ایـران و یـونان،کشف کنندگان مرغ

ایـران و یـونان،کشف کنندگان مرغ

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ایـران و یـونان،کشف کنندگان مرغ را ببینید.

سایت اجتماعی پورتال یک: باورتان می‌شود همین مرغی که خیلی از ما بوی آن را دوست نداریم و لب به آن نمی‌زنیم،‌ بتواند تمدن یک ملت یا بهتر بگوییم دنیای غرب را نجات بدهد؟‌ مرغ محترم،‌ اولین بار در نیمه نخست قرن پانزدهم میلادی در کشور یونان پا به زندگی مردم گذاشت. اما نکته مهم اینکه در این کشف،‌ پای ما ایرانی‌ها هم در بین بود.

داستان از این قرار هست که وقتی دریاسالار یونانی،‌ «تمیستوکلس»‌ راهی نبرد با ایران بود، ‌در مسیر نزاع دو خروس با یکدیگر را می‌بیند. او با تماشا این صحنه می‌گوید:‌ «‌به آنها بگویید برای زندگی، نجات‌ خانواده، برای حفظ خاندان و برای حفظ فرزندان نجنگند.

جنگ باید فقط برای حفظ غرورتان باشد.» به این ‌ترتیب نخستین برخورد تاریخی با خاندان ماکیان اتفاق می‌افتد اما تا مدت‌ها این موجود برای تغذیه استفاده نشده و بر عکس برای مراسم «جنگ‌اندازی خروس»‌استفاده می‌شد.

درواقع مرغ و خروس برای این رقابت پرورش داده می‌شدند. از اوایل قرن بیستم با پیشرفت صنعت،‌مرغ به شکل‌های مختلف و به صورت جدی، به‌عنوان یک خوراکی وارد زندگی مردم شد.

مرغ را نجات‌بخش زندگی مردم غرب می‌دانند به این دلیل که پس از ورود آن به فرهنگ غذایی مردم،‌ از مرغ برای تهیه انواع خوراکی‌ها تا سس‌ها استفاده می‌کنند. حالا می‌خواهیم ببینیم مرغ چه وی‍ژگی‌های تغذیه ای دارد و با آن چندنوع غذا می‌توان تهیه کرد؟‌

667131_598

وی‍ژگی‌های مرغ سرشناس

این نکته را ‌می‌دانیم که مرغ،‌یکی از بهترین منابع حاوی پروتئین هست. هضم آن آسان هست و الی آخر. اما اگر بخواهید چند وی‍ژگی شاخص برای این خوراکی را توضیح بدهید،‌باید دست روی کدام وی‍ژگی‌ها بگذارید؟‌

می‌توانید حداقل ۱۵،۱۰وی‍‍ژگی برای این خوراکی اسم ببرید و دلایل آن را هم ذکر کنید؟‌ همراه ما باشید تا با هم این ویژگی‌ها را بررسی کنیم.

۱٫ منبع پروتئین:‌ مرغ،‌سرشار از پروتئین هست. اما این وی‍ژگی را در دیگر موجودات خوراکی مانند گاو و گوسفند هم می‌توان سراغ گرفت. اما چه نکته‌ای پروتئین مرغ را خاص کرده هست؟‌ تاثیر این پروتئین در بدن.

اسیدهای آمینه سازنده پروتئین مرغ عامل اصلی رشد و نمو عضلات هستند. بنابراین مصرف مرغ علاوه بر تامین پروتئین مورد نیاز به رشد عضلات کمک می‌کند. از سوی دیگر کیفیت پروتئین مرغ به شکلی هست که مصرف آن باعث اضافه وزن نمی‌شود.

۲٫ داروی افسردگی: این خوراکی داروی همه افراد افسرده حال هست. به‌ویژه اینکه پاییز هست و بسیاری افراد ممکن هست افسردگی فصلی را تجربه کنند. دلیل آن نیز وجود اسیدآمینه « تریپتوفان»‌ در پروتئین مرغ هست. بنابراین اگر احساس افسردگی می‌کنید،‌همین حالا آستین بالا بزنید و سوپ مرغ برای وعده شام بار بگذارید. با نوش جان کردن هر قاشق آن،‌جسم‌تان گرم و روح‌تان آرام می‌شود.

۳٫ استحکام استخوان‌ها:‌ اگر نگران پوکی استخوان در سن بالا هستید،‌حتما مرغ را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. مطمئن باشید به این ترتیب استخوان‌ها به آهن تبدیل خواهند شد. دلیل آن نیز آهن موجود درگوشت مرغ هست.

667136_394

۴٫ مرغ،‌مهربان با قلب:‌ گوشت این حیوان حاوی اسیدآمینه «‌سیستئین‌» ‌هست. این همان ترکیب مفیدی هست که برای حفظ سلامت قلب ضروری هست. گوشت مرغ حاوی مقدار کافی از این اسیدآمینه هست. سینه مرغ بیش از هر قسمت دیگری از این خوراکی حاوی اسیدآمینه سیستئین هست.

۵٫ مرغ و لبخند:‌ اگر دوست دارید همیشه لبخندتان زیبا باشد،‌ مصرف مرغ را فراموش نکنید. تعجب کردید؟‌ علت این معجزه،‌ وجود فسفر در گوشت مرغ هست. این عنصر هم که برای حفظ استحکام و سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری هست. بنابراین اگر دوست دارید دندان‌های‌تان مثل مروارید بدرخشد،‌ مرغ را فراموش نکنید.

۶٫ مرغ و لاغری:‌ یکی از علت‌های اصلی اضافه وزن،‌اختلال در متابولسیم بدن هست. برای تنظیم متابولیسم بدن هزار ویک راه وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها،‌دریافت مقدار کافی «‌سلنیوم»‌هست.

این عنصر به وفور در گوشت مرغ وجود دارد. بنابراین با نوش جان کردن مرغ،‌ نیاز بدن به سلنیوم تامین شده و می‌توانید به داشتن اندام مناسب‌ امیدوار باشید. از سوی دیگر مرغ حاوی ویتامین B6 هست. این ویتامین نیز مهم‌ترین ویتامین برای تنظیم سوخت و ساز بدن هست.

بنابراین با نوش جان کردن مرغ چربی‌های اضافی بدن شعله ور شده و از سوی دیگر متابولیسم نیز تنظیم می‌شود. بنابراین دیگر باید کمتر نگران اضافه وزن باشید.

۷٫ مرغ و سرطان:‌ اگر دوست دارید از خرچنگ دور باشید،‌ مرغ را فراموش نکنید. به این دلیل که گوشت مرغ حاوی «نیاسین»‌هست.

این ترکیب مانع از آسیب به DNA شده و با کدبرداری درست از آن،‌خطر اختلال در کدبرداری ژن‌ها به حداقل می رسد. به این ترتیب خطر تکثیر بی‌برنامه سلول‌ها و ابتلا به سرطان به حداقل می‌رسد.

667133_521

ایـران و یـونان،کشف کنندگان مرغ

لطفا نظر خود را درباره ایـران و یـونان،کشف کنندگان مرغ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا