اشتباهات رایج در طراحی یک وب پورتال

اشتباهات رایج در طراحی یک وب پورتال

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه اشتباهات رایج در طراحی یک وب پورتال را ببینید.

آنجه که باید در طراحی یک وب پورتال خوب بدانید. حضور موفق و موثر در وب و حفظ این موقعیت، به مسئله‌ای بسیار پیچیده تبدیل‌شده می باشد و ربودن گوی سبقت در کسب قدرت در اینترنت به عنوان یک ابزار بازاریابی، روزبه‌روز ضروری‌تر به نظر می‌رسد.

مزیت چنین کاری این می باشد که فناوری عمده‌ای که تا چند سال پیش فقط در اختیار شرکت‌ها و اشخاص بخصوص بود، از قبیل صدا، تصویر، تجارت الکترونیک، نرم‌افزارهای مدیریت بانک‌های اطلاعاتی، ایمیل و … اکنون به تقریب در اختیار هر شخصی قرار دارد؛

اما مشکل بسیار بزرگ این می باشد که تعدد در انتخاب‌ها و فرصت‌ها می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد.

در این مقاله به هشت مطالب مهم اشاره می‌شود که شما را راهنمایی می‌کند چگونه از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که اغلب مردم هنگام طراحی یا طراحی مجدد پروژه‌های وب مرتکب می‌شوند جلوگیری کنید.

۱. بدون راهبرد بازاریابی شروع کنید

وب‌پورتال‌ها نیز مانند بروشور‌ها، مجلات، کارت‌های ویزیت، آگهی‌های پستی و مانند این‌ها، در عمل بخشی از بازاریابی شما به شمار می‌آیند نه فقط چیزی که درست می‌کنید به‌صرف اینکه گفته باشید «من هم یک وب‌پورتال دارم». قبل از اینکه شروع کنید،

باید سوالات مهمی راجع‌به راهبرد وب‌پورتال از خودتان بپرسید. اول بدانید که به چه دلیل وب‌پورتال می‌خواهید.

اهداف شما چیست؟ برای آموزش؟ انگیزه؟ آگاهی دادن؟ جذب کسب‌وکارهای جدید؟ خدمات‌رسانی به مشتریان فعلی؟…

می‌خواهید بازدیدکنندگان، از بازدید پورتال شما چه چیزی دستگیرشان شود؟

اگر ندانید به کجا می‌روید، کسی نمی‌تواند بگوید چگونه به آنجا برسید؛ بنابراین قبل از انجام هر کار دیگر، یک طرح بازاریابی اینترنتی برای پورتال خود بنویسید.

۲. یک نشان (لوگو) اینترنتی ندارید یا اگر دارید مناسب نیست

بعد از اینکه اهدافتان مشخص شد و معلوم شد طرف حساب شما کیست، پورتال شما باید به تناسب آن‌ها طراحی شود. یک پورتال موسیقی که بطور معمول موردتوجه جوانان می باشد باید با سایتی که مختص بزرگترها می باشد تفاوت داشته باشد.

به محض اینکه موقعیت خوبی پیدا کردید و نشان اینترنتی شما به درستی جا افتاد، پورتال شما مشتریان بالقوه‌ی شما را از انبوه بازدیدکنندگان آنلاین جدا خواهد کرد.

۳. برای پیشبرد اهداف خود فناوری نامتناسبی انتخاب می‌کنید

وب‌پورتال‌ها از این نظر به دو دسته‌ی عمده تقسیم می‌شوند: یکی وب سایتی که مالکیت آن در اختیار شماست و دیگر، وب‌سایتی که آن را اجاره می‌کنید. مدل اجاره‌ای یعنی سایتی به شما پیشنهاد می‌شود که زیر نظر شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات کاربردی اداره می‌شود.

شما بطور معمول مبلغی جهت راه‌اندازی و تنظیمات آن پرداخت می‌کنید و بسته به نوع پورتال و خدمات آن، اجاره‌ی ماهانه، پرداخت می‌کنید.

در این صورت مالکیت وب‌پورتال متعلق به شما نیست و شما فقط مالک محتویات پورتال به شمار می‌آیید. اگر به هر دلیلی دیگر نخواهید با این شرکت کار کنید، نمی‌توانید پورتال را با خودتان ببرید.

درصورت راه‌اندازی وب‌پورتال با مالکیت شخصی، شما می‌توانید یک طراح وب‌ را در اختیار بگیرید (یا با یک شرکت طراح وب قرارداد ببندید) یا اینکه خودتان پورتال را طراحی کنید و درنهایت یک هزینه ماهانه یا سالانه برای اجاره‌ی فضا و ثبت دامنه‌ی خود بپردازید.

در این صورت هم پورتال و هم محتویات آن در مالکیت شماست و به راحتی می‌توانید آن را به یک خدمات‌دهنده و میزبان دیگر انتقال دهید.

همچنین می‌توانید از بسته‌های پورتال‌ساز بهره ببرید؛ یعنی بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی، در کمترین زمان و با کیفیتی بالا خودتان سایتتان را بسازید و مدیریت کنید.

بدین ترتیب علاوه بر محرمانه نگه‌داشتن اطلاعات خود، در صورت نارضایتی از خدمات میزبانی وب، به راحتی می‌توانید پورتال خود را به میزبان بهتری انتقال دهید و خود تنها مالک آن باشید.

۴. یک طرح بازاریابی اینترنتی تدارک ندیده‌اید

عباراتی مثل «راه بینداز تا به سراغت بیایند» برای برنامه‌ریزی درازمدت جواب نمی‌دهد. توسعه‌ی وب‌پورتال و پیشبرد اهداف تجارت الکترونیک نیازمند صرف هزینه و سرمایه‌گذاری می باشد، وگرنه نباید منتظر نتیجه بود. یک طرح خوب بازاریابی اینترنتی زیاد برای شما گران درنمی‌آید.

یک نکته بسیار مهم این می باشد که راه‌های بسیاری وجود دارد. وب‌پورتال‌های موفق از همین راه‌ها موفق شده‌اند.

هرچه زودتر، شروع کنید به ساختن بانک ایمیل. در سایتتان گزارش‌های رایگان قرار دهید. پشت کارت ویزیت خود پیشنهادهایی درج کنید.

اگر می‌خواهید در این زمینه بیشتر کار کنید، با یک متخصص بهینه‌ساز موتور جستجو مشورت کنید؛ کسی که می‌تواند پورتال شما را برای موتورهای جستجوی قوی مثل Google و Yahoo جذاب کند تا به راحتی آن را بپذیرند.

در سطح پیشرفته‌تر، می‌توانید تبلیغات «پرداخت برای هر کلیک» برای کسب جایگاه بالا در فهرست‌های موتورهای جستجو را درنظر بگیرد.

۵. راهی برای اندازه‌گیری تاثیرات سایتتان ندارید

ضرب‌المثل قدیمی «آب در هاون کوبیدن» شنیده‌اید؟ شما باید بدانید که سایتتان فایده‌ای دارد یا نه. اطمینان حاصل کنید که شرکت خدمات‌دهنده‌ی شما امکان آمارگیری پورتال را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما به کمک این ویژگی می‌توانید بفهمید چه کسانی و از کجا و چگونه از وب‌پورتال شما بازدید کرده‌اند و آیا میزان بازدید ازآن‌ روبه‌رشد می باشد یا خیر.

یک برگه‌ی ثبت ایمیل برای ساخت بانک ایمیلی که پیش‌تر به آن اشاره شد درنظر بگیرید. پیشرفت پورتال را همواره زیر نظر داشته باشید. بطور مرتب نظارت کنید چه چیزی موثر می باشد و چه چیز بی‌تاثیر و براساس بازخوردهایی که تدارک دیده‌اید بطور مستمر تغییرات موردنیاز را اعمال کنید.

۶. فناوری مورداستفاده‌ی شما با سامانه بازدیدکنندگان از پورتال شما تطابق ندارد

همه ما تجربه‌هایی ناخوشایند از مراجعه به وب‌پورتال‌هایی داریم که «باز نمی‌شوند». در بسیاری از مواقع طراح پورتال چیزهایی در صفحه قرار داده می باشد که برای تماشا آن‌ها مجبوریم یک نرم‌افزار دیگر دانلود (بارگذاری) کنیم.

انتظار نداشته باشید مشتریان بالقوه‌ی شما با تماشا این موارد، مشتری واقعی شما شوند. در مورد بینندگان و مراجعان سایتتان تحقیق کنید و از نوعی فناوری استفاده کنید که با سطح فناوری آنان همخوان باشد.

به عنوان مثال اگر می‌دانید مراجعان وب‌پورتال شما اینترنت پر سرعت ندارند، از عکس‌های دارای حجم زیاد که بارگذاری آن‌ها زمان زیادی می‌برد استفاده نکنید.

۷. کاربران و مراجعان خود را گمراه می‌کنید

پیوندهای هدایتگر شما در وب‌سایتتان باید به خوبی شفاف و قابل درک باشد. در تمامی صفحات، کلیدهای پیوند باید در یک موقعیت باشد. در تمام صفحات باید همیشه کلید Home (صفحه اصلی) موجود باشد. موارد گیج‌کننده مشتریان شما را از وب‌سایتتان فرار خواهد داد.

۸. برقراری ارتباط با شما از طریق پورتال بسیار سخت می باشد

راهی بسیار ساده و روان برای ارتباط مراجعان وب‌پورتال با خودتان درنظر بگیرید. اطلاعات تماس خود را با دسترسی ساده در تمامی صفحات قرار دهید. به مراجعان بفهمانید از آنچه می‌خواهید، مثل: «با ما تماس بگیرید!» یا «در نشریه‌ی الکترونیکی ما عضو شوید.»

The post اشتباهات رایج در طراحی یک وب پورتال appeared first on ایران ناز.

اشتباهات رایج در طراحی یک وب پورتال

لطفا نظر خود را درباره اشتباهات رایج در طراحی یک وب پورتال با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا