شناختن همسر آینده با این موارد

شناختن همسر آینده با این موارد

my-future-wife-copy

اگر مایلید شناخت کافی از همسر آینده تان دست یابید بهتر می باشد این موارد مهم را در نظر بگیرید.

بیشتر ما در ابتدای زندگی، تلاش‌مان را برای یافتن شریک آرمانی خود آغاز می‌کنیم و این مقدمه ازدواج و تشکیل خانواده‌ها می باشد. اما این جست‌وجو اگر چه برای شمار معدودی از خوش‌اقبال‌ها، جست‌وجویی کوتاه و آسان می باشد اما برای بسیاری به آسانی و با سرعت به انجام نمی‌رسد.

بیشتر افرادی که در انتخاب همسر مواجه می‌شوند به دنبال ویژگی‌های شخصی هستند در حالی که می‌بایست به دنبال ویژگی‌های شخصیتی باشند.

راز یک ازدواج موفق بسیار ساده می باشد همان‌طور که با بهترین دوست خوب‌تان مؤدبانه رفتار می‌کنید با همسرتان نیز به همان صورت رفتار کنید. انتخاب همسر مناسب برای ازدواج به منظور رسیدن به زندگی زناشویی سعادتمند بسیار مهم می باشد. اگر بصیرانه و عاقلانه انتخاب کنید زندگی راحت‌تری خواهید داشت و اگر اشتباه جدی کنید ممکن می باشد به شکست بیانجامد.

صداقت در زندگی را فراموش نکنید

در یک ازدواج خوب زن و شوهر هر دو باید خودشان باشند هر دو باید از ثبات احساسی و عاطفی برخوردار باشند و لازمه‌ی این ثبات، این می باشد زن و شوهر به همان اندازه که با یک‌دیگر صادق هستند با خودشان هم صادق باشند. برخی از جوانان پیش از آن‌که هویت خود را درک کرده باشند ازدواج می‌کنند اگر قبل از شناختن خود و شناختن نیازهای خود ازدواج کنند پس از کشف هویت خود را نمی‌پذیرد چون با هویت جدید او هماهنگی ندارد.

یکی از رایج‌ترین و بزرگ‌ترین اشتباهاتی که به هنگام انتخاب همسر رخ می‌دهد توجه به این موضوع می باشد که چه قدر “من” را دوست دارد و چه رفتاری با من دارد. هر چه اعتقاد به نفس همسرتان بیشتر باشد رابطه‌ی شما قوی‌تر خواهد بود بنابراین مهم می باشد که به دنبال نشانه‌هایی که حاکی از اعتماد به نفس بالای شخص باشد، بگردیم.

شباهت‌های تشخیصی برای یک ازدواج موفق

شاه‌مرادی روان‌شناس  می‌گوید: برای یک ازدواج موفق در ابتدا شخص باید به این مسئله توجه داشته باشد که با چه کسی احساس آرامش دارد و هم‌چنین احساس خوشبختی می‌کند. یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها برای یک ازدواج موفق شباهت‌های تشخیصی می باشد این‌که تا چه حدی فرد ویژگی‌های شخصیتی شبیه به هم دارند و تا چه حدی ویژگی‌های شبیه به هم ندارند.

وی در ادامه تأکید کرد: همیشه نباید به دنبال شباهت‌ها باشیم، اگر شخصی عصبی و جنگجو می باشد که در اصطلاح روان‌شناسی به آن روان رنجور می‌گویند بهتر می باشد دنبال کسی باشد که از لحاظ شخصیتی شبیه او نباشد زیرا ازدواج کردن دو نفر مشکلات آن‌ها را در آینده افزایش می‌دهد. پس بهتر می باشد با کسی که ثبات روانی دارد و به او آرامش می‌دهد ازدواج کند.

وی می‌گوید: افرادی که دارای شخصیت برون‌گرا و درون‌گرا هستند باید با کسی ازدواج کنند که شریک آن‌ها نیز دارای شخصیت برون‌گرا و درون‌گرا می باشد.

تلاشگر بودن

شاه‌مرادی با اشاره به معیار مهم دیگر برای ازدواج افزود: معیار بسیار مهم دیگر اهداف و ارزش‌های حاکم در زندگی می باشد این‌که چه اولویت‌هایی در زندگی داریم خیلی از افراد اولویت‌های آن‌ها فعالیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های علمی و ادامه تحصیل می باشد نظیر خانمی که ادامه تحصیل برای او ارزش دارد ولی برای شریک او اهمیت چندانی ندارد.

تناسب خانواده‌ها

این روان‌شناس عنوان کرد: تناسب خانواده‌ها به خصوص تناسب فرهنگی در امر ازدواج موضوع مهمی می باشد البته این تناسب باید نسبی باشد و خیلی شکاف بین آن نباشد و تفاوت نسبی زمانی مشکل ساز می باشد که خانواده‌ها حاضر نیستند از موضع خود عقب‌نشینی کنند. اگر تفاوت فرهنگی وجود داشته باشد باید در کنار آن عدم گذشت نیز وجود داشته باشد.

اصالت خانوادگی

وی می‌گوید: فرد باید اصالت خانوادگی را نیز در امر ازدواج توجه داشته باشد. زیرا این یک مسئله‌ی مهم تلقی می‌شود، شخصی که در خانواده‌ای رشد یافته که برای تربیت او وقتی گذاشته‌اند و هم‌چنین برای او سرمایه‌گذاری تربیتی کرده‌ باشند و از لحاظ مالی چشم و دل سیر باشد صد در صد در زمان ازدواج این مقوله را مورد توجه قرار می‌‌دهند و انتخاب عاقلانه‌ای خواهد داشت.

ازدواج به شانس بستگی دارد یا قسمت؟

شاه‌مرادی در خصوص قسمت یا شانس ازدواج می‌گوید: در خصوص شانس یا قسمت دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد ولی انسان یا صددرصد شخص مختاری می باشد و یا صددرصد دست و پای او بسته می باشد و مجبور به قبول شرایط می باشد. ولی با این حال انسان با رفتارهای خود بر مقوله ازدواج تأثیر می‌گذارد. دختری که پرخاشگر و تندخو می باشد با رفتارهای خود گزینه‌ها را از زندگی‌اش حذف می‌کند، هم‌چنین نحوه پوشش ظاهری امری مهم می باشد افرادی که شیک و تمیز هستند با رفتارهای‌شان طرف را جذب خود می‌کنند ولی شخصی که بی‌تفاوت می باشد گزینه‌ها را از خود دور می‌کند.

هدیه عباسقلی

شناختن همسر آینده با این موارد

منبع : وبسایت دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] با بزرگترین گروه سلفی جهادی در قسمت جنوب اسیا اشنا شوید تولید و مصرف …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] عوض رسمی ساعت کشور از امشب بازی جدید و بسیار زیبای Armor Elite 3D برای موبایل

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا