‌نمايند. اين قطب‌بندی‌ها هر چند در ظاهر برای جلب آرای مردم باشد اما فی‌الواقع برای كسب كرسی‌های بيشتری از قدرت هست.

 اين نوع دو قطبی‌سازی‌ها گاهی تا حمله به نهادهای نظارتی هم جلو می‌رود و برخی عليرغم برخوردارنبودن از صلاحيت لازم برای نمايندگی ملت، می‌خواهند با دو قطبی‌سازی به اصطلاح هزينه‌های نظام و نهادهای نظارتی همچون شورای  نگهبان را افزايش دهند.

البته مصداق‌های دو قطبی‌سازی بسيار زياد هست اما بايد دانست كه يكی ديگر از كاركردهای دو قطبی‌سازی، فرار از پاسخگويی به مطالبات به حق مردم و ناكارآمد نشان دادن جناح رقيب يا در مواردی كل نظام هست.

رهبر معظم انقلاب با درايت و بصيرت برای سالی كه در آن دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را در پيش داريم، شعار ” همدلی و همزبانی دولت و ملت ” را برگزيدند تا همچون هميشه در مقطعی حساس از حيات انقلاب اسلامی ايران پس از امام راحل ( ره ) راهگشای مردم برابر حملات و ضربه‌های دشمنان به نظام اسلامی باشند.
بی شك  پرهيز از دو قطبي كردن جامعه در آستانه انتخابات، علاوه بر تحكيم اتحاد و انسجام داخلی، كشور عزيزمان را با صلابت‌تر و پرتوان‌تر از هميشه در مقابل قدرت‌های بزرگ نشان خواهد داد و نويد برگزاری انتخاباتی پرشور و چيدن ثمره‌های شيرين آن را برای ملت بزرگ ايران و نظام جمهوری اسلامی به ارمغان خواهد آورد.  

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

از تصمیم محسن رضایی برای کاندیداتوری تا شأن مجلس خبرگان به روایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
“خجسته‌پور” دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان تهران شد
اعضای کمیته‌های تخصصی جامعه اسلامی مهندسین انتخاب شدند+اسامی
مراسم تودیع و معارفه اعضای جدید و قدیم جام/انتخاب دبیرکل در جلسه اول شورا/۳ نماینده مجلس عضو جدید جام

۲۶ مهر ۱۳۹۴ – ۰۴:۲۸

دوقطبی‌سازی جامعه و ايجاد نامعادله خود – مخالفين خود زمينه‌ساز مناقشات و درگيری‌ها خواهد بود

منبع : پورتال پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره دوقطبی‌سازی جامعه و ايجاد نامعادله خود – مخالفين خود زمينه‌ساز مناقشات و درگيری‌ها خواهد بود با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا