دریاچه زیبای سد سقالکسار

دریاچه زیبای سد سقالکسار

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه دریاچه زیبای سد سقالکسار را ببینید.

سایت اجتماعی پورتال یک:دریاچه سد سقالکسار

تصاویر سد سقالکسار,عکس های سد سقالکسار

سقالکسار روستایی می باشد از توابع بخش مرکزی شهرستان رشت

سقالکسار روستایی می باشد از توابع بخش مرکزی شهرستان رشت در استان گیلان ایران که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان رشت در دهستان لاکان قرار دارد در اطراف مزار آقا سید شریف دریاچه های متعددی وجود دارد که دارای طبیعت بسیار زیبایی می باشند. یکی از بزرگترین این دریاچه ها (استخرها) سد خاکی سقالکسار می باشد که در نزدیک چماچاه و روستای سقالکسار واقع شده می باشد و در تمامی فصول مسافران را به سمت خود جذب می کند. با حدود یک ربع ساعت رانندگی از رشت می توان به این روستای فوق العاده زیبا رسید.

تصاویر سد سقالکسار,عکس های سد سقالکسار

سقالکسار در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان رشت در دهستان لاکان قرار دارد

آب دریاچه سد سقالکسار که در موقعیت جغرافیایی N370923 E493130 واقع شده می باشد از ریزش های جوی و چشمه ساران قسمت تامین می شود. ارتفاع دریاچه از سطح دریا ۶۴ متر، طول دریاچه در حدود ۶۰۰ متر و عرض آن ۵۰۰ متر می باشد. واژه‌ سقالکسار به‌ معنای محل آب میل کردن پرندگان می باشد. در گذشته پرندگانی مانند لک و سار به این روستا می‌ آمدند و از چشمه موجود در آن آب می‌ خوردند به همین خاطر این روستا سقالکسار نامیده شده می باشد. مساحت این دریاچه ۱۵ هکتار می باشد.

دریاچه سد سقالکسار،سد سقالکسار

آب دریاچه سد سقالکسار از ریزش های جوی و چشمه ساران قسمت تامین می شود

روستای سقالکسار با چشم اندازی زیبا، سرشار از سکوت دریاچه ایست که انبوهی از درخت های جنگلی سر به آسمان کشیده  آن را احاطه کرده می باشد. سقالکسار غیر از این دریاچه، جاذبه های طبیعی زیادی دارد کافی می باشد سری به این روستا بزنید و با مردم مهربانش که شغل اکثر آنها کشاورزی  می باشد از نزدیک آشنا شوید. مزارع برنج و بوی شالی و خوشه های طلایی رنگش در فصل بهره برداری از برنج جلوه ای خاص به این روستای خوش آب و هوای گیلان می دهد و گفتنی می باشد دریاچه سد سقالکسار در هر فصلی زیبایی های خاص خودش را دارد.

دریاچه سد سقالکسار،سد سقالکسار

سقالکسار غیر از این دریاچه، جاذبه های طبیعی زیادی دارد

طرح جالب روستای سقالکسار برای پاکیزگی طبیعت :
پاکیزه‌گی این روستا یکی از ویژگی‌های مهم آن می باشد و یکی از دلایل مهم این پاکیزه‌گی، اجرای طرحی توسط شورای اسلامی این روستاست مبنی بر اینکه در هنگام ورود، در هنگام ورود سه هزار تومان از گردشگران ورودی دریافت می‌کنند و یک کیسه زباله به آنها می‌دهند تا زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنند و در کیسه بریزند، در صورتی که کیسه‌های زباله از سوی گردشگران به متصدی تحویل داده شود دو هزار تومان به آنان پس داده خواهد شد، این جایزه و مشوق موثر موجب شده می باشد تا وجود زباله در طبیعت این روستا صفر باشد.

دریاچه سد سقالکسار،سد سقالکسار

دریاچه سد سقالکسار در هر فصلی زیبایی های خاص خودش را دارد

راه دسترسی به روستای سقالکسار

آدرس و مسیر دسترسی به روستای سقالکسار از رشت : رشت، فلکه انتظام،۱۰ کیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای سقالکسار.

دریاچه سد سقالکسار،سد سقالکسار

روستای سقالکسار با چشم اندازی زیبا هر ساله گردشگران زیادی به سوی خود جذب میکند

آدرس و مسیر دسترسی به روستای سقالکسار از جاده قزوین به رشت : بعد از پلیس راه، تقاطع روگذر به سمت فومن، آقاسید شریف (که موزه میراث روستایی در این مسیر واقع شده می باشد).

تصاویر سد سقالکسار,عکس های سد سقالکسار

پاکیزه‌گی روستای سقالکسار یکی از ویژگی‌های مهم آن می باشد

تصاویر سد سقالکسار,عکس های سد سقالکسار

دریاچه زیبای سد سقالکسار

لطفا نظر خود را درباره دریاچه زیبای سد سقالکسار با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا