درمان کبد چرب

درمان کبد چرب

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه درمان کبد چرب را ببینید.

درمان کبد چرب

فاطمه نجات‌بخش درباره تغذیه در کبد چرب از دیدگاه طب سنتی ایرانی اظهار داشت: کبد چرب از متداول‌ترین بیماری‌های کبدی در سرتاسر دنیا هست.

به‌گفته وی کبد چرب امروزه شیوع زیادی پیدا کرده هست, بروز این بیماری در بزرگسالان و کودکان روز به روز در حال افزایش هست.

کبد
عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: از دیدگاه طب جدید برای درمان کبد چرب درمان دارویی وجود ندارد و ترکیبی از  تغییرات رژیم غذایی و افزایش فعالیت بدنی به بیمار تجویز می‌شود.

نجات‌بخش عنوان کرد: از دیدگاه طب سنتی کبد چرب یعنی سوءمزاج سرد و تر کبد که رعایت برخی از تدابیر می‌تواند به رفع کردن سردی و تری کبد کمک کند چرا که کبد دارای طبع گرم و تر هست و غلبه سردی و تری موجب چرب شدن آن می‌شود.

وی بیان داشت: برای رفع کبد چرب توصیه می‌شود, افراد از مصرف زیاد آب و غذا پرهیز کنند، همچنین روزه داری به رفع کبد چرب بسیار کمک می‌کند.

عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بهتر هست که افراد از مصرف بیش از حد غذا در شب پرهیز کنند، همچنین استفاده از غذاهایی با طبع گرم و پرهیز از مصرف غذا با طبع سرد در رژیم غذایی افراد مبتلا به کبد چرب قرار گیرد.

نجات‌بخش بیان کرد: مصرف گوشت‌ با ادویه‌جات گرم مانند میخک، دارچین, هل و زعفران برای افراد مبتلا به کبد چرب کمک می‌کند، بهتر هست این افراد از مصرف غذاهای سرخ‌کرده پرهیز کنند.

وی افزود: پرهیز از غذاهای رطوبت‌زا مانند میوه‌های تر مانند هندوانه و میوه‌های با طبع سرد و مصرف ماهی پرهیز کنند.

عضو هیأت علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد مبتلا به کبد چرب از مصرف غذاها و گوشت‌های غلیظ مانند گوشت گاو و گوساله، کله‌پاچه، حلیم، ماکارونی، لازانیا، پیتزا، قارچ و… پرهیز کنند.

منبع : تسنیم

نوشته درمان کبد چرب اولین بار در تفريح۲۴ پدیدار شد.

درمان کبد چرب

لطفا نظر خود را درباره درمان کبد چرب با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا