آموزش جدید بهترین ورزش برای بزرگ شدن ران و باسن

آموزش جدید بهترین ورزش برای بزرگ شدن ران و باسن

پورتال یک : در ادامه بموزش جدید بهترین ورزش برای بزرگ شدن ران و باسن را ببینید

تصاویر، روش های بزرگ کردن …

راهکار بدست آوردن باسن و ران متناسب تمرکز بر گروههاي عضلاني چهار سر ( جلوي ران ) ، هامسترينگ ( پشت ران )‌ و گلوئتال ( باسن ) است .

تقويت اين عضلات باعث افزايش قدرت شما در انجام تمام کارهائي است که انجام مي دهيد . مثل بالا رفتن از پله ها ، از روي صندلي بلند شدن ، بلند کردن بچه از روي زمين و پياده روي .

* عضلات قسمت فوقاني پا :
ورزش هاي عضلات باسن و ران (تصویری)

شامل چهار سر، هامسترينگ ، دورکننده ها ( قسمت خارجي ران ) نزديک کننده ها ( قسمت داخلي ران ) از جمله بزرگترين عضلات بدن بوده و نکته مهم اين است که بايد در تعادل با يکديگر کار کنند .

تقويت متعادل اين عضلات براي حفظ عملکرد مطلوب آنها ضروري است در غير اينصور مشکلاتي مانند اختلال راه رفتن ، مشکلات تعادل و اختلال در فعاليت هاي روزمره بوجود مي آيد .

عضلات ضعيف ، سفت و نامتعادل نه فقط باعث اختلالاتي مي شوند بلکه در آينده مشکلات بيشتري نيز ايجاد خواهند کرد .

توجه بيش از حد به يک گروه عضلاني منجر به نقصان در ساير گروهها خواهد شد .

وقتي يک قسمت از پا بيش از قسمت هاي ديگر تقويت شود مي تواند باعث کشيده شدن لگن و ران و خارج شدن از حالت تقارن طبيعي گشته که اين مسئله منجر به اختلال در ثبات و در نتيجه درد کمر ، ران ، زانو و مچ پا مي شود .

اکثريت افرادي که در حال درمان دردزانو و کمر هستند ، در حقيقت بيشتر نيازمند تقويت متعادل عضلات مي باشند .

سفتي هامسترينگ ها در بسياري از افراد از جمله دونده ها ديده مي شود و انقباض مکرر و عدم کشش عضلات مي تواند منجر به کاهش محدوده حرکتي آنها شود .

کشش عضلاني ، يک قسمت مهمي از ايجاد تعادل مي باشد .

تعداد زيادي از افرادي که دچار صدمه مي شوند ، علت عمده در عدم وجود يک کوشش آگاهانه در جهت کشيدن عضلات مي باشد . مثلاً اين افراد بعد از ۵۰ دقيقه فعاليت ۲ دقيقه به عضلات خود کشش مي دهند .

تعدادي از ورزش هاي ران و باسن به شرح ذيل مي باشد . البته اين ليست در بردارنده تمام ورزش ها نيست بلکه فقط تعدادي از اين ورزش ها انتخاب شده است .

روش صحيح ، ترکيبي از تقويت عضلات و تغيير رژيم غذائي مي باشد .

جاذبه ، بافت همبند ، سن و ژنتيک همگي در شکل عضلات باسن و ران تأثير گذارند اما اين عوامل نبايد باعث عدم فعاليت ما شوند .

« ورزش پاها و باسن »

افراد مبتدي براي انجام هر ورزش ابتدا بايد با يک ست ۱۵-۱۰ بار شروع کرده و در طول زمان آنرا به دو تا سه ست افزايش دهند .

« گروه عضلات چهار سر ( جلوي ران ) »

نکته : زماني که هر ورزش را انجام ميدهيد روي عضلاتي که در حال فعاليت هستند تمرکز کرده و يک طيف کامل از حرکت با استفاده از حرکات آهسته ، کنترل شده و آزاد انجام دهيد .

تمرينات با دمبل :
ورزش هاي عضلات باسن و ران (تصویری)

۱ – در هر دست خود يک دمبل گرفته و بايستيد ، پاها را به اندازه عرض شانه بازکرده و زانوها را کمي خم کنيد .
ورزش هاي عضلات باسن و ران (تصویری)

۲ – يکي از پاهاي خود را يک قدم جلو بگذاريد .

۳ – با چهار شماره تمامي بدن را به آهستگي و با يک حرکت کنترل شده پائين بياوريد . در حين پائين آمدن بدن بايد هر دو زانو خم شوند . مفصل زانو نبايد بيش از ۹۰ درجه خم شود . پائين آوردن بدن بايد به شکلي باشد که ران جلويي موازي با سطح زمين باشد . مطمئن شويد که زانوي جلوئي جلوتر از انگشتان پا قرار نگرفته باشد . ( اين کار احتمال صدمه به زانو را زياد مي کند )

۴ – به حالت ايستاده و شروع برگرديد .

۵ – ۱۰ تا ۱۲ بار اين حرکت را انجام داده و سپس جاي پاها را عوض کنيد .

« گروه عضلات گلوئتال ( باسن ) ، چهارسر و هامسترينگ ( پشت ران )‌ »

حرکت چمباتمه با دمبل :
ورزش هاي عضلات باسن و ران (تصویری)
۱ – در هر دست خود يک دمبل گرفته و بايستيد ، پاها را به اندازه عرض شانه بازکرده و زانوها را کمي خم کنيد .
ورزش هاي عضلات باسن و ران (تصویری)

۲ – با چهار شماره به آهستگي بدن خود را پائين بياوريد . به آهستگي بدن خود را به شکلي پائين آورده تا رانهاي شما موازي سطح زمين گردند . هميشه مراقب باشيد تا زانوهاي شما جلوتر از انگشتان پا قرار نگيرد . به اين منظور باسن خود را به سمت عقب حرکت دهيد .

۳ – با فشار دادن روي پاشنه پا به آهستگي به حالت اول برگرديد .

حرکت پل :
ورزش هاي عضلات باسن و ران (تصویری)

۱ – به پشت دراز کشيده و زانوهاي خود را خم کرده ، کف پاهاي خود را طوري روي زمين قرار دهيد که فاصله آنها به اندازه عرض لگن باشد .

ورزش هاي عضلات باسن و ران (تصویری)
۲ – ابتدا لگن را از روي زمين بلند کرده ، سپس ستون فقرات را از روي زمين به شکلي بلند کنيد که در هر زمان يک مهره از زمين جدا شود تا جائيکه يک خط مستقيم از شانه تا زانوها ايجاد شود ( پاشنه پا بايد مستقيماً زير زانوها باشد ) .

۳ – چند شماره صبر کرده سپس به آهستگي ستون فقرات را پائين بياوريد طوري که باسن آخرين نقطه اي باشد که به زمين مي رسد . اين حرکت را ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنيد .

نوع ديگر حرکت پل : براي تمرين سنگين تر زمانيکه به بالاترين نقطه رسيديد ، ستون فقرات را تا نيمه پائين آورده ، سپس با کمک عضلات باسن دوباره آنرا به بالا ببريد .

« گروه عضلات خارجي ران »

حرکت دراز کش و دور کردن
ورزش هاي عضلات باسن و ران (تصویری)

۱ – به پهلودراز بکشيد و سرخود را روي بازويتان بگذاريد .

ورزش هاي عضلات باسن و ران (تصویری)
۲ – پاهاي خود را با زاويه ۴۵ درجه جلوي خود قرار دهيد تا تعادلتان حفظ شود .

۳ – پاي فوقاني را حدود ۳ سانتيمتر از پاي پائيني بلند کنيد آنرا موازي نگه داشته و مچ پا را خم کرده به شکلي که انگشتان پا به سمت جلو و نه بالا باشند .

۴ – به آهستگي پاي فوقاني را بالا و پائين برده ، بدون اينکه مابين حرکات ، پاي تحتاني توسط آن لمس شود .

۵ – اين حرکت را ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کرده و مراقب باشيد که لگن شما به سمت جلو يا عقب حرکت نکند ، پاها را عوض کرده و حرکت را تکرار کنيد .

« گروه عضلات داخلي ران »

حرکت دراز کش و نزديک کردن :
ورزش هاي عضلات باسن و ران (تصویری)

۱ – به پهلو دراز کشيده و پاي بالائي را به مقابل پاي تحتاني بياوريد . پاي جلوئي را به سمت بالا و ران حرکت داده و پاي خود را روي کف زمين درست مقابل زانو بگذاريد . نوک انگشتان پا به سمت جلو باشد .

ورزش هاي عضلات باسن و ران (تصویری)

۲ – پاي تحتاني را حدود ۳ سانتيمتر از کف زمين بالا بياوريد .

۳ – به آهستگي پاي تحتاني را تا جائي که راحت هستيد بالا بياوريد به شکلي که خميدگي کمي را در پاي خود حفظ کنيد .

۴ – ۲ تا ۴ شماره بشماريد و به آهستگي بحالت اوليه برگرديد . اين عمل را ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار کنيد

_______________________________________________________

برای داشتن پایین تنه ای سفت و خوش فرم حرکات ورزشی را که در ادامه ی مطلب توضیح داده شده اند یک روز در میان انجام دهید.

پله :

هر دو پای خود را در روی پله قرار داده و بایستید. پای راست خود را آزاد کنید، به آرامی زانوی سمت چپ را خم کنید، انگشت شست پای راست خود را با سطح زمین تماس دهید اما اینطور نباشد که تمام وزن بدن خود را بر روی آن بیندازید. (فکر کنید که می خواهید انگشت خود را برای تست کردن گرمای آب در آن فروببرید) زانو را صاف کنید و پای راست را نیز مجددا بر روی پله قرار دهید. این حرکت را برای ۲ تا ۳ ست ۱۵ تایی تکرارا کنید. اثر این حرکت بر روی عضلات پایی که وزنی بر روی آن نیست، به وضوح احساس خواهد شد.

دو به سمت جلو :

با پای راست خود یک قدم بزرگ به سمت جلو بردارید. فاصله بین پاهای شما تقریبا باید به اندازه طول پاهایتان باشید. پاشنه پای چپ را از روی زمین بلند کنید و دست های خود را در اطراف بدن تاب دهید درست مثل اینکه در حال دویدن هستید. هر دو زانو را تا زاویه ۹۰ درجه خم کنید و کمر را نیز راست نگه دارید (۲۰مرتبه)

سپس، در همان حالت اولیه، به تاب دادن دست ها ادامه دهید، پای چپ را از زمین بلند کنید و به سمت سینه خود بیاورید . دوباره آنرا به حالت اول بازگردانید (نوک انگشتان پا با زمین تماس برقرار کنند، زانو هم ۹۰ درجه خم شود) (۲۰مرتبه)
به حالت اولیه باز گردید ( پاها باز، پاشنه پای چپ از روی زمین بلند شده باشد) هر دو پا را به اندازه ۹۰ درجه خم کنید و به آرامی تا ۲۰ بشمرید (این حرکت را برای پای مخالف نیز انجام دهید)

خم شدن:صاف بایستید و دستان خود را نیز به عرض شانه ها باز کنید. ابتدا انگشتان خود را بر روی زمین و پشت ساق پای چپ قرار دهید. عضلات باسن را به سمت جلو متمایل نمایید. هر دو زانو را به حالت تعظیم خم کنید و سپس هر دو پا را صاف نمایید (۲۰مرتبه)

خود را در موقعیتی که در بالا توضیح دادیم قرار دهید (انگشتان پای راست در پشت ساق پای چپ) هر دو پا را به حالت تعظیم خم کنید و در حین بلند شدن زانوی سمت راست خود را به کنار بیاورید و بلند کنید (تا مرز باسن بالا آورید) دوباره همان حالت تعظیم را به خود بگیرید و پای بلند شده را در همان حال اولیه قرارا دهید (۲۰مرتبه)

در همان حالت اولیه خم شدن بایستید و زمانی که خم شدید ۲۰ شماره به آهستگی بشمارید (کلیه مراحل را برای پای مخالف نیز تکرار کنید)

لغزیدن بر روی دیوار :

طوری باستید که باسن و پشت شما به طرف دیوار باشد. پاها باید به آرامی در مقابل شما قرار بگیرند. آنها را به عرض باسن خود باز نمایید. دست های خود را بر روی باسن خود بگذارید و به آرامی بنشینید و کمر خود را روی سطح دیوار بلغزانید تا زمانیکه رانها با سطح زمین موازی شوند. باسن خود را در حین بلند شدن بفشارید. مجددا بنشینید و بلند شوید. این حرکت را ۱۵ مرتبه تکرار کنید و سپس به حالت ایستاده بازگردید. کمی استراحت کنید و سپس این حرکت را بسته به برنامه ورزشی خود تکرار کنید. نکته: ران های خود را از خط موازی پایین تر نبرید ( زانوهایتان نباید بالاتر از ران ها قرار بگیرند) همچنین باید مراقب باشید که زانو ها جلوتر از انگشتان پا نباشند. اگر چنین بود باید چند قدم به دیوار نزدیکتر شوید تا چنیین حالتی پیش نیاید.

اسکات :

بایستید به طوریکه انگشتان پایتان با هم زاویه ۴۵ درجه درست کنند (زانوها نیز باید در راستای کف پا قرار بگیرند) دستان خود را بر روی ران ها بگذارید. کمر خود را راست نگه دارید و هر دو زانو را خم کنید. و کم کم بنشینید بطوریکه ران ها با سطح زمین موازی شوند. زمانی که کاملا بر روی سطح زمین قرار گرفتید پاشنه های پای خود را از روی زمین بلند کنید و به این کار ادامه دهید تا اینکه در حالت ایستاده قرار بگیرید. پاشنه ها را مجددا بر روی سطح زمین قرارا دهید. این کار را برای ۲ تا ۳ ست ۲۰ مرتبه ای تکرار کنید.

حرکات جانبی به منظور دور شدن از محور بدن :

یک پله، چهار پایه و یا سکویی را پیدا کنید که بلندی آن ۱۲ تا ۱۸ اینچ باشد. (بلندی آن باید در حدی باشد که اگر پای خود را بر روی آن قرارا دادید زانوها از ران ها بالاتر قرار نگیرد.) از پهلو بر روی پله بایستید بطوریکه سمت راست بدنتان نزدیک به آن قرار داشته باشد. پای خود را بر روی پله بگذارید. کل وزن بدن را بر روی پای راست بیندازید، راست بایستید و همزمان پای چپ خود را از روی زمین بلند کنید و به پهلو ببرید. تا آنجا که می توانید آنرا بکشید و قبل از اینکه دو مرتبه به حالت اولیه بازگردید پا را برای مدت زمانی در همین وضعیت نگه دارید. این حرکت را نیز می بایست در ۲ تا ۳ ست ۱۵ مرتبه ای برای هر یک از پاها تکرار کنید.

بموزش جدید بهترین ورزش برای بزرگ شدن ران و باسن

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا