اهمیت استفاده ازتخم مرغ برای کاهش وزن

اخبار

اهمیت استفاده ازتخم مرغ برای کاهش وزن

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه اهمیت استفاده ازتخم مرغ برای کاهش وزن را ببینید.

 eat-more-eggs

با مصرف بیشتر تخم مرغ روز به روز به لاغری بیشتر نزدیک خواهید شد و در امر کاهش وزن پیشرفت بیشتری خواهید کرد پیشنهاد امروز ما استفاده از این ماده خوراکی مغذی رد هنگام صبحانه است

تحقیقات محققان علوم تغذیه و سلامت نشان داده که تخم مرغ یک نوع ماده غذایی منحصر به فرد برای کاهش وزن است.

ارزش غذایی تخم مرغ در لاغری

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمرغ، تخم مرغ منبع غنی از پروتئین های با کیفیت به همراه چربی ها و بسیاری از ویتامین ها و املاح ضروری برای بدن است. در واقع تخم مرغ به طور باور نکردنی حاوی حجم بالایی از مواد مغذی است. یک تخم مرغ بزرگ به تنهایی حاوی حدود ۷۸ کیلوکالریانرژی است و زرده تخم مرغ منبع غنی از مواد مغذی، ویتامین ها و املاح ضروری برای بدن است.

تخم مرغ بالا برنده میزان سوخت و ساز بدن

مطالعات زیاد در مورد وعده های غذایی حاوی تخم مرغ نشان داده اند که تخم مرغ با حجم بالای پروتئینی که دارد، احساس سیری را در بدن افزایش می دهد. در حقیقت از آنجایی که تخم مرغ حاوی آمینو اسیدهای ضروری با یک نسبت مناسب است، می تواند بدن را در استفاده از پروتئین های مورد نیازش کمک کند و باعث تنظیم میزان سوخت و ساز در طی روز شود.

متخصصان تغذیه معتقدند که داشتن رژیم غذایی غنی از پروتئین می تواند سوخت و ساز بدن را از طریق اثر گرمازایی غذا به ۸۰ تا ۱۰۰ کیلوکالری برساند. اثر گرمازایی غذا (غذایی که خورده میشود بسته به ترکیب غذایی که خورده شده انرژی تولید میکند)در پروتئین ها بالاتر از چربی ها و کربوهیدرات ها است. این معنیش آن است که غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ می توانند بدن را در سوزاندن بیشتر انرژی کمک نمایند.

روز خود را با نوش جان کردن تخم مرغ شروع کنید

به نظر بسیاری از متخصصان تغذیه، نوش جان کردن تخم مرغ در صبحانه بهترین منافع را برای کاهش وزن دارد. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که نوش جان کردن دو تا سه بار در هفته تخم مرغ در صبحانه می تواند در طی هشت هفته تا ۶۵ درصد کاهش وزن موفق تری را ایجاد نماید.

یک مطالعه بر روی مردان نشان داده که نوش جان کردن تخم مرغ در مقایسه با نوش جان کردن سایر مواد غذایی در صبحانه واقعا می تواند نیاز به دریافت انرژی را در طی ۲۴ ساعت بعدی کاهش دهد. در واقع مصرف تخم مرغ در صبحانه به طور خودکار باعث می شود که فرد در وعده ناهار و یا حتی شام ۲۷۰تا ۴۷۰کیلوکالری انرژی کمتری از طریق غذا دریافت نماید.

در ضمن مشخص شده که صبحانه حاوی تخم مرغ، بیشترین احساس سیری را در طول روز در مقایسه با سایر صبحانه ها در پی دارد که این مساله به دلیل ثبات گلوکز خون و تثبیت پاسخ ها به انسولین است.

تخم مرغ ارزان و آسان برای آماده سازی

کاهش چشمگیر انرژی، کنترل اشتها و احساس سیری را به راحتی و فقط با نوش جان کردن تخم مرغ در صبحانه می توان به دست آورد. به علاوه این که قیمت تخم مرغ در مقایسه با سایر مواد غذایی پروتئینی ارزان تر است و آماده سازی آن نیز به صورت پخته، نیمرو و املت بسیار آسان تر است.

توصیه آخر در مورد مصرف تخم مرغ در صبحانه

سعی کنید در طول هفته دو تا سه بار از مواد غذایی حاوی تخم مرغ در وعده صبحانه خود استفاده نمایید، تا علاوه بر کاهش وزن و احساس سیری، بتوانید ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن خود را نیز تامین نمایید.

اهمیت استفاده ازتخم مرغ برای کاهش وزن

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره اهمیت استفاده ازتخم مرغ برای کاهش وزن با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] تلویزیون تماشا در جوانی و آسیب های آن در بزرگسالی توقف طرح زوج و …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] نرم افزار مدیریت فکس ActiveFax v5 01 0232 خاطرات فردوست در قسمت هفتم

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا