تاثیرات مثبت ورزش در زمان قاعدگی

تاثیرات مثبت ورزش در زمان قاعدگی

piroydi (1)

ورزش باعث کاهش درد قاعدگی می شود


تاثیرات مثبت ورزش کردن در زمان عادت ماهیانه

اگر در دوران قاعدگی یک کیسه آب گرم روی شکمتان گذاشته و یه قهوه یا چای در دستتان می گیرید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که به جای این کارها ورزش را امتحان کنید.
طبق گفته های دکتر راجینی آگاروال، مسئله ای که بیشتر مردم نمی توانند آن را درک کنند این هست که قاعدگی یک پدیده سالم طبیعی هست که در آن بافت های رحم ریخته و خونریزی رخ می دهد، و درست مثل زنی که نوش جان کردن، خوابیدن یا کار کردن را در این دوران متوقف نمی کند، ورزش را هم می توان ادامه داد.


ورزش باعث کاهش درد عادت ماهیانه می شود

دکتر دیوروو توضیح می دهد: ورزش کردن در دوران قاعدگی ناراحتی ناشی از آن را کاهش می دهد. در حالی که این امر هیچ توضیح علمی ندارد، اما مطالعات پراکنده ای وجود دارند که ادعا می کنند ورزش به تسکین بدن در طول دوران قاعدگی کمک می کند. ورزش با افزایش جریان خون از جمع شدن آن در قسمت لگن جلوگیری کرده و احساس گرفتگی را کاهش می دهد.


ورزش آرامتان می کند

گفته می شود دمای بدن در طول دوران قاعدگی پایین می آید، و این یکی از دلایلی هست که می توانید پیش از رسیدن به نقطه اوج (نقطه ای که بدن کم می آورد ) ورزش کنید. به طور خلاصه ورزش زمان خستگی را بهبود می دهد.

piroydi (2)

هنگام قاعدگی اگر خونریزی زیاد، حالت تهوع و درد بیش از حدی دارید، ورزش نکنید


در زمان عادت ماهیانه به نشانه های بدن توجه کنید

درست هست که ورزش کردن در دوران قاعدگی خیلی مفید هست، اما نه زمانی که با دردهای ناتوان کننده ای مواجه هستید. این دردها ممکن هست نشانه ای مشکلی در بدن باشد و باید به متخصص خواهران مراجعه کنید. اگر خونریزی زیاد، حالت تهوع و درد بیش از حدی دارید، توصیه می شود که ورزش نکنید.


مراقبت های لازم برای ورزش کردن

دکتر راجینی توصیه می کند که خواهران متاهل در حین ورزش کردن از تامپون استفاده کنند. استفاده از نوار بهداشتی حین ورزش کردن می تواند کمی ناراحت کننده باشد، و تامپون در این مورد بهتر هست. نوار بهداشتی یکی از بزرگترین دلایلی هست که افراد در دوران قاعدگی ورزش نمی کنند.


دکتر راجینی شرح می دهد: خواهران حس می کنند که اگر در دوران قاعدگی ورزش کنند از نظر نظافتی به مشکل برمی خورند، به همین دلیل من توصیه میکنم از تامپون استفاده کنند. البته فراموش نکنید که هر ۴ تا ۶ ساعت یک بار آن را عوض کنید تا از بروز عفونت پیشگیری شود. استفاده از پدهای معمولی در حین ورزش ممکن هست باعث تحریک و خارش شود. یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در ذهن داشته باشید این هست که زیاد آب بنوشید، به این دلیل که در دوران قاعدگی خون زیادی از دست می دهید و خونتان غلیظ می شود، پس خیلی مهم هست که آب زیادی بنوشید.


منبع : hidoctor.ir

تاثیرات مثبت ورزش در زمان قاعدگی

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره تاثیرات مثبت ورزش در زمان قاعدگی با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا