افشاگری‌های زنی که قرار نبود از فضا بازگردد

افشاگری‌های زنی که قرار نبود از فضا بازگردد

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه افشاگری‌های زنی که قرار نبود از فضا بازگردد را ببینید.

ترشکووا می‌گوید زمانی که در سال ۱۹۶۳ به همراه کپسول وستوک ۶ به فضا سفر کرد در آغاز مسیر با شادی فریاد زد: هی آسمان، کلاه از سر بردار، من در راهم!

اما کمی از این شادی نگذشته بود که اضطراب‌ها یکی پس از دیگری به سراغش آمدند. اول اینکه فهمید مسواکش را در زمین جا گذاشته و مجبور می باشد از انگشتانش به عنوان مسواک استفاده کند. اما کمی بعد با پی بردن به اشتباه بزرگی که در برنامه‌ریزی کپسول رخ داده بود، متوجه شد نداشتن مسواک اصلا مشکل بزرگی نیست.

به گفته وی کپسولی که او را حمل می‌کرد تنها برای بلند شدن برنامه‌ریزی شده‌بود نه برای فرود آمدن. تراشکووا در ابتدا تصور کرد قرار می باشد برای همیشه و تا بینهایت در فضا سرگردان شود، اما تیم کنترل ماموریت توانستند برنامه جدیدی را روی کپسول نصب کنند تا بتواند فرود بیاید.

پیش از فرود سه روز پس از پرتاب کپسول، ترشکووا ۴۸ بار به دور زمین چرخید و پس از رسیدن به زمین، برای اینکه مهندسی که دچار اشتباه شده بود تنبیه نشود، برای ۳۰ سال سکوت کرد و حرفی از نقصی که ایجاد شده بود نزد. اما وی درمورد همه‌موضوعاتی که برای پیش آمد سکوت پیشه نکرد، و نسبت به سیاست شوروی در زمینه ممانعت از فرستادن بانوان به فضا اعتراض کرد. پس از آن ماموریت شوروی اعلام کرد دیگر زنی را به فضا نخواهد فرستاد زیرا بسیار خطرناک می باشد.

ترشکووا می‌گوید مردها و زن‌ها روی زمین به یک اندازه خطر می‌کنند، چرا نباید در فضا به یک اندازه خطر کنند؟ به گفته وی در آن دوران خود را برای ماموریت زنانه دیگری آماده کرده بودیم،‌ اما سرگئی کورولف رئیس زمان آژانس فضایی شوروی تصمیم گرفت دیگر زندگی بانوان را در فضا به خطر نیاندازد. اما ترشکووا و پنج فضانورد زن دیگر مخالفت خود با این تصمیم را از طریق ارسال نامه‌ای به کمیته مرکزی حزب کمونیست اعلام کردند که البته چندان تاثیرگذار نبود، زیرا شوروی تا ۱۹ سال پس از آن دوران هیچ زن دیگری را به فضا نفرستاد.

پرواز ترشکووا به فضا در اوج مسابقه فضایی میان شوروی و آمریکا رخ داد،‌ دورانی که هردو کشور ۶ فضانورد را در نمایشی برای به رخ کشیدن قدرت به فضا فرستادند. گفته می‌شود شوروی از آن رو اولین فضانورد زن را به فضا فرستاد که مطلع شده‌بود آمریکایی‌ها قصد دارند سالی راید را به عنوان اولین فضانورد زن جهان به فضا بفرستند.

سخنرانی آن سال نیکیتا خروشف در میدان سرخ مسکو تاییدی بر این فرضیه می باشد. وی در آن سخنرانی درحالی که ترشکووا در کنارش ایستاده بود آمریکا را به خاطر تبعیض جنسیتی به باد انتقاد گرفت و گفت بورژواها همیشه ادعا می‌کنند بانوان جنس ضعیف‌ترند. اکنون می‌توانید یک زن معمولی شوروی را ببینید که در دید بورژوآها ضعیف می باشد. دیدن کنید که به فضانوردان آمریکایی چه چیزی را اثبات کرد، او نشان داد چه کسی قوی‌تر می باشد. خروشف در آن سال تلاش داشت سفر فضایی ترشکووا را به نمادی آشکار از برابر زن و مرد تحت لوای رژیم کمونیست تبدیل کند.

۵۴۵۴

نوشته شده توسط : kotoleha در موضوع : تکنولوژی

با فالو کردن ما در شبکه اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی، از جوایز و قرعه کشی های ما که فقط از طریق شبکه های اجتماعی اعلام میشود مطلع شوید.

http://www.khabaronline.ir/detail/467781

The post افشاگری‌های زنی که قرار نبود از فضا بازگردد appeared first on کوتوله ها|عکس،بازیگران،مدل مانتو جدید، فال روزانه ، فال حافظ.

افشاگری‌های زنی که قرار نبود از فضا بازگردد

لطفا نظر خود را درباره افشاگری‌های زنی که قرار نبود از فضا بازگردد با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا