تاکید بر نقش خطیر شرکتهای پخش در شرایط امروز جامعه
- بهدست:
- دستهبندی: مطالب جدید
تاکید بر نقش خطیر شرکتهای پخش در شرایط امروز جامعه
وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تاکید بر نقش خطیر شرکتهای پخش در شرایط امروز جامعه را ببینید.
به گزارش ایلنا؛ مجتبی خسروتاج در دومین کنفرانس صنعت پخش ایران گفت: صنعت پخش به دلیل ارتباط دو سویه، از یک طرف با واحدهای تولیدی و از سوی دیگر با مصرفکنندگان، از تخصص و هوش و ظرفیتی برخوردار می باشد که این توان را در سایر تشکلهای صنفی کمتر میتوان دید. وی تصریح کرد: وظیفه بازاریابی و ارتباط با مشتری که همان مصرفکنندگان در کشور هستند موجب افزایش ظرفیتهایی در این صنعت میشود که در سایر صنایع کمتر یافت میشود. به گفته خسرو تاج ؛ صنعت پخش هم میتواند به دلیل ارتباط نزدیک با تولید و مصرف از هر بخشی و یا نهادی سریعتر علائم مربوط به رونق و رکود را در بازار شناسایی کند و به موقع مسئولین و دستگاههای مرتبط را مطلع و اقدامات پیشگیرانه را سر راه مسئولین قرار دهد. معاون وزیر در امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درادامه اظهار کرد: این صنعت با ابتکارات و خلاقیتهای خود نیز میتواند در شرایط رکودی که ممکن می باشد تقاضای مؤثر در اثر دو عامل کیفیت و قیمت کاهش پیدا کرده باشد ایفای نقش نماید. خسروتاج همچنین با بیان اینکه شرکتهای پخش در زمینه تأمین کالا مسئولیت خطیری بر عهده داشته و از نقش مدیریتی مهمی نیز برخوردارند خاطرنشان کرد: چرا که از یک سو میتوانند نسبت به کاهش همه حلقههای هزینه در زنجیره، موجبات کاهش قیمت تمام شده برای فروش را فراهم کنند و هم میتوانند با تولید برند برای شرکت پخش نگرانیهای مصرف کننده را نسبت به کنترل کیفی کالاها برطرف نموده و با استفاده از برند کنترل کیفی خود، اطمینان خاطر در مصرفکننده را به وجود بیاورند. قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: گردش کالا، موجودی و تحویل به موقع کالا به مصرف کننده یا شبکههای خردهفروشی توزیع نیز عامل سومی می باشد که میتواند موجبات رضایت مشتری را فراهم نموده و شرکتهای پخش را در خدمات رسانی به مردم موفق نماید. خسروتاج یادآور شد: به هر میزان ایستگاههای سر راه توزیع از تولید تا مصرفکننده کاهش یابد، هزینههای مبادله نیز کاهش یافته و قیمت به رقم پایینتری برای مصرفکننده تمام خواهد شد و در این راستا باید نظام بازرگانی داخلی کشور در بخش کالارسانی متحول شده و با توجه به اهمیت زمان، کیفیت و سرعت، شفافیت نظام مالی و امنیت خرید از تجربه جهانی در امر کالارسانی، با حفظ کلیه نُرمها و ارزشهای جمهوری اسلامی ایران، نظام بازرگانی را متحول نمود. وی در ادامه اظهار کرد: محور همکاریها در تمامی مذاکرات با کشورهای اروپایی، تأکید بر سرمایهگذاری مشترک در تولید، صادرات، انتقال دانش فنی و مسائلی از این دست بوده می باشد و جذب سرمایه خارجی و یا ایرانیان خارج از کشور برای ایجاد فروشگاههای بزرگ عرضه کالا و خدمات، که رضایتمندی بیشتر مصرفکنندگان را به دنبال داشته باشد، پیگیری شده می باشد و در حال پیگیری توسعه اینگونه فروشگاهها در نظام توزیع کشور هستیم. معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در ادامه به موضوع مسابقه و فضای رقابتی و نقش آن در ارتقای کیفی کالا و خدمات اشاره کرد و گفت: ممکن می باشد این امر در سطح خُرد، برای شرکت یا بنگاهی مخاطرهآمیز و یا ضد منافع بنگاهها تلقی شود، ولی زمانی که از منظر منافع ملی و مشتریان و ارتقای کیفی محصول و قدرت حضور در صحنههای بینالمللی و توسعه صادرات مطرح باشد، مسابقه به عنوان عنصری ضروری در توسعه اقتصادی مطرح می باشد و باید در یک کار حساب شده و کارشناسی به استقبال فضای رقابتی برویم. خسروتاج در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع صادرات خدمات از کشور، که متکی به سرمایه انسانی و فکری جوانان کشور می باشد، پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه بزرگترین سرمایه صنعت پخش کشور، نیروی انسانی زبده و دانشبنیان آن در امر توزیع، بازاریابی و کالارسانی بوده و از طرفی کشور به دنبال گسترش پیوندهای اقتصادی در قسمت با کشورهای همسایه می باشد، ضرورری می باشد که شرکتهای پخش برای حضور در صحنه صادرات خدمات در بخش کالارسانی و توزیع و در کشورهای پیرامونی فعال شوند.
۱۳۹۴/۰۷/۲۱ ۱۶:۴۹:۵۴
تاکید بر نقش خطیر شرکتهای پخش در شرایط امروز جامعه
منبع : وبسایت پورتال یک
لطفا نظر خود را درباره تاکید بر نقش خطیر شرکتهای پخش در شرایط امروز جامعه با ما در میان بگذارید.
بدون دیدگاه