توسعه موج مقاومت مردم فلسطین در «جمعه خشم» |اخبار ایران و جهان

توسعه موج مقاومت مردم فلسطین در «جمعه خشم» |اخبار ایران و جهان

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه توسعه موج مقاومت مردم فلسطین در «جمعه خشم» |اخبار ایران و جهان را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:تابناک: توسعه موج مقاومت مردم فلسطین در «جمعه خشم»
موج جدید مقاومت مردم فلسطین در مقابل صهیونیست ها که از آن با عنوان «انتفاضه سوم» یاد می شود، روز به روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد. در حالی که امروز از سوی گروه های مقاومت فلسطینی با عنوان «جمعه خشم» علیه صهیونیست ها نامگذاری شده، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تعداد دیگری شهید و مجروح بر جای گذاشته هست.
کد خبر: ۵۳۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ – ۱۴:۱۷ – ۱۶ October 2015

توسعه موج مقاومت مردم فلسطین در «جمعه خشم»
موج جدید مقاومت مردم فلسطین در مقابل صهیونیست ها که از آن با عنوان «انتفاضه سوم» یاد می شود، روز به روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد. در حالی که امروز از سوی گروه های مقاومت فلسطینی با عنوان «جمعه خشم» علیه صهیونیست ها نامگذاری شده، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تعداد دیگری شهید و مجروح بر جای گذاشته هست.

به گزارش «تابناک»، آن گونه که نیروهای انتفاضه و گروه های مقاومت فلسطین از چند روز پیش اعلام کرده بودند، امروز به عنوان «جمعه خشم» علیه صهیونیست ها نامگذاری شده و بنا بر این بوده که مردم پس از برگزاری نماز جمعه، در کرانه باختری و نوار غزه به تظاهرات بپردازند. همین امر سبب شده رژیم صهیونیستی از روز گذشته، تدابیر امنیتی خود را در سرزمین های فلسطینی تشدید کند.

بر این اساس، رژیم صهیونیستی نظامیان بیشتری را در قدس اشغالی مستقر کرده؛ به گونه ای که این منظقه به پادگان نظامی تبدیل شده هست. این رژیم همچنین ده ها پست ایست بازرسی ایجاد کرده هست. در اطراف شهرک جبل المکبر در جنوب شرقی قدس اشغالی نیز ایست بازرسی های نظامی برپا شده هست. این علاوه بر ایست بازرسی های ایجاد شده در دو منطقه العبیدیه و الجسر و نزدیک شهرک صهیونیست نشین نحال عوز هست. 

در همین حال، صبح امروز منابع فلسطینی گزارش دادند که یک جوان ساکن غزه در اثر شدت جراحتی که پنج روز پیش به وی وارد شده بود، به شهادت رسید. شوقی عبید  عبید که از ساکنان اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه هست، در جریان درگیری در گذرگاه ایرز هدف اصابت چند گلوله قرار گرفت و به بیمارستان الشفاء در غزه انتقال داده شد و پس از آن خبر شهادت وی در اثر شدت جراحت وارده اعلام شد.

با شهادت این جوان ساکن غزه، شمار شهدای نوار غزه طی ۱۶ روز گذشته به ۱۲ نفر و تعداد زخمی ها نیز به ۳۲۸ نفر رسید. در همین رابطه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدا از اوایل اکتبر جاری تا کنون در کرانه باختری و نوار غزه به ۳۵ نفر رسیده هست. در گزارش ها آمده هست که تعداد زخمی ها نیز بیش از ۱۳۰۰ نفر هست که حدود ۵۵۰ نفر از آنها هدف اصابت گلوله جنگی و ۶۰۰ نفر نیز هدف اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته اند و گذشته از آن، ۱۳۷ نفر نیز مورد ضرب و جرح از سوی نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان قرار گرفته و ۶ شهروند نیز دچار سوختگی شده اند. بیش از ۲۰۰ کودک و ۴۰ زن نیز در جریان حملات صهیونیست ها و شهرک نشینان زخمی شده اند.

این در حالی هست که نیروهای اشغالگر صهیونیست، بامداد امروز، جمعه نیز به چند منظقه در کرانه باختری و منازل چند شهروند فلسطینی یورش بردند. نیروهای اشغالگر همچنین به منازل فلسطینیان در شهرهای کرانه باختری یورش برده و ۱۳ فلسطینی را بازداشت کردند. از سوی دیگر، نیروهای پلیس این رژیم شب گذشته با اعمال محدودیت سنی از ورود مردان زیر ۴۰ سال به مسجد الاقصی ممانعت کردند. نیروهای پلیس رژیم اشغالگر مدعی هستند که محدودیتی برای ورود خواهران به مسجد الاقصی وجود ندارد اما در عین حال نیروهای زیادی را در اطراف مسجد و شرق قدس مستقر کرده اند.

اما تشدید تدابیر امنیتی از سوی رژیم صهیونیستی تنها به این موارد محدود نشده و پس از اعزام تانک به مرز غزه در روز چهارشنبه، ارتش رژیم صهیونیستی دیروز سامانه ضدموشکی پاتریوت را در منظقه بئرالسبع مستقر کرد. صهیونیست ها مدعی هستند با توجه به حضور پررنگ سامانه «گنبد آهنین» در نزدیکی مرزهای غزه، استقرار پاتریوت می‌تواند گامی محکم‌تر برای اطمینان از انهدام موشک‌های مقاومت در آسمان باشد. 

در این شرایط و با توجه به وخیم تر شدن روزافزون اوضاع در سرزمین های اشغالی، شورای امنیت سازمان ملل عصر امروز جلسه‌ای اضطراری برای بررسی وضعیت فلسطین و متشنج شدن اوضاع قدس و کرانه باختری تشکیل می‌دهد. این نشست به درخواست اردن به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت برگزار می‌شود. «ریاض منصور»، نماینده فلسطین در سازمان ملل دیروز وضعیت کرانه باختری و قدس اشغالی را به حالت انفجار توصیف کرد و خواستار رسیدگی به آن شد.

منصور همچنین اظهار داشت فلسطینی‌ها می‌خواهند سازمان ملل اعزام نیروهای محافظ به قدس اشغالی برای کمک به آرام کردن خشونت‌ها را مورد بررسی قرار دهد. به گفته وی، این پیشنهاد در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که هدفش متوقف کردن هفته‌ها درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌هاست، گنجانده می‌شود. نماینده فلسطینی‌ها گفت دفتر امور قانونی سازمان ملل یک گزارش ۴۴ صفحه‌ای تهیه کرده هست که جزئیات گزینه‌های لازم برای حفاظت از فلسطینی‌ها تشریح کرده هست اما شورای امنیت باید درباره آن رایزنی کند.

توسعه موج مقاومت مردم فلسطین در «جمعه خشم» |اخبار ایران و جهان

منبع : پورتال پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره توسعه موج مقاومت مردم فلسطین در «جمعه خشم» |اخبار ایران و جهان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا