حادثه منا حاصل بی کفایتی دولتمردان عربستان

حادثه منا حاصل بی کفایتی دولتمردان عربستان

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه حادثه منا حاصل بی کفایتی دولتمردان عربستان را ببینید.

پورتال یک آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: حادثه منا حاصل بی کفایتی دولتمردان عربستان
دکتر هاشمی در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) حادثه منا را نتیجه بی کفایتی و بی تدبیری مقامات آل سعود دانست.


به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ در ادامه سفر دکتر سید حسن هاشمی و هئیت همراه به قم و دیدار با علما، پیش از ظهر امروز در دفتر حضرت آیت الله سعیدی حضور یافتند و با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

وزیر بهداشت در دیدار با آیت الله سعیدی با اشاره به حادثه منا و با بیان این که  پس از سال  ۱۳۶۶و کشتار حجاج چنین اتفاقی در حج سابقه نداشت ابعاد این فاجعه را عمیق تر خواند و گفت: بی توجهی و سهل انگاری عربستان منجر شد درخواست دولت  جمهوری اسلامی ایران برای اعزام نمایندگانی از دولت به این کشور با چهار روز تاخیر پذیرفته شود.

وی افزود: مقامات عرستانی برای دلجویی و شناسایی خاطیان قول مساعد داده اند. همچنین آنها در تلاشند تا چنین حوادثی تکرار نشود.

سرپرست هیات اعزامی ایران به عربستان  تاکید کرد: مراجع عظام معتقدند که در مدیریت حج از نظر ساختاری باید تغییراتی ایجاد شود. این مدیریت مربوط به سال ها پیش می باشد.

دکتر هاشمی حادثه منا را ناشی از  بی دقتی و بی کفایتی عربستان دانست و گفت: فتاوای جدید علمای دینی می تواند شرایطی را برای تسهیل اعمال و مناسک حج برای مدیران کاروان ها و حجاج فراهم کند.

وی تاکید کرد: مراجع اکثرا نسبت به این موارد موافق و از اقدامات صورت گرفته خرسند بودند.

اداره جهانی مراسم حج یک خواسته  عمومی می باشد
 در ادامه آیت الله سعیدی با تاکید بر این که در اعمال حج نگاهی به مجموعه مدیران حج در بیرون و نگاهی به درون باید داشته باشیم، عنوان کرد: آل سعود سال ها با دیدن خاص خود  اداره این مکان های شریف را در دست گرفت و متاسفانه حواث سال های اخیر بیانگر این می باشد که باید در مباحث مدیریتی دیدن ویژه ای ایجاد شود زیرا این موضوع مربوط به همه جهان اسلام می باشد و همه جهان اسلام باید در اداره این مراسم حضور داشته باشند.

 امام جمعه قم با تاکید بر این که مخالف استقلال یک کشور در اداره سرزمینش نیستیم گفت: این مکان مربوط به همه مسلمین می باشد و عقل به مشورت با سایر مسلمین حکم می کند.

وی با تاکید بر این که آل سعود در این ایام مهم خود را با کشتار مردم مظلوم یمن سرگرم کرده اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نهیب مقام معظم رهبری و نیز اعزام هییت از سوی دولت تدبیر و امید به عربستان منجر شد آل سعود تمکین کنند زیرا این افراد در قاموسشان همکاری وجود ندارد.

وی با تشکر از سعه صدر وزیر بهداشت بر حل آبرومندانه این موضوع  از سوی دکتر هاشمی تاکید و اظهار کرد: همانگونه که مال مردم مهم می باشد جان آنها نیز مهم می باشد. دولتی که برخواسته از آرای مردم می باشد در این مورد به خوبی عمل کرد. این در حالی می باشد که بسیاری از کشورها پس از ایران به فکر انتقال پیکرهای جان باختگانشان  افتادند.

تولیت حضرت معصومه (س) با تاکید بر این که دولت باید برای سال های آینده برنامه ریزی کند خاطرنشان کرد: آیات عظام همواره در مواقع اضطرار، همراهی ها و فتواهایی را داشته اند. با توجه به اتفاقات رخ داده شاهد فتواهایی متناسب با وضعیت رخ داده خواهیم بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

بیمه سلامت، حرکتی در راستای خدمت به مردم/ موفقیت وزارت بهداشت
دیدار دکتر هاشمی با علما و مراجع عظام قم
دستاوردهای تحول نظام سلامت بررسی شد
آزمایش ویروس کرونا در مصدومان منا منفی بوده می باشد
بستری شدن ۱۴۴ نفر از حجاج در بیمارستان‌های کشور
پيام وزیر بهداشت به هم‌انديشی مديران گروه‌های معارف دانشگاه‌های علوم پزشكی
ارائه ۸ هزار و ۶۲۸ واحد از دروس گروه معارف در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال گذشته

۱۹ مهر ۱۳۹۴ – ۱۷:۱۱

حادثه منا حاصل بی کفایتی دولتمردان عربستان

منبع : پورتال پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره حادثه منا حاصل بی کفایتی دولتمردان عربستان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا