افسانه تا حقیقت لکه‌های ماه گرفتگی

افسانه تا حقیقت لکه‌های ماه گرفتگی

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه افسانه تا حقیقت لکه‌های ماه گرفتگی را ببینید.

پورتال یک آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: افسانه تا حقیقت لکه‌های ماه گرفتگی
به لکه‌های قرمز یا آبی یا بنفش در نواحی مختلف پوست بدن بخصوص صورت بعنوان ماه گرفتگی مشاهده‌های خرافی و علمی شده می باشد.


دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به لکه‌های رنگی بعنوان ماه گرفتگی روی پوست گفت: مشاهده افراد به لکه‌های قرمز یا آبی یا بنفش در نواحی مختلف پوست بدن بخصوص صورت به دو مشاهده خرافی و علمی دسته بندی می‌شود که در مشاهده خرافی برخی افراد معتقدند زن باردار در موقع گرفتن ماه و خورشید نباید به هیچ یک از اعضای بدن خود دست بزند و گرنه در همان عضو فرزند خود ماه‌گرفتگی ایجاد می‌شود.

وی در خصوص مشاهده علمی به این مسئله تصریح کرد: طبق مشاهده علمی این لکه‌ها یک ضایعه عروقی یا همانژیوم می باشد که در اثر اختلال عملکرد سلول‌ها به وجود می‌آید.

وی افزود: بطور کلی برای درست قرار گرفتن هر بافت و سلولی در بدن جنین، مصرف انرژی لازم می باشد و وقتی مادر تغذیه نامناسب در دوران قبل بارداری و حین بارداری دارد تنظیم و کنترل تکوین صحیح بافت‌ها به هم می‌ریزد.

 دکتر اکبری اظهار داشت: یکی از اختلالات محتمل همین ضایعات عروقی هستند که عمدتا افزایش خوش خیم عروق به طور بی‌رویه در قسمت‌ای از بدن می باشد، یعنی در تکثیر سلول‌های بدن ما سیستم‌های کنترلی فوق پیشرفته‌ای وجود دارد که در کمبود انرژی و عدم رعایت ضروریات سلامت به هم می‌خورد و توده‌های خوش‌خیم مثل این همانژیوم ایجاد می‌شود که متاسفانه بدشکل و مشکل‌زا می‌تواند باشد. 

دکتر اکبری در خصوص انواع همانژیوم به شکل ماه گرفتگی خاطر نشان کرد: ماه گرفتگی یا همانژیوم انواع مختلفی دارد که ماه گرفتگی لکه اناری که به شکل لکه انار روی لباس روشن دیده می‌شود مهمتر می باشد این نوع ماه گرفتگی در وقتی تولد دیده می‌شود و نوعی اختلال عروقی مختلط یا ترکیبی از عروق شریانی و وریدی لنفاوی می‌باشد و به تدریج بزرگ‌تر می‌شود نکته اینکه طب سنتی با تمهیدات بهداشتی و تغذیه‌ای و رعایت کامل دستورات اسلامی جلوی این بیماری را می‌گیرد و گرنه بعد از ایجاد ضایعه درمان‌ها شامل لیزر و جراحی پلاستیک و پیوند پوست خواهد بود که در برخی مواقع عوارض شدید و بهبودی نسبی دارند بنابراین بررسی و درمان هر چه زودتر آن‌ها توسط پزشکان توصیه می‌شود. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

گردن کلفتی ماه گرفتگی در مقابل درمان لیزر
ماه گرفتگی با این تکنیک رفع می‌شود
ماه گرفتگی، بافت اطراف این نواحی را تخریب می‌کند

۲۳ مهر ۱۳۹۴ – ۰۸:۱۳

افسانه تا حقیقت لکه‌های ماه گرفتگی

منبع : پورتال پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره افسانه تا حقیقت لکه‌های ماه گرفتگی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا