تاثیر ویتامین D3 + امگا ۳ در سلامت قلب و عروق

تاثیر ویتامین D3 + امگا ۳ در سلامت قلب و عروق

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تاثیر ویتامین D3 + امگا ۳ در سلامت قلب و عروق را ببینید.

واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تاثیر ویتامین D3 + امگا ۳ در سلامت قلب و عروق
کد خبر: ۵۵۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ – ۱۱:۴۷ – ۰۹ December 2015

براساس تحقیقات پزشکی صورت گرفته توسط دپارتمان قلب وعروق بیمارستان آموزشی دانشگاه گیسن آلمان، بهتراست ترکیب ویتامین D3 به همراه امگا۳ برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مصرف شود.

به گزارش فارس، به گفته محققان مطالعات بر روی اثر بخشی امگا ۳ و ویتامین D3 متمرکز شده است. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که مصرف امگا ۳ باعث بهبود آریتمی (ضربان نامنظم قلب)، لخته شدن خون، کاهش تری گلیسرید  و فشار خون بالا می شود. همچنین امگا ۳ اثر ضد التهابی داشته و به بهبود التهاب عضله قلب کمک می کند و از این طریق می تواند از مرگ‌های ناگهانی قلبی پیشگیری می‌کند.

از سوی دیگر ویتامین ۳D علاوه بر پیشگیری و درمان پوکی استخوان، اثرات مفیدی بر سیستم قلبی و عروقی دارد.  کمبود ویتامین D3 به افزایش سطوح هورمون پاراتیروئید مرتبط است که این کمبود به فشار خون بالا و هایپرتروفی بطن چپ قلب (بزرگ شدن عضله چپ قلب)، افزایش مقاومت به انسولین و در نهایت به تصلب شرایین و عوارض قلبی و عروقی دیگر منجر می شود.

این گزارش ضمن تاکید بر این نکته که افرادی که کمبود ویتامین D3 دارند بیشتر به بیماری قلبی مبتلا می شوند می افزاید: بسیاری از فاکتورهای خطر ابتلا به بیماری­‌های قلبی شامل فشار خون بالا، دیابت و چربی خون بالا تحت تاثیر ویتامین ۳D هستند. همچنین در بیماران مبتلا به نارسایی­‌های قلبی و گرفتگی عروق، پوکی استخوان و کاهش تراکم بافت استخوان، کمبود ویتامین ۳D رایج است.

در این گزارش در خصوص دلایل کمبود ویتامین۳D آمده است: از آنجایی که تولید ویتامین D3 در بدن وابسته به تابش اشعه فرابنفش خورشید است، بخش از کمبود این ویتامین به فاکتورهای بسیاری مانند موقعیت جغرافیایی، ارتفاع شهرستان محل زندگی از سطح دریا، فصل، سن، نوع رنگدانه­‌های پوستی، نوع لباس و پوشش و آلودگی هوا بستگی دارد. ضمن اینکه دیگر فاکتورهایی که باعث کمبود ویتامین D3 می­‌شوند، تغذیه نامناسب، بیماری­‌های مزمن و نارسایی کلیوی هستند.

در این گزارش در خصوص تاثیر ویتامین D3 + امگا ۳  در سلامت قلب و عروق تصریح می کند: راهکارهای متفاوتی برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی وجود دارد. علاوه بر درمان دارویی و اصلاح شیوه زندگی، تغییر و اصلاح رژیم غذایی و استفاده از مکمل ویتامین D3 و امگا ۳ می تواند نقش موثری در بهبود بیماری قلبی ایفا کند. و این درحالیست که توانایی بالقوه این دو ماده در کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی موضوع روز بسیاری از مطالعات است.

 

تاثیر ویتامین D3 + امگا ۳ در سلامت قلب و عروق

منبع : سایت واضح

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا