افشاردوست: امیدوارم روزی به ساختار ثابتی در لیگ والیبال برسیم

افشاردوست: امیدوارم روزی به ساختار ثابتی در لیگ والیبال برسیم

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه افشاردوست: امیدوارم روزی به ساختار ثابتی در لیگ والیبال برسیم را ببینید.

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: افشاردوست: امیدوارم روزی به ساختار ثابتی در لیگ والیبال برسیم
دبیر فدراسیون والیبال با اشاره به این که برخی تیم‌ها با یک دوره حضور در لیگ والیبال از ادامه تیمداری منصرف می‌شوند، گفت: امیدوارم روزی به ساختار ثابتی در لیگ والیبال برسیم.


محمود افشاردوست در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص برگزاری جلسه شورای لیگ برتر والیبال اظهار کرد: در این جلسه که با حضور مدیران و نمایندگان تیم‌های حاضر در لیگ برتر برگزار شد،نحوه برگزاری مسابقات مقرر شد و پس از قرعه کشی این مسابقات تکلیف نهایی مسابقات مشخص خواهد شد.

وی درباره این موضوع که این بار هم مسابقات مرحله پلی‌آف خواهد داشت، گفت: با وجود این که تیم ملی والیبال ایران در سال آینده باید راهی مسابقات انتخابی المپیک ریو شود و می‌شد مسابقات را زودرتر به پایان رساند، اما تجربه نشان داده می باشد که حضور بازیکنان در شرایط فشرده لیگ نتیجه بهتری برای ملی‌پوشان داشته می باشد.اکثر مدیران و مربیان تیم‌های حاضر در لیگ هم با این موضوع موافق بودند.

دبیر فدراسیون والیبال درباره حضور مقطعی برخی تیم‌ها در لیگ برتر اظهار کرد: در مورد این موضوع که برخی تیم‌ها عمر کوتاهی در لیگ دارند همیشه منتقد بوده‌ام و به نظر من بهترین حالت این می باشد که سازوکاری دائمی برای سقوط و صعود تیم‌ها داشته باشیم. اما واقعیت این می باشد که سوپرلیگ والیبال ایران به صورت تیمی و نه به صورت باشگاهی اداره می‌شود.

افشاردوست در توضیح این مطالب اضافه کرد: تیم‌های حاضر در لیگ برتر والیبال به جز سه چهار تیمی که حضور همیشگی دارند، به صورت تیمی وارد مسابقات می‌شوند و متاسفانه عواملی مانند تغییرات مدیریتی آن تیم را از تیمداری مجدد در لیگ والیبال منصرف می‌کند. بارها پیش آمده تیم‌هایی به لیگ وارد شدند که از نظر مالی هیچ مشکلی نداشتند اما به دلیل نتیجه نگرفتن  یا خواست مدیرعامل خود فصل بعد علاقه‌ای به حضور در لیگ والیبال نداشته‌اند.

وی ادامه داد: اگر اجازه ورود تیم‌های جدید به لیگ را ندهیم باید هر سال لیگ والیبال را با چهار تیم برگزار کنیم که عملا شدنی نیست. متاسفانه هنوز باشگاه‌های حرفه‌ای ما مجاب نشده‌اند که بحث تیمداری در والیبال را به صورت ساختاری دنبال کنند و حضور پیوسته داشته باشند. البته به استثنایی تیم‌های نظیر پیکان، سایپا ، شهرداری ارومیه و … که همواره فارغ از هر نتیجه‌ای حرفه‌ای عمل کردند و پای ثابت حضور در لیگ بوده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: به نظر من این موضوع باید ریشه‌ای حل شود و باشگاه‌هایی که از توانمندی خوبی برخوردار هستند خود را در زمینه تیمداری والیبال هم مجاب کنند تا تغییرات کوچک مدیریتی یک تیم را از حضور در والیبال منصرف نکند.

دبیر فدراسیون والیبال ایران درباره کارگروه بررسی مشکلات تیم ملی والیبال ایران  و عدم حضور کواچ و دستیارانش در این کارگروه عنوان کرد: هدف برگزاری این جلسات ارائه ایده‌های مختلف و بررسی ریشه‌ای مشکلات تیم ملی والیبال در همه زمینه‌ها اعم از مدیریتی، برنامه‌ریزی، تمرینی، فنی و … بررسی شود و قرار نیست جلسه پرسش و پاسخ صورت باشد که احتیاجی به حضور کواچ یا نماینده‌ای از کادر فنی تیم ملی در آن باشد.

وی افزود: سرمربی تیم ملی قطعا در موقع لزوم درباره عملکرد خود توضیح خواهد داد. اما ما تلاش خود را خواهیم کرد که این جلسات بازدهی خوبی داشته باشد. بهترین و موفق‌ترین مربیان ایران در این کارگروه حاضر هستند و این نکته مثبتی می باشد.امیدوارم در نهایت اصل مشکل تیم ملی و بهترن راهکار ممکن پیدا شود تا شاهد اتفاقات جام جهانی در انتخابی المپیک نباشیم.

افشاردوست در خصوص عدم حضور نماینده‌ای از خانواده رسانه در این کارگروه گفت: در ابتدا تصمیماتی در این خصوص داشتیم زیرا به خوبی می‌دانیم که رسانه‌ای‌ها کارشناسان خوبی در زمینه والیبال هستند. با این حال در مجموع برآورد فدراسیون این بود که نمایندگان رسانه‌ها در جلسه‌ای جداگانه به بحث و بررسی درباره مشکلات تیم ملی والیبال و نتایج این تیم در جام جهانی بپردازند.

دبیر فدراسیون والیبال ایران درباره برگزاری کلاس درجه ۳ بین‌المللی مربی‌گری در تهران گفت: این کلاس‌ها چندسالی بود که برگزار نمی‌شد و سمینارها و کلینیک‌ها جای آن را گرفته بود. با این وجود فدراسیون جهانی والیبال تصمیم گرفت مجددا این کلاس‌ها را به همان شیوه سابق برگزار کند. معمولا این کلاس در کشورهای مراکز توسعه قاره‌ها برگزار می‌شد اما فدراسیون ایران تلاش کرد تا مجوزهای لازم را کسب کند و این کلاس ها را بعد از ۲۰ سال در ایران برگزار کند.

افشار دوست ادامه داد: در این کلاس مباحثی مانند اطلاعات روز والیبال ، بدنسازی، برنامه‌ریزی برای تیم‌های ملی و باشگاهی، نحوه آنالیز تیم‌ها و تمامی برنامه‌ریزی‌هایی که یک مربی در سطح حرفه‌ای احتیاج به یادگیری آن دارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نکته مثبت دیگر این بود که این کلاس آزمون عملی هم علاوه بر آزمون تئوری داشت که به صورت شبیه سازی مسابقات انجام شد و به بالا رفتن سطح مربیان کمک کرد.

دبیر فدراسیون والیبال تدریس کلاس‌های مربی‌گری درجه ۳ آسیا به زبان انگلیسی را نکته مثبتی دانست و گفت: این اتفاق خوبی برای مربیان ایران بود هرچند دو مربی مرد و دو مربی زن به دلیل عدم تسلط به زبان انگلیسی از ادامه کلاس منصرف شدند اما باقی شرکت‌کنندگان از این کلاس ها بهره مند شدند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

بازدید رییس فدراسیون از تمرین تیم ملی والیبال
افشاردوست: تغییر دادن عملکرد ملی‌پوشان نویدبخش ادامه روزهای خوب والیبال می باشد
افشاردوست: تیم ایران روند رو به رشدی داشته می باشد
محمود افشاردوست: نحوه برگزاری لیگ برای ما مهم می باشد
حق بین‌ها را دریابید و فراموش نکنید
افشاردوست: جنجال بازی دیروز ارتباطی با والیبال نداشت/فرخی: مسئله میزبانی اهمیت زیادی نداشت+فیلم
داورزنی به عنوان سمبل مدیریت ورزش کشور معرفی شد
افشار دوست: بانوان رده پایه نیاز به مربی خارجی دارند نه بزرگسالان
با هیئت دولت برای میزبانی لیگ جهانی وارد مذاکره شدیم/ضمن رعایت اصول جهانی باید موازین کشورمان رعایت شود

۱۳ مهر ۱۳۹۴ – ۰۹:۳۲

افشاردوست: امیدوارم روزی به ساختار ثابتی در لیگ والیبال برسیم

منبع : وبسایت پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره افشاردوست: امیدوارم روزی به ساختار ثابتی در لیگ والیبال برسیم با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا