ده علامت هشدار دهنده دیابت نوع ۲

مطالب جدید

ده علامت هشدار دهنده دیابت نوع ۲

دیابت نوع دو

دیابت نوع دو

دیابت شیرین نوع ۲ که سابق بر این آن را دیابت شیرین غیروابسته به انسولین (NIDDM) یا دیابت بزرگسالان می‌نامیدند، نوعی اختلال در سوخت و ساز بدن است که با بالا بودن گلوکز خون در شرایط مقاومت در مقابل انسولین و کمبود نسبی انسولین شناسایی می‌شود. در این مقاله با ۱۰ نشانه‌ای آشنا می‌شوید که به شما هشدار ابتلا به دیابت نوع ۲ را می‌دهد. با ما همراه باشید و به این هشدارها توجه کنید.

۱. ضعف و بی‌حسی

یکی از نگرانی‌های کسانی که مبتلا به دیابت هستند، آسیب‌های عصبی به دلیل وجود قند زیاد در خون است. نقاطی که عصب‌شان آسیب دیده‌است، تا مدت‌ها شناخته نمی‌شوند، در نتیجه نداشتن حس در بخشی از بدن می‌تواند با ضعف همراه شود.

۲. لثه‌های متورم

عفونت‌های باکتریایی در لثه‌ها می‌تواند نشانه‌ی دیابت نوع ۲ باشد. کسانی که مبتلا به دیابت هستند، سیستم ایمنی ضعیفی دارند و بنابراین در برابر عفونت‌های مختلف آسیب‌پذیرتر هستند- یعنی عفونت مکرر در میان دیابتی‌ها غیرمعمول نیست.

۳. تکرر ادرار

زمانی که قند خون بالا می‌رود، قند زیادی وارد ادرار می‌شود و کلیه‌ها مجبور می‌شوند بیش‌تر کار کنند. این امر، در طول زمان احساس نیاز به ادرار کردن را تحریک می‌کند، حتی وقتی مثانه خالی است.

۴.نشانگان مجرای مچ دستی یا سندرم تونل کارپ

نشانگان مجرای مچ دستی در میان افراد مبتلا به دیابت شایع است زیرا بدن آنها نمی‌تواند گلوکز را به درستی مصرف کند و همین منجر به فشار آمدن به بافت هم‌بند و ضخیم شدن آن می‌شود. این مشکل ممکن است به صورت بی‌حسی یا مور مور شدن نمایان شود.

۵. افزایش اشتها

از آن‌جایی که گلوکز کالری بسیار بالایی دارد، زمانی که کلیه‌ها گلوکز را از خون می‌زدایند، بدن کالری بیش‌تری می‌سوزاند. در طول این فرآیند، تجربه کردن گرسنگیِ زیاد رایج است، و احساس گرسنگی به حدی شدید می‌شود که نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید.

۶. کم شدن بینایی

تاری دید یکی از عوارض جانبی شایع در دیابت نوع ۲ است و زمانی رخ می‌دهد که به دلیل سطح افزایش یافته‌ی گلوکز، بدن‌تان مجبور می‌شود، مایعات را از سایر بافت‌ها از جمله عدسی چشم، بگیرد.

۷. زخم و جراحت

چنان‌چه پیش‌تر ذکر شد، افراد مبتلا به دیابت سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بنابراین زمان زیادی طول می‌کشد تا زخم‌های‌شان التیام بیابد. ممکن است بخشی از بدن فرد مبتلا به دیابت به دلیل آسیب عصبی، هیچ حسی نداشته باشد؛ و اگر همین بخش دچار عفونت شود، می‌تواند به زخم‌هایی خطرناک تبدیل شود.

۸. تشنگی بی‌پایان

چنان‌چه پیش‌تر گفته شد، زمانی که کلیه‌ها تلاش می‌کنند گلوکز را در خون کم کنند، بدن به میزان آب زیادی نیاز پیدا می‌کند. بدن افراد مبتلا به دیابت سریع‌تر کم‌آب می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود که دیابتی‌ها، مصرف آب روزانه‌شان را به دقت کنترل کنند.

۹. مشکلات کلیه

عملکرد نادرست کلیه یکی دیگر از علائم طولانی-مدت دیابت نوع ۲ است. از آن‌جایی که کلیه‌ها برای حذف گلوکز از جریان خون به شدت کار می‌کنند، رگ‌های خونی در آنها درست کار نمی‌کنند و ممکن است باعث ایجاد مشکل در کلیه شوند.

۱۰. اختلال نعوظ

اختلال نعوظ می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. هرچند، مردان مبتلا به دیابت بیش‌تر در معرض این اختلال قرار دارند زیرا رسیدن به نعوظ مستلزم داشتن سیستم عصبی سالم است. به علاوه رگ‌های خونی باید به درستی عمل کنند.

The post ده علامت هشدار دهنده دیابت نوع ۲ appeared first on آلامتو.

ده علامت هشدار دهنده دیابت نوع ۲

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا