تمرینات مناسب برای کسب به آرامش

تمرینات مناسب برای کسب به آرامش

comfort_01

برای رسیدن به آرامش واقعی و لمس آن بهتر هست از ذهنتان کمک بگیرید و برای رسیدن به  این امر وقتی بگذارید!

تصور متمرکز، بر این مفهوم استوار هست که بدن و ذهن با هم در ارتباطند. با استفاده از همه حواس خود بدن شما احساس خواهد کرد که این تصور واقعی هست. یکی از مثال هایی که اغلب استفاده می شود تصویر کردن یک پرتقال یا لیمو با تمام جزئیاتش هست؛ بو، رنگ و بافت پوست.

برای شروع به تصور کردن بوی لیمو ادامه دهید و سپس خودتان را در حال برداشتن برشی از لیمو ببینید و احساس کنید آب لیمو را در دهان خود می چکانید. بسیاری از مردم با این تصویرسازی بزاق شان ترشح می شود. این تمرین نشان می دهد و اثبات می کند که چطور بدن شما به آنچه که تصور می کنید، پاسخ می دهد.

حال می توانید برای رسیدن به آرامش یک تصویر آرامش بخش را در ذهن مجسم کنید. مثل رودخانه یا باغ. این وضعیت آرامش بخش می تواند در التیام پیدا کردن، یادگیری، خلاقیت و اجرا کمک کند. تصویرسازی به شما کمک خواهد کرد احساسات و کارهای سخت را بیشتر تحت کنترل در آورید و در نتیجه  توجه، سلامت و احساس خوب بودن را بهبود بخشید.

تصور متمرکز در چه مواردی استفاده می شود؟

تصور متمرکز استفاده های زیادی دارد. می توانید از آن برای افزایش آرمیدگی کمک بگیرید که خود منجر به کاهش فشار خون و کاهش مشکلات مربوط به استرس خواهد شد. همچنین از آن می توانید برای رسیدن به اهداف خود (مثل کم کردن وزن یا ترک سیگار)، مدیریت درد و تحریک درمان کمک بگیرید. با تصور متمرکز حتی می توانید خود را برای یک مسابقه ورزشی یا سخنرانی عمومی آماده کنید.

تصور متمرکز یک روش سالم و ایمن هست و هیچ گونه خطری ندارد. نشان داده شده هست که در بیماریهای مزمن انسدادی ریه یا COPD با افزایش غلظت اکسیژن خون، در بیماری آرتروز و در خواهران وقتی با تمرینات آرامش بخشی یا ریلکسیشن ترکیب شود با تسکین علائم و افزایش کیفیت زندگی بیمار، در ترک سیگار، در کودکان بالای ۵ سال سن و دارای ناراحتی معده، در سردردهای تنشی، در اضطراب، سرطان، سندرم خستگی مزمن، افسردگی، خستگی، فشار خون بالا، درد، ریلکسیشن، اضطراب اجتماعی، از دست دادن وزن و دیگر بیماری ها، به کمک بیمار آمده و درمان وی را تسریع می بخشد.

اگر از درمان های جایگزین استفاده می کنید یا اینکه می خواهید درمان جایگزین را با درمان پزشکی خود ترکیب کنید، حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. ممکن است کنار گذاشتن درمان پزشکی و تکیه کردن بر درمان جایگزین با توجه به نوع بیماری که دارید، کار درست و ایمنی نباشد.

برای انجام این تمرین به این شیوه عمل کنید:

تصویری آرامش‌بخش را در ذهنتان مجسم کنید که به شما کمک کند استرستان را تخفیف دهید.

به نقطه آرامی بروید که بتوانید در آنجا بدون مزاحمت به حالت آرامش برسید.

چشمانتان را ببندید و چند بار به طور عمیق نفس کشید.

به طور مکرر جای سرسبزی را در ذهنتان تجسم کنید، تصور کنید که در کنار ساحل هستید یا دارید ماهی می‌گیرد. همه مناظر، صداها و بوها را مجسم کنید.

دست‌کم ۲۰ دقیقه در روز را به انجام این تمرین اختصاص دهید.

تمرینات مناسب برای کسب به آرامش

منبع : پورتال دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] مختصری درباره عارضه های دوپینگ بوتاکس لب؛ عوارض، کاربرد و مقایسه با فیلر لب

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] نقوی حسینی امانو گفت بنا داریم تا پایان سال میلادی همه اختلافات با ایران را حل کنیم تصاویری از جشن تولدی که رضا صادقی برای همسرش گرفته می باشد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا