خسارت ۱۰ میلیارد تومانی به کارخانه فومن شیمی/بیکاری ۳۰۰ کارگر

 خسارت ۱۰ میلیارد تومانی به کارخانه فومن شیمی/بیکاری ۳۰۰ کارگر

 گیل مشاهده/مریم صابری : صبح امروز کارخانه فومن شیمی یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی مستقر در منظقه صنعتی رشت دچار آتش سوزی شد. آتش سوزی در سالن اسپری این کارخانه اتفاق افتاد و پس از تلاش سه ساعته آتش توسط ۱۵ خودرو آتش نشانی و ۶۰ آتش نشان مهار شد.

photo_2015-09-28_17-52-31

روایت شاهدان عینی

یکی از کارگران کارخانه فومن شیمی درباره حادثه به گیل مشاهده گفت:کارگران واحدهای مختلف مشغول کار بودند که حدود ساعت ۹ صبح با صدای مهیبی در سالن تولید اسپری به سمت محوطه بیرونی دویدند. این شاهد عینی می‌گوید:دود و آتش مهیب به همراه بوی نامطبوع کل فضا را فراگرفته بود. به گفته او بلافاصله نیروهای اطفای حریق کارخانه وارد عمل شدند و آتش نشانان هم به موقع خود را به محل حادثه رساندند و کارگران هم فوری محل را تخلیه کردند.

یکی دیگر از کارگران هم با توصیف صحنه آتش سوزی به گیل مشاهده گفت:وضعیت وحشتناکی بر محیط حاکم بود و دود سراسر قسمت را پوشانده بود و این نگرانی وجود داشت که به دلیل وجود مواد شیمیایی آتش سوزی به مناطق دیگر هم سرایت کند.او ادامه داد که حدود سه ساعت وضعیت حاکم بر فومن شیمی بحرانی بود اما با هوشیاری کارگران و مسوولان فنی کارخانه اقدامات ایمنی برای انتقال کارگران انجام شد تا خوشبختانه شاهد تلفات جانی نباشیم.

او در عین حال گفت که دو یا سه کارگر که به صورت سطحی دچار سوختگی شده بودند با حضور اورژانس به صورت سرپایی مداوا شدند.

این کارگر که نگران وضعیت ادامه فعالیت کارگرانی مانند خود بود ادامه داد:فومن شیمی از معدود واحدهای شناخته شده و فعال گیلان هست و امیدواریم این حادثه باعث آسیب به ادامه کارکارخانه و بیکار شدن کارگران نشود.

آتش سوزی3

تلاش سه ساعته برای خاموش کردن آتش

علی مقصودی مدیر عامل آتش نشانی رشت نیز در این مورد به خبرنگاران گفت:در طی تماس با آتش نشانی رشت و خبر آتش سوزی، آتش نشانی منظقه رشت ۱۰ دستگاه خودرو سنگین آتش نشانی به همراه ۴۷ نفر از آتش نشانان خود به منظقه صنعتی و محل آتش سوزی اعزام کردند.

مقصودی دلیل حادثه را در دست بررسی دانسته اما یکی از علل گسترش آتش را اشتعال گازهای اسپری حشره‌کش دانسته هست.

اما با وجود حجم گسترده آتش سوزی خسارت جانی در پی نداشته هست.فقط آنطور که مقصودی گفته هست سه کارگر حادثه دیده فومن شیمی در محل حادثه توسط اورژانس قسمت به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند.

آتش سوزی4

خسارت ۱۰ میلیارد تومانی و بیکاری موقت ۳۰۰ کارگر

دکتر حمید قاسم‌نژاد مدیرعامل شرکت فومن شیمی هم در گفتگو با گیل مشاهده با ابراز رضایت از عدم خسارت جانی در این حادثه گفت: برآورد اولیه در مورد خسارت به کارخانه فومن شیمی ۱۰ میلیارد تومان هست و کار‌شناسان برای برآورد دقیق خسارت در حال بررسی دقیق حادثه هستند. او ادامه داد: کارخانه بیمه هست و مشکلی از بابت تامین خسارت‌های انجام گرفته وجود ندارد.

او همچنین اتفاق افتادن این حادثه در صبح را سبب جلوگیری از مشکلات بیشتر دانست و توضیح داد: آتش سوزی در سالن اسپری کارخانه اتفاق افتاد وخسارتی به سایر بخش‌ها مانند انبار محصول، تانکر گاز و… وارده نشد.

قاسم‌نژاد علت حادثه را نامشخص دانست و از کار کار‌شناسی بیشتر برای مشخص کردن دقیق حادثه خبر داد. اویادآورد ‌شد که فعلا امکان ورود به سالن کارخانه وجود ندارد.

مدیرعامل کارخانه فومن شیمی با اشاره به فعالیت چند ساله کارخانه در صنعت بیان کرد: واحد HSE کارخانه با تجارب و دانش بالا توانست در این حادثه خوب عمل کند.

او از حضور به موقع آتش نشانان در محل حادثه هم ابراز رضایت کرد و ‌گفت: تمام خودروهای آتش نشانی شهرک صنعتی در این حادثه به کمک کارخانه فومن شیمی آمدند و با همکاری همه آتش به خوبی مهار شد.

قاسم‌نژاد سایر بخش‌های کارخانه را بدون مشکل اعلام کرد و گفت: به جز سالن اسپری سایر بخش‌ها می‌توانند کار خود را ازصبح فردا آغاز کنند.

مدیرعامل کارخانه فومن شیمی به گیل مشاهده توضیح داد: سالن اسپری تا مدتی برای تعمیر و تجهیز دوباره سالن و خرید ماشین آلات از خارج کشور تعطیل خواهد بود.

به گفته قاسم‌نژاد سالن اسپری و دیگر بخش‌های وابسته به سالن اسپری مانند تولید قوطی ۳۰۰ کارگر داشت و با وجود آنکه مدتی نمی‌توانند در محل کار حاضر باشند مشکلی از نظر پرداخت حقوق نخواهند داشت.

فومن شیمی بعد از ۳۹ سال

گروه صنعتی فومن شیمی، که در سال ۱۳۵۵ با هدف تولید فرآورده‌های شیمیائی بنیان گذاری شد، در حال حاضر یکی از شناخته شده ترین واحدهای بخش خصوصی در زمینه تولید فرآورده‌های مرتبط با خودرو، محصولات (خانگی)، بهداشتی و چسب در ایران هست. حدود هزار و پانصد نفر در چند واحد تولیدی فومن شیمی مشغول فعالیت هستند.

فیلم صحنه ای از آتش سوزی

(۰)(۰)

نوشته  خسارت ۱۰ میلیارد تومانی به کارخانه فومن شیمی/بیکاری ۳۰۰ کارگر اولین بار در پایگاه سرگرمی گیل مشاهده پدیدار شد.

 خسارت ۱۰ میلیارد تومانی به کارخانه فومن شیمی/بیکاری ۳۰۰ کارگر

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره  خسارت ۱۰ میلیارد تومانی به کارخانه فومن شیمی/بیکاری ۳۰۰ کارگر با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا