امواج انفجاری خورشید با وسعت ۵۰۰ هزار کیلومتر/کشف پدیده‌ای جدید در خورشید

امواج انفجاری خورشید با وسعت ۵۰۰ هزار کیلومتر/کشف پدیده‌ای جدید در خورشید

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه امواج انفجاری خورشید با وسعت ۵۰۰ هزار کیلومتر/کشف پدیده‌ای جدید در خورشید را ببینید.

امواج انفجاری خورشید با وسعت ۵۰۰ هزار کیلومتر/کشف پدیده‌ای جدید در خورشید

امواج انفجاری خورشید با وسعت ۵۰۰ هزار کیلومتر/کشف پدیده‌ای جدید در خورشید

این امواج انفجاری که وسعتی برابر با ۵۰۰ هزار کیلومتر دارند و با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ثانیه در فضا پخش می‌شوند، ذرات هلیوم ۳ را در فضا پراکنده می‌سازند،‌پدیده‌ای که پیش از این دیدن شده‌بود اما توضیحی درباره آن وجود نداشت.

اگرچه این امواج انفجاری از دید دانشمندان نادر و بدیع به نظر نمی‌آیند،‌ اما قرار نیست نمونه مشابه با آن تا ده سال آینده دیدن شود. رادوسلاف بوچیک محقق موسسه ماکس‌پلانک می‌گوید متاسفانه در آینده قابل پیش‌بینی موقعیت مناسب برای دیدن این رویداد وجود نخواهد‌داشت.

کشف این رویداد از میان داده‌هایی میسر شده‌هست که در فاصله ۲۶ ژانویه تا دوم فوریه ۲۰۱۰ جمع‌آوری شده‌اند و تحت شرایطی بسیار ویژه امکان شناسایی پدیده امواج انفجاری و هلیوم ۳ فراهم آمده‌هست. از آنجایی که خورشید در حرکت هست،‌ زمانی که فوران‌های ذراتی مانند آنچه به تازگی کشف شده رخ می‌دهند، این فورانها در مسیری منحنی حرکت می‌کنند و این به آن معنی هست زمانی که این ذرات از زمین قابل دیدن می‌شوند، نقطه منشا آنهادر آنسوی خورشید قرار گرفته‌هست.

خوشبختانه در اوایل سال ۲۰۱۰ یکی از فضاپیماهای دوقلوی Stereo ناسا به صورت اتفاقی در موقعیت و مکانی مناسب از خورشید، در سوی دور از زمین ستاره،‌قرار گرفت. این فضاپیماها تنها رصدگرانی هستند که در نزدیکی زمین باقی نمی‌مانند و به دور خورشید در گردشند. درست همان زمانی که این فضاپیما درحال رصد قسمت‌ای از خورشید بود که امواج انفجاری از آن نشات گرفته‌بود،‌ رصد‌خانه ACE روی زمین درحال دیدن جریان ذراتی بود که در نتیجه این فوران ایجاد شده‌بودند و به این شکل محققان توانستند میان این دو رویداد ارتباطی ایجاد کنند.

محققان می‌گویند امواج انفجاری تحت تاثیر فوران‌های خورشیدی ایجاد نشده‌اند و کمی پس از فوران شعله ایکس خورشیدی در سطح خورشید رخ داده‌اند. این انفجار به اندازه‌ای شدید بوده که توانسته ذرات هلیوم ۳ را در میان فضا پراکنده سازد،‌ رویدادی که پیش از این دیدن شده‌بود،‌اما ارتباط میان آن با امواج انفجاری خورشید کشف نشده‌بود.

۵۴۵۴

نوشته شده توسط : kotoleha در موضوع : تکنولوژی

با فالو کردن ما در شبکه اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی، از جوایز و قرعه کشی های ما که فقط از طریق شبکه های اجتماعی اعلام میشود مطلع شوید.

http://www.khabaronline.ir/detail/469652

The post امواج انفجاری خورشید با وسعت ۵۰۰ هزار کیلومتر/کشف پدیده‌ای جدید در خورشید appeared first on کوتوله ها|عکس،بازیگران،مدل مانتو جدید، فال روزانه ، فال حافظ.

امواج انفجاری خورشید با وسعت ۵۰۰ هزار کیلومتر/کشف پدیده‌ای جدید در خورشید

لطفا نظر خود را درباره امواج انفجاری خورشید با وسعت ۵۰۰ هزار کیلومتر/کشف پدیده‌ای جدید در خورشید با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا