اهمیت رسیدگی به پوسیدگی دندان

اهمیت رسیدگی به پوسیدگی دندان

rp_before2

اگر پوسیدگی دندان به موقع و سریع تشخیص داده شود و به موقع نیز درمان گردد می توان از بسیاری بیماری های دهان یو دندانی پیشگیری کرد!

جوان از اصفهان ثمین نوری با اشاره به پوسیدگی های دندانی به عنوان شایع ترین بیماری های مزمن جهان گفت: پوسیدگی سندانی بیماری عفونی و میکروبی دندان ها می باشد که موجب تجزیه و حل شدن بافت های معدنی دندان می شود.

وی خاطر نشان کرد: پوسیدگی دندان در مراحل اولیه قابل برگشت و بهبود پذیر می باشد از این رو با تشخیص به موقع، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و خمیر دندان و دهان شویه های فلوراید دار، پوسیدگی دندان اصلاح می شود.

نوری ایجاد پلاک و جرم بر روی دندان ها را از ضایعات مربوط به این بخش دانست و اظهار داشت: توده ژلاتینی از باکتری های اتصال یافته به سطح دندان ” پلاک دندانی ” اسم دارد و پلاک میکروبی، قند های موجود در محیط دهان را برای کسب انرژی استفاده می کند و به عنوان محصول جانبی اسیدی می سازد که باعث پوسیدگی دندان می شود.

وی بیان داشت:پلاک میکروبی به آسانی با دو بار مسواک زدن در روز، استفاده از خمیر دندان فلوراید دار، دهان شویه و نخ دندان، از سطوح دندانی برداشته می شود.

نوری گفت: بر خلاف تصور برخی،جرم گیری برای مینای دندان بی ضرر می باشد ونقش مهمی در جلوگیری از پوسیدگی دندان دارد، از این رو توصیه می شود هر شش ماه برای معاینه به دندانپزشک مراجعه و در صورت صلاحدید جرم گیری انجام شود.

اهمیت رسیدگی به پوسیدگی دندان

منبع : وبسایت دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] از برنج سفید و شکر سفید حذر کنید تامین اعتبارات لازم برای برگزاری انتخابات …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] تسلیت وزارت خارجه امریکا به کشورهای اسلامی در پی فاجعه منا توقیف ۷۰هزار قران تحریف شده در مکه

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا