خارج از منظومه شمسی کجاست؟!!

خارج از منظومه شمسی کجاست؟!!

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه خارج از منظومه شمسی کجاست؟!! را ببینید.

در این نوشته تعدادی از سیارات خارج از منظومه شمسی را به شما معرفی می کنیم.

۱. ۵۵ Cancri e
۵۵ Cancri e یک سیاره زمین بسیار بزرگ می باشد. این سیاره بسیار بزرگ تر از زمین اما سبک تر از سیاره غول پیکر مبتنی بر گاز می باشد. این سیاره به خورشید خود بسیار نزدیک می باشد و هر ۱۸ ساعت دور آن می چرخد. سبک بودن این سیاره با تلسکوپ فضایی اسپاتزر کشف شده می باشد.

۲. نزدیک ترین همسایه ما
نزدیک ترین سیاره به زمین در خارج از منظومه خورشیدی، Alpha Centauri B می باشد. این سیاره هم اندازه زمین و از سیاره عطارد به خورشید نزدیک تر می باشد. به همین دلیل قابل سکونت نیست.

۳. آسمان شب پر از ستاره
سیاره بزرگی که اتمسفر گازدار دارد در خارج از منظومه خورشیدی، مجموعه ای متشکل از یک هزار ستاره می باشد.

۴. مشتری بزرگ
Kappa Andromedae b حدود ۱۳ برابر بزرگ تر از سیاره مشتری می باشد و باید گفت یکی از بزرگ ترین سیاره های شناخته شده به شمار می رود. بعلاوه، این سیاره درست در خط جداکننده بزرگ ترین سیاره ها از کوچک ترین ستاره ها واقع شده می باشد.

۵. کوچک تر و گرم تر از زمین
Kepler-۲۰e نخستین سیاره خارج از منظومه خورشیدی می باشد که دانشمندان آن را کشف کردند کوچک تر از زمین می باشد. این سیاره بسیار نزدیک خورشید خود دور آن می چرخد. دمای سطح این سیاره حدود ۱۴۰۰ درجه فارنهایت می باشد.

۶. سیاره قابل سکونت؟
Kepler-۲۲b نخستین سیاره ای بود که کشف شد در قسمت قابل سکونت ستاره قرار دارد. به این معنی که فاصله آن به اندازه کافی می باشد و آب آن مایع می باشد. حدود ۲.۲ برابر اندازه کره زمین می باشد و موقعیت آن همچنان ناشناخته باقی مانده می باشد.

۷. گردش دو خورشید
منظومه Kepler-۴۷ نخستین منظومه ستاره ای می باشد که چندین سیاره دارد که به دور چندین ستاره می چرخند. یکی از این سیاره ها، Kepler-۴۷c می باشد و در قسمت قابل سکونت از دو خورشید قرار دارد.

۸. دنیایی به اندازه زمین
Kepler-۲۰f هم اندازه زمین می باشد. اما فاصله آن از خورشید دمای سطح آن را به ۸۰۰ درجه فارنهایت رسانده می باشد.

۹. سطح پوشیده از گدازه
UCF-۱.۰۱ تنها ۳۳ سال نوری از زمین فاصله دارد و اندازه تقریبا برابر با زمین دارد. اما کیفیت و ساختار آن هیچ ربطی به زمین ندارد. همه سطح این سیاره از گدازه پوشیده شده می باشد.

The post خارج از منظومه شمسی کجاست؟!! appeared first on ایران ناز.

خارج از منظومه شمسی کجاست؟!!

لطفا نظر خود را درباره خارج از منظومه شمسی کجاست؟!! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا