تاثیرات دود دست دوم سیگار

تاثیرات دود دست دوم سیگار

تاثیرات دود دست دوم سیگار

تاثیرات دود دست دوم سیگار

دود دست دوم دود سیگار یا تنباکو هست که به صورت غیر ارادی باعث استنشاق دود مضر و شیمیایی توسط افراد غیر سیگاری می شود که این دود ها مواد شیمیایی مانند نیکوتین و مونوکسید کربن دادا می باشد.

اگر کودکان در معرض دود دست دوم قرار بگیرند باعث مشکلات سلامتی در این کودکان می شود که از جمله این مشکلات می توان به آسم شدید ، مشکلات تنفسی ، و عفونت گوش اشاره کرد.

دود دست دوم سیگار


نوزادان متولد شده از مادرانی که در معرض دود دست دوم قرار داشته بودند نیز دارای مشکلات سلامتی می باشند همچنین از طریق شیر مادر نیز منتقل می شود.

رایج ترین دود دست دوم دود سیگار هست

بیش از ۷۰۰۰ از مواد شیمیایی مختلف در دود سیگار شناسایی شده هست که از این تعداد ، ۲۵۰ ماده مضر شناخته شده هست و ۶۹ از این مواد سرطان زا می باشند.

که موادی همچون بنزن ، بریلیوم فلزی سمی ، کادمیوم ، اکسید اتیلن ، فرمالدئید و … که شیمیایی هستند و بسیار برای انسان ها مضر هستند

بیش از ۸۰ درصد از دود سیگار بی بو و غیر قابل دیدن هست، بنابراین متوجه استنشاق مواد سمی سرطان زایی که اعضاء خانواده تان استنشاق می کنند نمی شوید.

تنها راه حفاظت از کودکان و اعضای خانواده در مقابل مواد سمی دود سیگار این هست که خانه و خودرو را پاکیزه کنید.

دود دست دوم سیگار چیست؟

دود دست دوم سیگار ترکیبی از ذرات و گازها هست. در هر مکانی که سیگار را روشن کنید، دود دست دوم سیگار تولید می شود. این نوع دود نه تنها ناخوشایند بلکه مرگبار هست.

دود دست دوم سیگار حاوی بیش از ۴۵۰۰ ماده شیمیایی – آرسنیک، بنزن و سیانید – محرک و سمی هست که سبب بروز بیماری های حاد مانند سرطان می شوند.

بیش از ۸۰ درصد دود دست دوم سیگار بی بو و غیر قابل دیدن هست. باز کردن درها و پنجره های خانه و خودرو سبب از میان رفتن تاثیر مخرب این دود نمی شوند.

ذرات مواد سمی و محرک دود سیگار، روی پوست بدن، کف خانه و خودرو، صندلی ها و … باقی می مانند.

دود دست دوم سیگار و خانواده شما

دود دست دوم سیگار برای افرادی – به خصوص کودکان – که در معرض آن قرار گیرند، خطرناک هست. کودکان به دلیل این که سریع تر از بزرگسالان تنفس می کنند، بیشتر از سایر افراد، سموم وارد بدن شان می شود.

نتیجه قرار گرفتن بیش از پنج میلیون کودک بریتانیایی که در معرض دود دست دوم سیگار قرار دارند، مراجعه به پزشک و بستری شدن در بیمارستان هست.

کودکانی که دود دست دوم سیگار را استنشاق می کنند، علاوه بر افزایش احتمال ابتلا به بیماری برونشیت، ذات الریه، آسم، عفونت گوش، مننژیت و نارسایی مرگ ناگهانی نوزاد، خطر ابتلا شان به سرطان ریه در کودکی و بزرگسالی هست.

اگر پنجره را باز یا در اتاقی دیگر سیگار دود کنیم چه اتفاقی می افتد؟

باز کردن در و پنجره یا دود کردن سیگار در اتاقی متفاوت در خانه، اعضای خانواده را در مقابل دود دست دوم سیگار محافظت نمی کند. دود آلوده و مخرب سیگار به دلیل غیر قابل دیدن بودن، کنترل کردنی نیست

دود دست دوم سیگار

 

The post تاثیرات دود دست دوم سیگار appeared first on پورتال ۱٫

تاثیرات دود دست دوم سیگار

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره تاثیرات دود دست دوم سیگار با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا