اظهارات امین‌زاده پیرامون آخرین وضعیت پیگیری حقوقی فاجعه منا

اظهارات امین‌زاده پیرامون آخرین وضعیت پیگیری حقوقی فاجعه منا

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه اظهارات امین‌زاده پیرامون آخرین وضعیت پیگیری حقوقی فاجعه منا را ببینید.

پورتال یک آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اظهارات امین‌زاده پیرامون آخرین وضعیت پیگیری حقوقی فاجعه منا
معاونت حقوقی رئیس جمهور گفت: دولت عربستان علاوه بر پرداخت خسارت و عذرخواهی باید تضمینی عملی و کتبی دهد تا در مناسک بعدی حجاج دچار آسیب نشوند.

دددددددددددددد
الهام امین زاده معاونت حقوقی رئیس جمهور در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آخرین وضعیت پیگیری حقوقی حادثه دیدگان منا گفت: به دنبال تشکیل ستاد پیگیری وزارت کشور در دولت، ستاد حقوقی نیز در معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری آغاز به کار کرد تا راهکارهای پیگیری حقوقی در مراحل داخلی و بین‌المللی برای قصوری که متوجه دولت عربستان سعودی بود که موجب حادثه خسارت به حجاج کشورمان شد، مورد بررسی قرار گیرد.

معاونت حقوقی رئیس جمهور افزود: در آغاز کار نیاز به اسنادی مثبته داشتیم تا مستندسازی شود، لذا مستندسازی را یکی از دستگاه‌ها بر عهده گرفت و کار پیگیری‌های دادستانی هم توسط دادستان محترم قوه قضاییه ادامه یافت و به این ترتیب قرار شد هر یک از دستگاه‌ها تکلیف مربوط به خود را انجام دهند تا بسته پیشنهادی برای پیگیری در عرصه داخلی و بین‌المللی جهت شکایت به شورا و نهادهای حقوق بشری آماده شود.

وی در ادامه بابیان اینکه در زمان ایجاد حادثه حداقل استانداردها رعایت نشده و کمترین امکاناتی که باید برای زائران خسته فراهم می‌شد، نشده هست، گفت: در صورت وجود امکانات اولیه تعداد قربانیان این حادثه می‌توانست به کمتر از نصف تقلیل یابد؛ لذا همه این‌ موارد مدنظر هست و پیگیر تمام امور هستیم.

امین زاده تاکید کرد: دولت عربستان علاوه بر پرداخت خسارات، عذرخواهی و پذیرش مسئولیت بین‌المللی‌اش که در قبال حمایت و حفاظت از اتباع خارجه در داخل کشورش دارد، باید تضمینی عملی و کتبی بدهد تا در مناسک بعدی هیچ یک از حجاج دچار آسیب نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت بیمه از شرکت خصوصی درخواست غرامت خواهد کرد یا خانواده قربانیان، گفت: همه این راهکارها مهم هستند، ولی نخست باید ستادی که در داخل کشور داریم، تثبیت شود و درخواست کمیته حقیقت‌یاب که هنوز پاسخ مثبت از عربستان نشنیده، مشخص شود تا همه مسائل به‌طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

میزبانی جمعیت ۲۰ میلیونی کنگره اربعین کجا و میزبانی آل‌سعود کجا/ تمام ورودی و خروجی‌های مرز ایران و عراق کنترل می‌شود
وزیر اطلاعات: امنیت در ایران نتیجه رهبری بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب هست
وزارت کشور شرایط قانونی و حقوقی برای همه کاندیداها را فراهم می‌کند

۲۶ مهر ۱۳۹۴ – ۲۰:۳۰

اظهارات امین‌زاده پیرامون آخرین وضعیت پیگیری حقوقی فاجعه منا

منبع : پورتال پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره اظهارات امین‌زاده پیرامون آخرین وضعیت پیگیری حقوقی فاجعه منا با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا