با کودکمان چگونه ارتباط برقرار کنیم که به ما گوش دهد؟

با کودکمان چگونه ارتباط برقرار کنیم که به ما گوش دهد؟

talk-with-children

talk-with-children

همه ما دوست داریم خرد و دانش‌خودمان را به بچه‌های‌مان الهام کنیم. موثر و درست انتقال دادن شعور و دانش‌ و پیام‌مان به آنها، همان چالش حقیقی می باشد. فرقی نمی‌کند فرزند شما چندساله باشد، همیشه راه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما برای ارتباط بهتر با بچه‌ها کمک کنند. بخشی از ارتباط موثر، زمانی می باشد که پیامی که سعی در ارسالش دارید، جدی و محکم توسط او دریافت شود. ما می‌خواهیم آنها بتوانند پیام ما را به‌خوبی درک کرده و بفهمند. اگر بچه‌های ما به‌طور جدی و با توجه به ما گوش ندهند، شعور و دانش ما چه معنایی خواهد داشت؟ رازی در این میان وجود دارد که تماما به گوش کردن مربوط می‌شود.

اگر ما هشیارانه نسبت به راه ارتباطی با فرزندان‌مان آگاه باشیم، می‌توانیم شانس شنیده شدن‌مان را بالاتر ببریم. یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که مرتکب می‌شویم الویت دادن چیزی که ما می‌خواهیم بگوییم به چیزی می باشد که آنها می‌خواهند بگویند. بنابراین ترفند اینجاست که اگر می‌خواهیم آنها به ما گوش دهند، اول ما باید به آنها گوش دهیم! البته، ما تجربیات بیشتری در زندگی داریم و البته که در بیشتر موارد، بهتر می‌دانیم و هرچه نباشد ما تجربیات بیشتری درباره راه‌های زندگی داریم تا آنها. با این وجود، لازم می باشد که این را بفهمیم:

ارتباط خوب، یک ارتباط دوطرفه می باشد. پیش از آن‌که ما خردمان را به سوی آنها بفرستیم، باید اول به چیزی که آنها می‌گویند گوش دهیم. ساده به‌نظر می‌رسد، و در خیلی از موارد، ممکن می باشد فکر کنید ” چرا این را به‌عنوان موضوعی مهم مطرح می‌کنند؟”، حقیقت این می باشد که، این موضوع مهم می باشد.

درک بچه‌های‌مان در ایجاد یک رابطه سالم و شاد با آنها بسیار مهم و اساسی می باشد. با توجه کامل و تقریبا بدون هیچ حواس‌پرتی، گوش دادن به آنها، به بچه‌ها کمک می‌کند احساس ارزشمند بودن کرده و لذت ببرند. وقتی شنیده شوند، درک خواهند کرد که چیزی که به ما می‌گویند واقعا برایمان مهم می باشد. یکی از چیزهایی که بیشتر والدین اغلب از آن غافلند این می باشد که بچه‌ها تا چه اندازه احساس مهم و باارزش بودن می‌کنند وقتی والدین‌شان به حرف‌های آنها علاقه نشان می‌دهند.

گوش دادن به آنها نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که به فرزندتان نزدیک‌تر شوید بلکه به آنها نشان می‌دهد افکارشان چقدر پیش شما باارزش می باشد. فرزندتان هم توجه بی‌ریای شما را ارزشمند خواهد دانست. وقتی به بچه‌های‌تان گوش دهید، خواهید توانست بفهمید قصد و منظور واقعی و نگرانی‌های‌شان چیست، می‌توانید وارد دنیای‌شان شوید و آنها هم چیزهایی را به شما خواهند گفت که ممکن می باشد درباره‌شان ندانید. در نتیجه ارتباط برقرار کردن با آنها دیگر یک مشکل نخواهد بود و چون شما به آنها گوش می‌دهید آنها هم به شما گوش خواهند داد. سپس می‌توانید از خرد و شعور و دانش‌تان برای رشد آنها کمک بگیرید. ارتباط با بچه‌های‌تان بسیار ساده‌تر خواهد شد اگر اول شما به حرف‌های‌شان گوش دهید.

گوش دادن ممکن می باشد کار ساده‌ای به‌نظر برسد؛ بااین‌وجود، با توجه و دقت گوش کردن می‌تواند چالشی برای خیلی از افراد باشد. سرعت جامعه مدرن، ما را درگیر فعالیت‌های مداومی کرده که مجبوریم روزانه به آنها رسیدگی کنیم و مشغول‌شان باشیم. اغلب، ممکن می باشد برای‌مان تمرکز و توجه همزمان روی یک چیز سخت باشد. بااین‌حال، اگر بچه‌های ما برای‌مان مهم هستند، باید واقعا زمانی را به آنها اختصاص دهیم و روی‌شان متمرکز شویم. این‌که بتوانیم بنشینیم و لحظاتی را با آنها شریک شویم و گفتگوی خوبی با آنها داشته باشیم، به همان اندازه اهمیت دارد که خوب تغذیه شوند و درمدرسه موفق باشند. با گوش دادن به فرزندتان، شگفت‌زده خواهید شد که چطور او همه‌چیز را با شما درمیان می‌گذارد، چیزهایی که پیش از این به شما نمی‌گفت.

ارتباط واقعی زمانی رخ می‌دهد که یاد بگیرید واقعا گوش دهید. پس باید اول به آنها گوش دهیم تا آنها هم به ما گوش دهند. یادتان باشد، ما الگوی فرزندان‌مان هستیم. چیزی که قرار می باشد درآینده باشند، انعکاس قوی از چیزی می باشد که ما امروز هستیم. چیزی که آنها انجام می‌دهند شدیدا تحت نفوذ چیزیست که ما انجام می‌دهیم. اگر ما الگویی برای خوب گوش دادن باشیم، بچه‌های ما هم یاد خواهند گرفت که به ما خوب گوش دهند و همان کسی شوند که هدف ما از تربیت آنهاست.

The post با کودکمان چگونه ارتباط برقرار کنیم که به ما گوش دهد؟ appeared first on آلامتو.

با کودکمان چگونه ارتباط برقرار کنیم که به ما گوش دهد؟

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره با کودکمان چگونه ارتباط برقرار کنیم که به ما گوش دهد؟ با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا