بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

مطالب جدید

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

سئو چیست what-is-seo

سئو چیست what-is-seo

هدف اصلی راه اندازی سایت برای هر کسب و کاری ، جذب مشتریان جدید و معرفی بهتر کسب و کار به مشتریان فعلی است؛ طبق نتایج رسمی بیش از ۸۰ درصد از مشتریان جدید هر کسب و کاری در فضای اینترنت را موتورهای جستجویی مانند گوگل ، یاهو ، بینگ و … به سمت‌شان هدایت می‌کنند که همین امر سبب ایجاد رقابتی شدید میان وبسایت‌های مختلف در یک حوزه می‌شود تا بتوانند در صدر نتایج جستجو قرار بگیرند. در این مرحله است که کلمه ای به اسم کوچک «سئو» خودنمایی می‌کند.

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو (به انگلیسی Search engine optimization)، روندی مناسب برای بهبود وضعیت دیده شدن یک وب سایت یا یک صفحه وب در یک موتور جستجو است. وب سایت هایی بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدید کننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو بدست می‌آوردند و طبیعتا می توانند از این طریق درآمدزایی داشته باشند. این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که بیشتر کاربران اینترنت، برای رسیدن به مطالب یا محصول مورد نظر خود، از موتورهای جستجو استفاده می کنند.

اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطالب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند. به طور فرض در سایت های گوگل و یاهو، تنها نتایج صفحه اول برای کاربران اهمیت دارد. بنابراین اگر می خواهید موتورهای جستجو ترافیک بالایی را به سمت وبسایتتان روانه کنند، وبسایتتان باید در صفحه اول نتایج جستجو قرار داشته باشد.

SEO توانایی انواع جستجو را در اختیار کاربران قرار می دهد. مثلا آنها می توانند عبارت مورد نظر خود را بر اساس دسته بندی های تصاویر، ویدیو، مکان، علم، خبر یا صنعت جستجو کنند. به عنوان یک تکنیک بازاریابی اینترنتی، بهینه سازی وب سایت شامل توسعه مطالب موجود در خود سایت، HTML و برنامه نویسی مربوط به آن است. همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی، حذف موانع مربوط به فعالیتهای نمایه سازی در موتور جستجو و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده یا لینک‌های ورودی، از دیگر تاکتیک‌های جستجوگرها است.

امروزه بهینه سازی موتور جستجو، به عنوان یک علم به صورت تخصصی دنبال می شود. افرادی که در این بخش از فناوری اطلاعات فعالیت می کنند، در مورد تاکتیک های فنی مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی، توضیحات و محتوای مناسب موتورهای جستجو، مطالعه و تحقیق می کنند. موتورهای جستجو، صفحات وبسایت ها را بوسیلۀ نرم افزار خزندگی (عنکبوت) فهرست بندی می کنند. اما متاسفانه همۀ نرم افزارهای خزندگی از چارچوب مشخصی پیروی نمی کنند. به طور مثال، اگر وب سایت شما رتبه خوبی در یکی از موتورهای جستجو داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورهای جستجو دارای موقعیتی مشابه نباشد. پیگیری همۀ تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو، از وظایف متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو است.

به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار می دهند. هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب می کنید، شما باید از این طراح درباره بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند. در صورتی که این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود. آنها باید بتوانند وبسایت های زیر نظر خود را در عین تغییر قوانین موتورهای جستجو، تابع مقررات نگه دارند. همچنین، شما باید از طراحان سایت خود بخواهید که وبسایتتان را طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو طراحی کنند. این کار نه تنها از نظر زمانی مشکلی ایجاد نمی کند، بلکه بسیار معقولانه و آسان تر است.

بهینه سازی یک وبسایت متد های مختلفی دارد که می توان از آنها روش های فهرست شدن، جلوگیری از خزش، افزایش برتری و روش کلاه سفید در مقابل کلاه سیاه را اسم کوچک برد. که در آینده به طور مفصل درباره این روش ها توضیح خواهیم داد.

همچنین بخوانید : تاثیر لینک بیلدینگ و بک لینک در سئو

چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مهم است؟

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چرا اجرای این کار لازم است؟ آخرین تحقیقات نشان می دهند که ۹۱% از کاربران اینترنت، برای یافتن مطالب و محصول مورد علاقه شان از موتورهای جستجو استفاده می کنند. در انگلستان، روزانه بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو انجام می شود. می توان گفت نزدیک به ۵٫۳ میلیارد وبسایت در جهان، مشغول فروش محصولات خود هستند، اما کم تر از ۱% از آنها به صفحه اول نتایج جستجو می رسند.

چه نوع سایت هایی باید به سئوی خود اهمیت دهند؟

ساده بگوییم، هر وبسایت تجاری و بازرگانی که مشغول به فعالیت است، باید صفحات خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. هدف از راه اندازی یک وبسایت (مخصوصا تجاری) ارائه خدمات و جذب کاربران اینترنتی است و تجربه نشان داده است که خیل عظیمی از کاربران اینترنت، وبسایت های مورد علاقه شان را از طریق جستجو پیدا کرده اند.

The post بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو appeared first on آلامتو.

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا