حل مشکل ازدواج مجدد والدین در کودک

حل مشکل ازدواج مجدد والدین در کودک

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه حل مشکل ازدواج مجدد والدین در کودک را ببینید.

حل مشکل ازدواج مجدد والدین در کودک

والدینی که جدا شدند در طول زمان شاهد نافرمانی و گوشه گیری فرزند خود خواهند بود این مشکل ممکن می باشد زمانی حادتر شود که این کودکان متوجه حضور شخص دیگری به جای پدر و مادر خود خواهند شد

تربیت کودک,تربیت بچه,روانشناسی کودک

وقتی بچه ها با ازدواج بزرگترها مخالفند

ازدواج مجدد  بعد از جدایی یا فوت همسر اتفاق می افتد. این افراد تجربه یک رابطه زناشویی مشترک و گاهی نیز فرزندی را با خود همراه دارند. ازدواج مجدد حق طبیعی و شرعی همه مردها یا زن هاست اما در این مواقع موانعی وجود دارد که اگر به موقع و با درایت بررسی نشوند، می تواند خیلی مشکل ساز شود و زندگی را بر کام اهالی منزل تلخ کند و حتی باعث فروپاشی زندگی جدید نیز شود.

اگر زن و مردی به هر دلیلی از زوج خود جدا شده اند و هیچ یک از دو طرف فرزندی هم ندارند، تقریبا می توان گفت مشکل چندانی وجود ندارد ولی اگر یکی از طرفین یا هر دو طرف فرزند یا فرزندانی داشته باشند، ازدواج آنها موانعی دارد که باید قبل از رفتن زیر یک سقف حل و فصل شود.
۱- تهدید نظام خانواده

وقتی یکی از اعضای خانواده به واسطه طلاق یا فوت از خانواده حذف می شود؛ والد باقیمانده تلاش می کند تا به هر طریق شده به نظام و ثباتی که متفاوت تر از قبل می باشد دسترسی پیدا کند. پس خانواده تک والدی شده، روش دیگری را در پیش می گیرد تا امور زندگی را در دست بگیرد و راه را ادامه دهد. نظام نوین شکل گرفته به تدریج با یک والد قوام پیدا می کند اما وقتی موضوع ازدواج مجدد  پیش می آید این نظام دوباره با تهدید مواجه می شود؛ یعنی با ورود فرد دیگر به خانه قرار می باشد نظام شکل گرفته دوباره تغییر دادن کند. این تغییر دادن مانند یک بی ثباتی و تهدید برای زندگی می باشد و طبیعی می باشد که در مقابل تهدید جدید اعضای خانواده موضع گیری کنند و مخالفت هایی آغاز شود.

۲- تغییر دادن نظام قدرت

از جمله چالش هایی که خانواده با آن روبرو می باشد تغییر دادن قدرت می باشد که باید متوازن شود. قبل از ازدواج زوجین، قدرت کاملا در اختیار یک والد بود همه دستورها از طرف او صادر می شد و اختیار و ابتکار عمل به عهده او بود ولی وقتی والد دیگری، ناپدری یا نامادری اضافه می شود که در جایگاه پدرخوانده یا مادرخوانده قرار می گیرد به همان میزان هم اختیار و قدرت می خواهد تا بتواند در تصمیم گیری و امور خانه مشارکت کند. تصمیم گیری فرد تازه وارد در امور خانواده همیشه اوایل شروع زندگی جدید مشکل ساز می باشد تا اینکه کمی زمان بگذرد و خانواده او را بپذیرند. بنابراین افرادی که می خواهند وارد چنین زندگی ای شوند نباید برای شکل دادن نظام واحد خیلی غجله کنند و قبل از شروع زندگی مشترک با حوصله، گفت و گو و احترام به حق و حقوق یکدیگر به سوی یک نظام مشترک حرکت کنند.
۳- مخالفت فرزندان

هرچقدر فرزندان دو طرف، سن بالاتری داشته باشند (دوران جوانی را سپری کرده باشند) ازدواج مجدد  آسان تر خواهد بود چون آنها از روی عقل و منطق فکر می کنند و با موضوع کنار می آیند.

هرچه سن فرزندان پایین تر باشد مخالفت ها بیشتر می باشد به خصوص نوجوانان در این موارد مشکلات و موانع زیادی را سر راه پدر یا مادر قرار می دهند. در کودکان نیز پورتال ۱ شدیدی در قبال ازدواج پدر یا مادر دیده می شود ولی این پورتال ۱ ها معمولا موقتی و کوتاه مدت می باشد. کودکان زودتر از نوجوانان خود را با سیستم جدید وفق می دهند. البته رفتار درست والدین را نباید از نظر دور داشت و والدین باید خیلی با درایت و احتیاط عمل کنند.

۴- دعوای فرزندان

وقتی فقط یکی از زوجین فرزند دارد ازدواج آسان تر می باشد. ولی وقتی هر دو زوج فرزند می آورند وضعیت سخت تر می شود، چون ممکن می باشد هرکدام از زوجین، فرزندپروری خاص خود را داشته باشد و آزادی و قدرتی که به فرزندان می دهد متفاوت باشد. فرزندان نیز همچنان تعامل و ارتباط با بستگان قبلی را دارند که این موضوع نیز زندگی را پیچیده تر می کند. بنابراین اگر هر دو زوج صاحب فرزند هستند، حتما باید قبل از ازدواج در بسیاری از مسائل به توافق برسند.

متاسفانه گاهی مرد و زن روی موضوع به این مهمی زمان نمی گذارند و در مدت کوتاهی به این نتیجه می رسند که چون ما همدیگر را دوست داریم دیگر مشکلی وجود ندارد و می توان بقیه مسایل را حل کرد اما قبل از ازدواج باید با فرزندان آشنا شد و زمانی را با آنها گذراند.
۵- بازتعریف نقش والد- فرزندی

حتی اگر والدی صاحب فرزند نیست. باید نقش و جایگاه پدرخوانده یا مادرخوانده را بداند. گاهی فرد تصور روشنی از پدر یا مادرخواندگی ندارد و فقط به عنوان همسر وارد زندگی مشترک می شود. در چنین زندگی ای نمی توان فقط نقش همسری ایفا کرد، اگر آمادگی برای حضور عضو جدیدی که نیاز به مراقبت دارد، وجود نداشته باشد تنش ایجاد می شود چون والد سرپرست فرزند، انتظار کمک در امور فرزندپروری را خواهدداشت. این موضوع می تواند رابطه بین زوجین را مخدوش کند.

هفته نامه سلامت

نوشته حل مشکل ازدواج مجدد والدین در کودک اولین بار در تفريح۲۴ پدیدار شد.

حل مشکل ازدواج مجدد والدین در کودک

منبع : پورتال ۱

لطفا نظر خود را درباره حل مشکل ازدواج مجدد والدین در کودک با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا