دلیل سقوط مرگبار جرثقیل در مسجد الحرام

دلیل سقوط مرگبار جرثقیل در مسجد الحرام

دلیل سقوط مرگبار جرثقیل در مسجد الحرام

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تشریح علت سقوط جرثقیل مسجد الحرام گفت: طوفان نمی‌توانست این جرثقیل را دچار حادثه کند.

به گزارش سرویس حوادث روز از نو، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در ماجرای حادثه مکه، برخی از نیروهای ستاد امداد گمشدگان و هلال احمر ایران، ۲ شبانه روز نخوابیدند تا اقدمات اولیه را برای مجروحان انجام دهند، اظهار کرد:ایران تنها کشوری بود که ۲۵ نفر از مجروحان را بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی در بیمارستان های سعودی، به بیمارستان‌های ایران در مکه منتقل کرد و درمان‌های ثانویه را در آن بیمارستان‌ها انجام داد.

رئیس سازمان حج وزیارت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود، سقوط این جرثقیل عمدی بوده می باشد ،با بیان اینکه این موضوع سهل‌انگاری بوده می باشد، تصریح کرد: این جرثقیل بزرگترین جرثقیلی بود که نصب شده بود که مته‌های بزرگی که شنی تانک داشتند را این جرثقیل بلند می‌کرده می باشد، به طوری که حدود ۱۰۰ تن بار را بلند می‌کرده می باشد؛ لذا این جرثقیل با طوفان نمی‌توانست دچار حادثه شود.

اوحدی ادامه داد: ماجرا از این قرار بود که ماموریت این جرثقیل به اتمام رسیده بود و در نظر داشتد که آن را جمع کنند لذا بخشی از بتن‌هایی که به عنوان پایه جرثقیل عمل می‌کرده می باشد را برداشته بودند که با وقوع طوفان همزمان شد و این اتفاق افتاد.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: این جرثقیل ابتدا روی سقف طبقه سوم افتاد که ما در آن طبقه زائری نداریم، سپس روی طبقه دوم افتاد و در نهایت بازوی جلوی آن روی ضلع شرقی مقام ابراهیم افتاد.

وی با بیان اینکه این اتفاق قطعاً عمدی نبوده ولی حتماً سهل انگاری بوده می باشد، اضافه کرد: برای پیگیری این موضوع، کمیته حقوقی با مسئولیت سرکنسولگری ایران در جده و مسئول بازرسی سازمان حج و زیارت ایجاد کردیم و در این کمیته همه اسامی مجروحان، حادثه دیدگان، میزان مجروحیت و همه مشخصات جان باختگان وجود دارد.

mecca-accident-2
دلیل سقوط مرگبار جرثقیل در مسجد الحرام

اوحدی یادآور شد: ضمناً از طریق وکیلی که کنسولگری دارد، پیگیری موضوعات حقوقی هستیم؛ عربستان هم اعلام کرد که خسارت‌هایی در نظر گرفته می باشد، همچنین همه زائران ما بیمه ایران هستند و خسارت‌هایی را به حادثه دیدگان می پردازیم.

نوشته دلیل سقوط مرگبار جرثقیل در مسجد الحرام اولین بار در روز از نو پدیدار شد.

دلیل سقوط مرگبار جرثقیل در مسجد الحرام

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره دلیل سقوط مرگبار جرثقیل در مسجد الحرام با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا