جنگ ژاپـنی

جنگ ژاپـنی

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه جنگ ژاپـنی را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:عصر خودرو: عصر خودرو: در اوضاع چند سال اخیر بازار ایران که محصولات پیش رونده کُره جنوبی حکم سکه بازار را گرفته اند و از آمار فروش بسیار خوبی برخوردارند، هنوز هم جای امیدی برای افرادی که از خودروی زیر پای خود اصالت و کیفیت ساخت ژاپنی می طلبند، وجود دارد.به گزارش پایگاه تفریحی « عصر خودرو »، هر چند که اکثر محصولات خانوادگی این کشور در حال حاضر قیمتی بالاتر از ۱۵۰ میلیون تومان دارند اما اگر در برندهایی به غیر از خانواده تویوتا وارد شویم، کورسوی امیدی دیده می شود. لنسر و سیویک دو خودروی خوشنام که آوازه خود را مدیون محبوبیت نسل های دهه ۹۰ خود در بازار ایران هستند در این بخش پیش روی هم قرار می گیرند. سیویک با وجود موفقیت در بازار جهانی، با توجه به عدم عرضه گسترده و بدون شبکه گسترده خدمات پس از فروش توسط «فامیلی موتور» تنها یک سال به بازار ایران عرضه شد و چندان فراگیر نشد. در برابر، میتسوبیشی لنسر نیز با وجود تبلیغات «آرین موتور»، هنوز نتوانسته پوزه کُره ای های پر طرفدار را به خاک بمالد اما با توجه به تجربه بیشتر وارد کننده میتسوبیشی، اوضاع بسیار بهتری در بازار نسبت به سیویک دارد. لنسر در حدود ۳ سال می باشد که در دو نوع ۱٫۶ و ۱٫۸ لیتر به بازار ایران وارد می شود و نسخه ۱٫۸ لیتری به گیربکس CVT مجهز می باشد. در واقع این دو لنسر با بیش از ۳۰ میلیون تومان اختلاف قیمت برای دو بازار مختلف در نظر گرفته شده اند که نمونه ۱٫۸ لیتری آن نزدیک ترین گزینه به سیویک حدودا ۲ سال کارکرده در بازار دست دوم می باشد. داینامیک یا جعبه ای؟! لنسر با وجود گذر از نسل های مختلف، هنوز هم حالت جعبه ای خود را حفظ کرده و ممکن است یکی از دلایل محبوبیت آن هم همین اصالت بصری نهفته در بدنه این خودروست. در مقابل، هرچند که سیویک هم طراحی بسیار ساده ای دارد اما خطوط نرم تری در بدنه آن دیده می شود. در این نوشته چهارمین نسل از میتسوبیشی لنسر را در برابر نهمین ایستگاه سیویک قرار می دهیم که ناگفته پیداست، سیویک در طول دوره تولید فراز و نشیب های بسیار بیشتری را گذرانده می باشد. در واقع نهمین نسل از هوندا سیویک که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد، آیرودینامیک ترین و مدرن ترین چهره از این خودرو را از ابتدا تا کنون به نمایش می گذارد؛ طرحی که توسط منتقدین و متخصصین علم طراحی صنعتی، تحت عنوان «انرژیک» و «پویا» شناخته شده می باشد. در برابر این ظاهر دلفریب، لنسری را داریم که در چهارمین نسل خود هنوز هم ساده و به دور از هر گونه اغراق طراحی شده و به نظر می رسد میتسوبیشی برای خلق این اثر، برای حفظ اصالت تا حد بسیار زیادی محافظ کارانه عمل کرده می باشد. هر دو خودرو در یک کلاس، یعنی سدان های کامپکت (فشرده) دسته بندی می شوند و هر دو از ۴ در و یک صندوق بهره می برند. لنسر با ۴٫۵۷۰ متر طول، در حدود ۵ سانتی متر از سیویک طویل تر می باشد اما این طویل تر بودن تاثیر چندانی در فضای کابین نداشته و شما روی صندلی های هر دو خودرو به یک میزان راحتی را حس خواهید کرد. هرچند که به نظر می رسد داشبورد سیویک تا حدودی بزرگ تر طراحی شده و در نتیجه فضای کابین محدود تر به نظر می رسد. سیویک در ۴ تیپ VTi ، EXi ، EX و LX به بازار ایران عرضه شد که تفاوت این تیپ بندی ها تنها در امکانات و برخی جزئیات ظاهری می باشد و نمونه VTi با رینگ های ۱۷ اینچ، مه شکن جلو، چراغ روز، دستگیره های درِ کروم، سانروف، دوربین دید عقب، صندلی های چرمی و…، کامل ترین تیپ این خودرو به شمار می رود. در مقابل لنسر نیز در ۴ تیپ به ترتیب شماره به بازار ایران عرضه شد که در حال حاضر در نمونه ۱٫۸ لیتری تنها تیپ۴ این خودرو با حداکثر میزان امکانات، از نمایندگی های آرین موتور قابل خریداری می باشد. ۱٫۸ در برابر ۱٫۸ هر دو خودروساز برای این محصولات کوچک از گستره پیشرانه های کم مصرف گسترده ای بهره گرفته اند که فامیلی موتور و آرین موتور به عنوان وارد کنندگان به ترتیب هوندا و میتسوبیشی، نمونه ۱٫۸ لیتری از این دو محصول را برای بازار ایران در نظر گرفته اند. هر دو خودرو از ۴ سیلندر، ۱۶ سوپاپ، حجم موتوری شبیه به هم و در نهایت جعبه دنده خودکار بهره می برند. اما نمونه مورد استفاده روی لنسر با بهره گیری از تکنولوژی MIVEC (تکنولوژی زمان بندی متغیر باز و بست سوپاپ های اختصاصی میتسوبیشی) قادر به تولید ۱۳۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه می باشد که همچنین این پیشرانه نهایت گشتاوری معادل ۱۷۶ نیوتن متر در دور میانی ۴۲۰۰ دور بر دقیقه را نیز در اختیار راننده قرار می دهد. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای این خودرو نیز از نوع ضریب متغیر CVTا(INVECS III) می باشد که شما همچنین قادر به تعویض دنده دستی ۶ سرعته از روی لیور یا شیفترهای پشت فرمان خواهید بود. در مقابل هوندا سیویک با حجمی مشابه، قادر به تولید ۱۳۹ اسب بخار، یعنی تنها یک واحد بیشتر از لنسر می باشد که با توجه به گشتاور ۱۷۷ نیوتن متری، دیده می شود که این دو پیشرانه در بخش تورک نیز تنها یک واحد اختلاف دارند. اما هوندا برای این محصول از جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک ساده بهره گرفته می باشد که در قیاس با نمونه CVT مورد استفاده روی لنسر، ضرایب بلندتر اما ساختمان ساده تری دارد. به همین خاطر، در صورت بروز مشکل و خرابی، جعبه دنده این خودرو هزینه کمتری روی دست شما می گذارد. کدام را انتخاب کنیم؟! همانطور که گفته شد، هوندا سیویک تنها در سال ۲۰۱۳ به بازار ایران راه پیدا کرد و با توجه به عدم گستردگی نمایندگی های فامیلی موتور در سطح کشور، خدمات پس از فروش این خودرو هنوز اوضاع مناسبی ندارد. با توجه به اینکه این خودرو در حال حاضر یک گزینه دست دوم به شمار می رود، تاکید می کنیم که به سراغ نمونه های بسیار کم کارکرد و در حد صفر آن بروید که چیزی در حدود ۱۲۵ میلیون تومان در نسخه VTi فی می خورد. اما لنسر ۱٫۸ تیپ ۴ به عنوان فول ترین نسخه از لنسر، با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۱۰درصدی، ۱۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده که با توجه به صفر کیلومتر بودن، خدمات بهتر، چهره جوان پسند و اسپرت تر، گارانتی و مسائلی از این قبیل، گزینه ای بهتر به نظر می رسد. برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران پیچ اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

جمعه ، ۱۷مهر۱۳۹۴

[تماشا متن کامل خبر]

جنگ ژاپـنی

منبع : پورتال پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره جنگ ژاپـنی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا