برای دفن جگرگوشه ام شتاب مکن + تصویرسازی

برای دفن جگرگوشه ام شتاب مکن + تصویرسازی

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه برای دفن جگرگوشه ام شتاب مکن + تصویرسازی را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 برای دفن جگرگوشه ام شتاب مکن + تصویرسازی
شب هفتم محرم
برای دفن جگرگوشه ام شتاب مکن + تصویرسازی حضرت از اسب فرود آمد و با نیام شمشیر، گودى در زمین کند و آن کودک را به خون خویش آلوده کرد پس او را دفن نمود.( منتهى الآمال، شیخ عباس قمى ،ج‏۲،ص:۸۹۳، الإحتجاج،الطبرسی،ج‏۲،۳۰۰)

به گزارش گروه آیین و اندیشه فرهنگ نیوز: یکی از بزرگترین مصیبتهایی که در روز عاشورا رخ داد شهادت طفل شیرخوار حضرت اباعبدالله می باشد. واقعه ای که در آن اوج قساوت و ناجوانمردی دشمن در صحنه نبرد به جهانیان نشان داده شد. قساوتی که این روزها نیز در کشورهای مختلف توسط مئعیان حقوق بشر در حال انجام می باشد.
سبط ابن جوزى در تذکره از هشام بن محمّد کلبى نقل کرده که چون حضرت امام حسین علیه السّلام دید که لشکر در کشتن او اصرار دارند، قرآن مجید را برداشت و آن را از هم گشود و بر سر گذاشت و در میان لشکر ندا کرد:
 
بینى و بینکم کتاب اللّه و جدّى محمّد رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله و سلّم.
 بین من و شما کتاب خدا و جدم رسول الله (ص) حاکم می باشد.
اى قوم! براى چه خون مرا حلال می دانید؟ آیا من پسر دختر پیغمبر شما نیستم؟ آیا به شما نرسید قول جدّم در حقّ من و برادرم حسن علیه السّلام:
 
هذان سیّدا شباب اهل الجنّه؟
این دو دو سرور جوانان بهشتند.
 
در این هنگام که با آن قوم احتجاج می ‏نمود ناگاه نظرش افتاد به طفلى از اولاد خود که از شدّت تشنگى می ‏گریست، حضرت آن کودک را بر دست گرفت و فرمود:
یا قوم! ان لم ترحمونى فارحموا هذا الطّفل.
اى لشکر! اگر بر من رحم نمى‏کنید پس بر این طفل رحم کنید.
 
پس مردى از ایشان تیرى به جانب آن طفل افکند و او را مذبوح نمود. امام حسین علیه السّلام شروع کرد به گریستن و گفت: اى خدا، حکم کن بین ما و بین قومى که خواندند ما را که یارى کنند بر ما، پس کشتند ما را، پس ندایى از آسمان آمد که بگذار او را یا حسین که از براى او مرضع یعنى دایه ‏اى می باشد در بهشت. ( تذکره الخواص، ص ۲۵۲٫)
 
و در کتاب احتجاج مسطور می باشد که حضرت از اسب فرود آمد و با نیام شمشیر، گودى در زمین کند و آن کودک را به خون خویش آلوده کرد پس او را دفن نمود.( منتهى الآمال، شیخ عباس قمى ،ج‏۲،ص:۸۹۳،  الإحتجاج،الطبرسی،ج‏۲،۳۰۰)
  

برای دریافت تصویرسازی در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

۹۴/۷/۲۸ – ۱۱:۰۵ – ۲۰۱۵-۱۰-۲۰ ۱۱:۰۵:۳۷

برای دفن جگرگوشه ام شتاب مکن + تصویرسازی

منبع : وبسایت پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره برای دفن جگرگوشه ام شتاب مکن + تصویرسازی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا