افسردگی در کودکان و نشانه های آن !

افسردگی در کودکان و نشانه های آن !

نکته مهم در افسردگی کودکان این هست که چون ما افسردگی را در دوران شاد کودکی بعید می‌دانیم، گاهی به علائم و نشانه‌های آن دقت کافی نداریم و آن نشانه‌ها را به گونه‌ای اشتباه تعبیر می‌کنیم، مثلا کم حرفی و منزوی بودن کودکمان در جمع را نشانه خجالتی بودن او می‌دانیم یا پرخاشگری و تحریک‌پذیری او را به تربیت غلط مرتبط می‌سازیم، در حالی که این نشانه‌ها می‌توانند از وجود افسردگی در فرزندمان خبر دهند. 

یک روانشناس کودک با اشاره به علائم افسردگی در کودکان و میزان شیوع آن در پسران و دختران، تحرک زیاد، پرخوری و پرخاشگری را ناشی از ابتلا این گروه سنی به افسردگی دانست و از والدین خواست تا در شیوه خود برای از شیر گرفتن کودک دقت کنند.

در ادامه نوشته با جوانی ها همراه باشید .


استکی درباره علائم افسردگی در کودکان اظهار داشت: علائم افسردگی در کودکان با بزرگسالان متفاوت هست و چنانچه گوشه‌گیری و انزوا یکی از علائم افسردگی بزرگسالان تلقی می‌شود، در کودکان با فعالیت زیاد تماشا شده که گاهی با پیش‌فعالی نیز اشتباه گرفته می‌شود.

وی افزود: شیوع اختلالات رفتاری در پسران و دختران متفاوت هست و طبق آمار اختلالات رفتاری مانند افسردگی کودکی در پسران بیشتر از دختران هست، اما در بزرگسالی عکس این قضیه صادق هست و خواهران بیشتر از مردان به افسردگی مبتلا می‌شوند.

این روانشناس کودک درباره علل این تفاوت ها گفت: در کودکی عوامل ژنتیک نقش مهمی ایفا می‌کند، اما در بزرگسالی عوامل محیطی در شکل‌گیری اختلالات روانی مؤثرتر هستند،‌ بنابراین تأثیر محیطی بر خواهران در بزرگسالی موجب ابتلا به افسردگی می‌شود. از طرفی مردان به علت اشتغال، کمتر علائم اختلالات روانی را نشان می‌دهند.

وی افزود: نوار مغزی در کودکان نشان می‌دهد که امواج تتا در بیداری در کودکان طبیعی هست در حالی که این امواج در بزرگسالی علامت اختلال روانی هست. در رفتارها نیز این تفاوت‌ها دیده می‌شود. مثلاً برخی کودکان و حتی بزرگسالان ممکن هست الگوی غذا خوردنشان در دوران افسردگی افزایش پیدا کند که یکی از دلایل آن محرومیت دهانی در دوران شیرخوارگی هست.

وی گفت: اگر کودکان در این دوران به شیوه نادرستی از شیرخوردن گرفته شوند، در بزرگسالی برای برگشت به آن دوران که دوران امنیت تلقی می‌شود، به غذا نوش جان کردن که فعالیتی لذت‌بخش هست، پناه می‌برند.

این روانشناس کودک اظهار داشت: «هول دادن» و «گاز گرفتن» جزو رفتارهایی هست که در کودکان مبتلا به افسردگی دیده می‌شود. از منظر هیجانی نیز باید گفت عوض هیجانی، بر شناخت کودک نیز تأثیر می‌گذارد زیرا مغز به صورت یکپارچه عمل می‌‌کند و وقتی یک قسمت از آن دچار مشکل شود به نقاط دیگر نیز تسری پیدا می‌کند.

نوشته افسردگی در کودکان و نشانه های آن ! اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.

افسردگی در کودکان و نشانه های آن !

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره افسردگی در کودکان و نشانه های آن ! با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا