جرم های لفظی جزء پنج جرم نخست کشور

جرم های لفظی جزء پنج جرم نخست کشور

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه جرم های لفظی جزء پنج جرم نخست کشور را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جرم های لفظی جزء پنج جرم نخست کشور
معاون اجتماعی و پیشگیری و وقوع از جرم قوه قضائیه گفت: جرم های لفظی مانند توهین، تهدید و اهانت، جزء پنج جرم نخست کشور هست.
معاون اجتماعی و پیشگیری و وقوع از جرم قوه قضائیه گفت: جرم های لفظی مانند توهین، تهدید و اهانت، جزء پنج جرم نخست کشور هست.

محمدباقر الفت افزود: تهدید از عناوین مجرمانه هست و قانونگذار این جرم را نهی و برای افرادی که مرتکب این جرم می شوند، مجازات تعیین کرده هست و دادگاه ها نیز به این جرایم رسیدگی می کنند.

وی افزود: متاسفانه یکی از پنج عنوان جرم نخست کشور، تهدید، توهین و اهانت یعنی جرائمی هست که در واقع لفظی هست و ریشه در خشونت دارد که در معاونت پیشگیری، برنامه های جدی برای کاهش خشونت هم از حیث فرهنگی و هم از حیث اجتماعی، وضعی و امنیتی داریم.

* استفاده از سلاح گرم و سرد، اوج خشونت و اجلی هست

این مقام قضائی درباره آموزش کنترل خشم و خشونت ، استفاده از سلاح گرم و سرد را اوج خشونت دانست و تصریح کرد: برنامه های خوب فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش در مدارس داریم که قرار هست در مدارس این موضوع به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی اضافه کرد: همچنین در حال همکاری با صدا و سیما برای آموزش شهروندان هستیم و این موضوع به زودی اجرائی می شود.

* آموزش رفع آسیب های فرهنگی در دراز مدت تاثیر دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه در دراز مدت باید منتظر تاثیرات این آموزش، باشیم، گفت: اگر آسیب های فرهنگی قرار هست از اخلاق مرتفع شود حداقل به همان مدتی زمان نیاز دارد که این آسیب به وجود آمده هست.

وی با ذکر مثالی ادامه داد: اگر ۱۰ سال طول کشید تا یک آسیب در کشور بوجود بیاید؛ به همان اندازه یعنی حداقل ۱۰ سال زمان نیاز داریم تا بخواهیم بصورت جدی روی این موضوع کار کنیم و آن را به زمان اول، برگردانیم.

به گزارش ایرنا، علیرضا ساوری، مدیر کل پیشگیری وضعی قوه قضائیه، پیش تر از وجود یک هزار و ۹۸۰ عنوان مجرمانه در کشور خبر داده و گفته بود، پنج عنوان اتهامی شامل سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی و تهدید، ۴۰ درصد پرونده های سال ۱۳۹۳ را تشکیل می دهد و جزء پنج جرم نخست کشور هست.

به گفته ساوری، ۱۴ درصد پرونده های ورودی دستگاه قضائیه در سال ۱۳۹۳ را تخریب، کلاهبرداری، خیانت در امانت، نگهداری و مالکیت مواد مخدر و استعمال مواد مخدر به خود اختصاص داده هست.

منبع : ايــرنا

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ – ۱۳:۴۴

جرم های لفظی جزء پنج جرم نخست کشور

منبع : پورتال پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره جرم های لفظی جزء پنج جرم نخست کشور با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا