حجم ترافیک ارتباطی بین ایران و عربستان

حجم ترافیک ارتباطی بین ایران و عربستان

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: در پی وقوع حادثه دردناک منا اقدامات ویژه ای برای رفاه حال حجاج بیت الله الحرام، توسط این وزارت خانه انجام شد.

به گزارش تراز ، در پی وقوع حادثه دردناک منا و به منظور رفاه حال حجاج بیت الله الحرام، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمهیدات ویژه ای برای حادثه دیدگان این واقعه اسفبار در نظر گرفت.

مهندس معدنی پور، مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت دراین خصوص گفت:با توجه به این حادثه ناگوار ترافیک تلفنی بین ایران و عربستان با افزایش رو به رو شد به گونه‌ای که حجم ترافیک خروجی دو صفر به مقصد کشور عربستان در روزهای دوم مهر (عید قربان) و سوم مهر با افزایش چهار برابری به ترتیب به ۷۲۷۴۶۵ و ۶۵۴۸۸۱ دقیقه رسید .

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های لازم و تشکیل کمیته های ویژه در شرکت ارتباطات زیرساخت و همکاری اپراتورهای همراه کشور برای حفظ پایداری کیفیت ارتباطات در بالاترین سطح، تمامی درخواست‌ها به مقصد عربستان با استفاده از تمامی ظرفیت های ارتباطی کشور و ظرفیت‌های مسیر های بین الملل با موفقیت برقرار شد.

مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص راهکارهای شرکت ارتباطات زیرساخت برای تسهیل ارتباط زائران در این ایام گفت: امسال همانند سال های  گذشته این شرکت ظرفیت های مستقیم و ترانزیتی خود را با اپراتورهای کشور عربستان افزایش داد  و علاوه بر مسیرهای مستقیم، شمار اپراتورهای ترانزیتی را به ۱۰ شرکت افزایش داد و همزمان کیفیت ارتباطات شرکت‌های ترانزیتی نیز تحت کنترل و پایش ویژه قرار گرفته هست.

همچنین براساس ترافیک‌سنجی انجام شده بیشینه ASR ترافیک صادره ۴۵ درصد ثبت شد و متوسط زمان مکالمات (ACT) در حدود ۲ دقیقه بوده هست.

مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت، افزود: بیشترین ترافیک حجاج ایرانی از طریق شبکه تلفن همراه اول بوده هست که حدود ۵۸ درصد کل ترافیک را تشکیل می‌دهد و پس از آن شبکه ایرانسل ۲۱ درصد، شبکه تلفن‌ ثابت استان‌ها ۱۸ درصد و شبکه اپراتورهای رایتل و تالیا نیز ۳ درصد ترافیک حجاج را به خود اختصاص داده‌اند.

از طرف دیگر، اپراتورهای تلفن همراه هم، با درک درست شرایط و دغدغه هموطنان درگیر در این حادثه، هر یک تسهیلات ویژه ای برای حجاج در نظر گرفتند.

بر این اساس، توسط همراه اول، کلیه خطوط دائمی قطع شده حجاج بابت بدهی، وصل شد و سقف مبلغ استفاده از تلفن همراه برای حجاج به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت. بدین صورت که با ارسال پیامکی از حجاج درخواست می شود مبلغ استفاده از خط خود را در سه سطح «۵۰۰ هزار»، «یک میلیون» و «یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان» اعلام کنند. حجاجی که مبلغ سقف را اعلام نکنند، سقف استفاده از تلفن همراهشان همان مبلغ تضمین پرداخت عادی خواهد بود.

همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت کارکرد، هر روز اسمس اطلاع رسانی صورت حساب برای آنان، ارسال می شود.

کریم بیگی مدیر روابط عمومی اپراتور دوم نیز در این زمینه گفت: اپراتوردوم نیز از طریق دو نماینده مستقر در بعثه به حجاج خدمت رسانی می کند و اگر سیم کارت مشترکی به هر دلیلی سوخته، مفقود یا به سرقت رفته باشد همانجا سیم کارت جایگزین را بلادرنگ ارایه می کند و هرگونه مشکل حجاج در حوزه ارتباطی، توسط نمایندگان ایرانسل در عربستان پیگیری می شود.

وی در عین حال از راهکار این اپراتور جهت تسهیل ارتباط حجاج خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اختلال اپراتورهای عربی به علت افزایش حجم مکالمات، راهکار ارتباطی با ثبات تری در نظر گرفته شد و در توافق با هر ۳ اپراتور فعال در عربستان ارایه سرویس دیتا به حجاج عملیاتی شد.

مدیر روابط عمومی اپراتور دوم افزود: تاجای ممکن اختلالات به اپراتورهای عربستان اعلام و جهت رفع مشکلات از آنها پیگیری هم صورت می گیرد.

ضمن اینکه شرکت رایتل نیز با ارایه سیم‌کارت ویژه به زایرین حج تمتع اعلام کرد پایین ترین نرخ تعرفه حج را ارایه داده هست.

منبع: مهر

زمانبندی انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ – ۱۲:۵۳

حجم ترافیک ارتباطی بین ایران و عربستان

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا