در ۶سال مذاکره،مجلس ازجلیلی توضیحی نخواست

در ۶سال مذاکره،مجلس ازجلیلی توضیحی نخواست

شب گذشته صادق زیباکلام در نشست گفتگوی تمدن‌ها که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، مباحثی را در حوزه های مختلف سیاسی کشور از جمله برجام، رد صلاحیت اصلاح طلبان و موضوع گفتگوی تمدن‌ها مطرح کرد.

به گزارش تابناک اصفهان، بخش‌های از سخنان وی از این قرار می باشد:

*موضوع گفتگوی تمدن‌ها در سال ۷۸ و از سوی رئیس جمهور زمان مطرح شده می باشد. خاتمی در این سال با پیگیری‌های مستمر خود موفق شد تا سازمان ملل سال ۲۰۰۰ را به اسم سال گفتگوی تمدن‌ها نامگذاری کند.

*خاتمی نخستین رئیس جمهوری بود که در سخنرانی‌های بین‌المللی و در صحنه‌های بین‌المللی خواستار نابودی و مرگ کسی نبود و در سیاست خارجی‌اش تنش زدایی را در دستور کار قرار داده بود. وی برقراری ارتباطات سازنده با دیگر کشورهای دنیا را خواستار بود و از این رو از ایجاد زمینه هر گونه تنش خودداری می‌کرد.

*اما در سال ۸۴ مراکز گفتگوی تمدن‌های کشور با روی کار آمدن احمدی نژاد بسته شد. این در حالی بود که این مرکز اقدامات خوبی را در طول‌ سال‌های ۷۸ تا ۸۴ انجام داده بود.

* مسئله توافق هسته‌ای از گفتگوی تمدن‌ها پیچیده‌تر می باشد.

* توافق هسته‌ای شامل مسائل مختلفی می باشد و از این رو اظهار نظر در خصوص آن باید با در نظر گرفتن تمام جوانب صورت گیرد.

* در دو سال پایانی دولت اصلاحات سیاست دولت بر مبنای کج‌دار و مریض پیش بردن برنامه‌ هسته‌ای ایران بود.

* این سیاست به منظور جلوگیری از مقابله کشورها با برنامه هسته‌ای ایران پیاده شده می باشد.

* دولت سابق سیاست دو سال پایانی دولت اصلاحات را کنار زد و اعتقاد بر کنار زدن غرب و آژانس هسته‌ای در پیشبرد فعالیت‌های هسته‌ای ایران داشت.

* در همین دوران غربی‌ها پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع کرده بودند.

* اصولگرایان از موضوع هسته‌ای در دولت قبل استفاده سیاسی کردند.
* دولت نیز در آن زمان از پرونده هسته‌ای ایران در راستای آمریکا ستیزی و غرب ستیزی بهره‌برداری کرد.

* دولت یازدهم به خود اجازه نداد از پرونده هسته‌ای ایران بهره‌برداری سیاسی کند.

* دولت یازدهم تمام تلاش خود را به کار بست تا با حداقل وارد ساختن خسارت کشور را از چاهی که توسط برخی اصولگرایان در پرونده‌ هسته‌ای و بهره برداری از آن در آن افتاده بود خارج کند.

*گفتگوی تمدن‌ها نمی‌توانست جلوی داعش، القاعده، طالبان، حادثه ۱۱ سپتامبر را بگیرد و حداقل مزیت فعالیت مرکز گفتگوی تمدن‌ها می‌توانست تعدیل سازی چهره مسلمانان در سطح جهان باشد.

* شورای نگهبان به صورت رگباری اصلاح‌طلبان را رد صلاحیت می‌کند.

* در انتخابات پیش رو، اصلاح طلبان باید با ارائه لیستی با اعتدالیون و طرفداران دولت متحد شوند و لیستی واحد را برای انتخاب مجلس دهم ارائه کنند.

* در شرایط کنونی اصولگرایان مطرح می‌کنند که ظریف و عراقچی باید بند به بند توافق هسته‌ای را توضیح دهند اما در شش سال مذاکرات زمان آقای جلیلی ،‌او یک بار هم برای ارائه توضیحات به مجلس نیامد و مجلس نیز از او هیچ توضیحی نخواست.

در ۶سال مذاکره،مجلس ازجلیلی توضیحی نخواست

منبع : بورس نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] افتتاح دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ازاد اردبیل راه میانه بانکداری اسلامی

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] برپایی نمایشگاه بزرگ نهاجا در پایگاه مهراباد کاسیاس به خاطر علاقه ام به ریال دهانم را بسته نگه می دارم

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا