ایجاد هیات‌های عزاداری کنار مساجد گیلان ممنوع شد/ برپایی ایستگاه‌های صلواتی به صورت خیمه و چادر نادرست می باشد

ایجاد هیات‌های عزاداری کنار مساجد گیلان ممنوع شد/ برپایی ایستگاه‌های صلواتی به صورت خیمه و چادر نادرست می باشد

گیل مشاهده: مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر ضرورت تقویت مساجد در ایام ماه محرم، گفت: طی ایام ماه محرم به‌ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی در فاصله ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری مساجد نباید هیات‌های عزاداری ایجاد شود به گونه‌ای که مساجد خالی بماند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری ظهر امروز در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان و هیئت‌های مذهبی گیلان با حضور ائمه جمعه استان، هیات‌های مذهبی، مدیران کل دستگاه‌ها، فرمانداران و دیگر مسئولان در محل بیت امام جمعه رشت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان سلحشور با مجاهدت، ایثار و فداکاری بینی دشمن را به خاک مالیدند.

وی با تسلیت فاجعه منا افزود: بر اثر واقعه منا غم و اندوه مردم کشور را فرا گرفته و امیدواریم خداوند به بازماندگان صبر عنایت و مسببان این حادثه را مجازات کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در آستانه ماه محرم تصریح کرد: همواره مناسبت‌های مذهبی با تهدید، آسیب و خطراتی در طول تاریخ مواجه بوده و امیدواریم چنین مراسم‌هایی منتج به نتیجه مثبت شود.

وی فعالیت ستاد مذکور را تشریح کرد و افزود: در ۱۱ اردیبهشت سال ۸۶ فعالیت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مراسم‌های مذهبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، دانشگاه، انتظامی، کانون مداحان و شاعران آیینی و… از اعضای اصلی این ستاد هستند.

یاری اهداف ستاد مذکور را توجه جدی به اندیشه‌های امام راحل پیرامون فعالیت‌های مناسبتی، تقویت بنیادهای فکری و برجسته‌سازی آن‌ها، افزایش جذابیت‌ها و معرفت‌افزایی به منظور ایجاد فضای مفرح عنوان کرد.

وی مستند سازی مذهبی، مقابله با بدعت و تهاجم فرهنگی توجه ویژه به جوانان، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و… را از دیگر اهداف ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ذکر کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را عادی ندانست و تصریح کرد: این عزاداری‌ها به باورهای دینی برمی‌گردد بنابراین باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه خطراتی پشت پرده مناسبت‌های مذهبی احساس می‌شود، ادامه داد: برخی آگاهانه و یا ناآگاهانه مواردی را در مراسم‌های عزاداری ایجاد می‌کنند و در این راستا شورای کانون مداحان استان تشکیل شده و نتایج خوبی داشته می باشد.

علم

یاری، تنزل قمه‌زنی و خرافه‌گویی را از نتایج تشکیل شورای کانون مداحان عنوان کرد و گفت: برخی مسایل خرافه‌گویی در عزاداری‌های ماه محرم کاهش یافته می باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی امسال برای برگزاری بهتر مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: امسال در ماه محرم به‌ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در فاصله ۴۰۰ تا ۵۰۰ مساجد نباید هیات‌های عزاداری راه‌اندازی شود.

این مسئول با تأکید بر ضرورت تقویت مساجد در ایام ماه محرم، افزود: در مجاورت مساجد نباید بیرق زده شود به گونه‌ای که مساجد خالی بماند و همه در هیات‌ها جمع شوند و ایستگاه‌های صلواتی نیز باید با نظر کمیته سه‌گانه انتظامی، شهرداری و تبلیغات اسلامی برپا شود.

وی برپایی ایستگاه‌های صلواتی به صورت خیمه و چادر را نادرست خواند و یادآور شد: ایستگاه‌های صلواتی در فضای باز باشد و هیات‌های مذهبی در برگزاری شایسته عزاداری‌های ماه محرم تلاش کنند.

یاری خاطرنشان کرد: در حاشیه خیابان به گونه‌ای که موجب مسدود شدن راه و تردد شود و نیز در مجاورت مساجد نباید هیات‌های عزاداری ایجاد شود.

(۰)(۰)

نوشته ایجاد هیات‌های عزاداری کنار مساجد گیلان ممنوع شد/ برپایی ایستگاه‌های صلواتی به صورت خیمه و چادر نادرست می باشد اولین بار در پایگاه سرگرمی گیل مشاهده پدیدار شد.

ایجاد هیات‌های عزاداری کنار مساجد گیلان ممنوع شد/ برپایی ایستگاه‌های صلواتی به صورت خیمه و چادر نادرست می باشد

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره ایجاد هیات‌های عزاداری کنار مساجد گیلان ممنوع شد/ برپایی ایستگاه‌های صلواتی به صورت خیمه و چادر نادرست می باشد با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا