درمان تنبلی چشم با کارتون های ۳D

درمان تنبلی چشم با کارتون های ۳D

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه درمان تنبلی چشم با کارتون های ۳D را ببینید.

درمان تنبلی چشم با کارتون های ۳D

اعتماد به‌ نفس کودک,اعتماد به‌ نفس در کودکان,راههای افزایش اعتماد به‌ نفس کودک

تنبلی چشم یا آمبلوپی (Amblyopia) که در حدود ۳٪ از افراد دیده می‌شود زمانی رخ می‌دهد که چشم در دوره کودکی دید طبیعی نداشته باشد. این اختلال که معمولاً در یک چشم دیده می‌شود بدلیل اختلال دید چشم تنبل بر اثر عوامل مختلف نظیر عیوب انکساری (دوربینی، نزدیک بینی، یاآستیگماتیسم)، انحراف چشم (لوچی یا استرابیسم)، و یا عدم شفافیت مسیر بینایی (ناشی از عواملی نظیر آب مروارید، کدورت قرنیه، و یا افتادگی پلک) رخ می‌دهد. عدم وضوح تصویر در چشم بیمار و بهتر بودن تصویر ایجاد شده در چشم سالم سبب می‌شود تا مغز بین دو چشم، چشم سالم را برای تماشا انتخاب کند و در واقع مسیر ارسال تصویر از چشم بیمار به مغز را مسدود و یا اصطلاحاً دید چشم بیمار را «خاموش» کند.
از هر ۱۰۰ کودک در آمریکا، ۲ تا ۳ نفر دچار تنبلی چشم هستند و این عارضه شایع ترین اختلال بینایی در کودکان محسوب می شود.

مطالعات محققان مرکز پزشکی جنوب غربی تگزاس نشان می دهد که تماشای انیمیشن های سه بعدی با استفاده از عینک سه بعدی، قادر به بهبود تنبلی چشم در کودکان می باشد.

در این مطالعه از هشت کودک ۴ تا ۱۰ ساله خواسته شد که با استفاده از عینک سه بعدی، به مدت دو هفته و در هر هفته سه انیمیشن سه بعدی تماشا کنند. آزمایش های انجام شده پس از دو هفته نشان داد که تنبلی چشم در این کودکان به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته می باشد.

تنبلی چشم (Amblyopia) زمانی اتفاق می افتد که چشم نمی تواند به وضوح روی یک نقطه خاص تمرکز کند. معمولا در این حالت قدرت تمرکز یک چشم به دلیل عواملی مانند نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم و بر اثر شکل غیر طبیعی قرنیه، بیش از چشم دیگر می باشد.
تنبلی چشم می تواند منجر به استرابیسم (لوچی چشم) شود که در آن هر دو چشم در وضعیت غیر هم تراز قرار می گیرند.
یکی از رایج ترین روش های درمان تنبلی چشم، قرار دادن یک محافظ روی چشم قوی می باشد که سبب می شود کودکان از چشم ضعیف کمک بگیرند و اعصاب چشم تنبل تقویت شود.

مطالعات جدید نشان می دهد که درمان تنبلی چشم با استفاده از تماشای تصاویر سه بعدی، موثرتر از قرار دادن محافظ روی چشم قوی می باشد؛ البته این مطالعه برای تجویز در مورد کودکان مبتلا به تنبلی چشم نیازمند بررسی و تحقیق بیشتر می باشد.

نتایج این تحقیقات در نشریه Pediatric Ophthalmology and Strabismus منتشر شده می باشد.

منبع: ایرنا

نوشته درمان تنبلی چشم با کارتون های ۳D اولین بار در تفريح۲۴ پدیدار شد.

درمان تنبلی چشم با کارتون های ۳D

لطفا نظر خود را درباره درمان تنبلی چشم با کارتون های ۳D با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا