توصیه جدی غذایی به بانوان باردار

توصیه جدی غذایی به بانوان باردار

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه توصیه جدی غذایی به بانوان باردار را ببینید.

پورتال یک آرشیو وب فارسی:برترین ها:
توصیه جدی غذایی به بانوان باردار

طبق پژوهش های اخیر و برخلاف باورهای عامیانه بانوان باردار نیازی به پرخوری برای تامین انرژی دو نفر ندارند.

خبرگزاری مهر: بر اساس گزارش پژوهشگران استرالیایی، بدن بانوان در طول دوران بارداری قادر به کسب انرژی اضافه از مواد غذایی مصرفی روزانه بوده و کالری اضافی مورد نیاز خود را از این مواد استخراج می کنند به همین دلیل بر خلاف باورهای عامیانه این گروه از بانوان  نیازی به پرخوری برای تامین انرژی دو نفر ندارند.

طبق این تحقیقات، برای تغذیه درست مادران باردار نیاز به یک رژیم غذایی متعادل هست و پیشنهاد می شود توصیه میل کردن غذای بیشتر در مورد مادران باردار ارزیابی مجدد شود.

در این پژوهش ها، محققان با کمک سنسورهای متحرک عوامل متعددی از جمله افزایش وزن، میزان انرژی مصرفی و جذب غذای ۲۶ زن باردار را مورد بررسی قرار دادند. این بانوان باردار در طول دوران بارداری خود به طور متوسط ۱۰ کیلو و ۸۰۰ گرم افزایش وزن داشته اند و به طور عمده ۷ کیلوگرم از توده چربی بدنشان در سه ماهه اول و دوم بارداری انباشته شده هست. این تجمع چربی در بانوان شرکت کننده بدون مصرف مواد غذایی اضافی بوده اگرچه انرژی موردنیاز روزانه شان ۸ درصد افزایش پیدا کرده هست.

این مطالعات و یافته های آن نشان می دهد که در دوران بارداری تغییرات متابولیک چشمگیری در بانوان باردار ایجاد می شود که سبب حفظ انرژی اضافی به صورت چربی شده و کالری بیشتری از مواد غذایی استخراج می شود.   

همچنین این تحقیقات مشخص می سازد که چربی ذخیره شده در بدن بانوان باردار از اهمیت بالایی برخوردار بوده چراکه در طول دوره بارداری برای رشد جنین و همچنین پس از تولد در دوران شیردهی، به خصوص در شش ماه اول پس از زایمان، بسیار کمک کننده هست.

لازم به ذکر هست که افزایش وزن ایجاد شده در دوران بارداری احتمال ابتلا به بیماری های دیابت و Pre-eclampsia (ازعوارض دوران بارداری و یک اختلال چندارگانی که باعث عوارض جنینی و مادری می‌ شود) را بالا می برد و منجر به افزایش بیماری های قلبی در فرزندان آنان می شود.  

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ – ۰۰:۴۶

توصیه جدی غذایی به بانوان باردار

منبع : وبسایت پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره توصیه جدی غذایی به بانوان باردار با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا