جزئیات دیدار نعمت‌زاده با همتای ترک

جزئیات دیدار نعمت‌زاده با همتای ترک

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
 محمدرضا نعمت‌زاده جزئیات دیدار نعمت‌زاده با همتای ترک

وزیر گمرک و تجارت ترکیه؛
جزئیات دیدار نعمت‌زاده با همتای ترک
وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با وزیر گمرک و تجارت ترکیه دیدار و درباره نحوه توسعه همکاری‌های گمرکی، رفع مشکلات پایانه‌های مرزی و راه‌های گسترش مبادلات تجاری دو کشور گفت‌وگو وتبادل نظر کرد.

  به گزارش سرویس اقتصادی “جام نیوز”، آشچی وزیر گمرک و تجارت ترکیه در این آغاز این دیدار با ابراز تاسف نسبت به کشته‌شدن صدها حاجی ایرانی در فاجعه منا و تسلیت به ملت و دولت ایران، گفت: ملت و دولت ترکیه خود را در غم و اندوه مردم ایران شریک می‌دانند.

در این دیدار موضوع همکاری‌های گمرکی، رفع موانع و محدودیت‌های کاری ایجادشده در مرز گوربولاغ و بازرگان مورد بحث قرار گرفت.

محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به وضعیت پایانه‌های غیر فعال و فعال مرزی بین دو کشور گفت: بسته‌بودن مرزها موجب انباشته‌شدن و افزایش حجم کاری پایانه مرزی بازرگان – گوربولاغ شده می باشد که باید تلاش شود این مشکل هرچه زودتر برطرف شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مشکل تاخیر در اجرای طرح پنجره واحد گمرکی گفت: اجرای این طرح جهت کاستن از دیوانسالاری و امور گمرکی مضاعف در دو سوی مرز بازرگان و گوربولاغ موضوعی بسیار مهم و ضروری می باشد.

وی با اشاره به موضوع هدف‌گذاری چشم‌انداز ۳۰ میلیارد دلاری تجاری اقتصادی بین دو کشور که از سوی رئیسان جمهوری دو کشور تعیین شده می باشد، گفت: متاسفانه طی دو سال اخیر شاهد کاهش حجم مبادلات هستیم. ناآرامی‌ها در مناطق شرقی ترکیه، تجارت دو کشور را تحت تاثیر قرار داده می باشد. امیدواریم از طریق ایجاد راهکار‌های مناسب و توسعه مناسبات اقتصادی – تجاری اهداف بلند مورد توافق در چشم‌انداز ۳۰ میلیارد دلاری، هر چه سریع‌تر محقق شود.

وزیر گمرک و تجارت ترکیه نیز اظهار کرد: آنکارا معتقد می باشد حجم مبادلات بازرگانی دو کشور نه‌تنها ظرفیت ارتقا به ۳۰ میلیارد دلار بلکه به ۱۰۰ میلیارد دلار را نیز دارد. ما باید از طریق تلاش و ارتقای مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی در سطوح مختلف با سرعت بیشتری به سوی این هدف تعیین‌شده حرکت کنیم.

وی همچنین در مورد اهمیت بازگشایی مجموعه مرزهای ترکیه با ایران گفت: امیدواریم به زودی همه مرزهای میان دو کشور را فعال کنیم.

علیرضا بیگدلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و ولی‌الله افخمی معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه و تجارت ایران نیز در دیدار نعمت‌زاده و آشچی حضور داشتند./صبحانه/۱۱۰

۱۰/۰۷/۱۳۹۴ – ۱۹:۳۰

این صفحه را در گوگل شاخص کنید



[ارسال شده از: جام نیوز]

[تعداد بازديد از اين نوشته: ۱]

جزئیات دیدار نعمت‌زاده با همتای ترک

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا